Mechanika - Przełożenie
radekch - 2012-08-02, 11:16 Temat postu: Przełożenie Witam. Moje Capo przy predkości 100km/h ma obroty na 6 biegu ok. 4200obr/min zastanawiam sie czy to nie za dużo, nie liczyłem jeszcze zebów na zabatkach. Tylna opona 150/70/17 w bardzo dobrym stanie. Jeśli Wasze maja nizsze obroty bede musiał zmienic przełożenie. Czy może wszystkie tak maja i jest ok. ?
Wilk stepowy - 2012-08-02, 12:33
Masz nieoryginalne przełożenie.
Ja, jak miałem zębatkę 16z z przodu to miałem przy 100kmh ok 4 tys obr, może 4200, już dobrze nie pamiętam.
Na oryginalnych przełożeniach powinieneś mieć przy 100kmh 3600obr.
Mi po powrocie do oryginału spalanie spadło ponad 0.5l na setkę, ale zrobił się też mniej elastyczny na 6 biegu..
radekch - 2012-08-02, 15:45
Ile zębów powinny miec zębatki przód i tył ?
Fryzjer - 2012-08-02, 17:12
Idąc za sklepem z Berlina "Wendel" Zębatka przód
Tył jest w "Fahrgestell » Rad hinten"
Przód Z=17, tył Z=45 niezależnie od rocznika.
Rally Raid przód Z=16 - wcześniej walnąłem gafę
Z-liczba zębów.
A jest jakiś sposób na szarpanie przy prędkościach bliskich 0km/h??
Mapę nową mam, jest lepiej ale do ideału dość daleko w tym temacie
Wilk stepowy - 2012-08-02, 17:33
Oryginalnie jest 17 i 45zębów.
Ale w RR chyba jest jakoś inaczej.. Nie pamiętam gdzie to czytałam, ale wydaje mi się że z przodu powinna mieć 16z i ma inne przełożenia lub tylko inny 6 bieg..
Polecam fajny programik : http://www.gearingcommander.com/
A na to szarpanie to chyba nie ma ratunku. Vka i musi szarpać..
aprilia - 2012-08-02, 18:21
W RR jest inny pierwszy bieg.
jagiel - 2012-08-02, 21:25
RR ma z przodu fabrycznie 16Z z uwagi na bardziej "terenowy" charakter motocykla. Opcjonalnie można było ją zamówić z 17Z i generalnie Aprilia zalecała konfigurację 17 i 45 do użytku typowo drogowego. wówczas przy wyższych prędkościach mamy trochę niższe obroty silnika.
Kamil ma rację, pierwszy bieg w RR jest też zmodyfikowany.
Co do szarpania to może masz zużyty łańcuch ? nie wiem dokładnie jak to się objawia u ciebie Fryzjer ale silniki V trochę szarpią, niestety.
aprilia - 2012-08-03, 07:25
W RR jest ten 1 bieg krótszy zatem jak nawet założymy zębatkę 17z z przodu to i tak przełożenie będzie krótsze niż w oryginalnym capo,tylko ciekawe ile?
radekch - 2012-08-04, 14:31
Juz wiem dlaczego mi tak chętnie na 2 biegu podnosiło przód, przednia zebatke mam z 15 zebami tył 45, zamówiłem i bede zmieniał przód na oryginał. Dzieki za info.
aprilia - 2012-08-04, 15:32
Zębatka 15 z przodu to ładnie ktoś przesadził,jak założysz 17z to powiesz że słabizna i nic nie jedzie będziesz rozczarowany,bo ja jak miałem 16z to już elastyczność była o niebo lepsza a 15z to można na kole nom stop śmigać
Jednak na trasy to tylko 17z.
Wilk stepowy - 2012-08-06, 08:45
Na 16 zębów można było do 70 a nawet do 60 zwolnić na 6 biegu, a teraz na 17z to niestety poniżej 80 to już nie bardzo da się jechać. Nie mniej jednak to i tak chyba bardzo dobry jak na litrową V.
Kurcze radekch, jak przeskoczysz dwa zębale do góry to powinno Ci również nieźle spalanie się zmniejszyć
radekch - 2012-08-06, 09:29
na 6 biegu 60km/h spokojnie mogłem jechac, dzis kupiłem zebatke 17z ciekawe jak teraz bedzie sie jezdziło.
|
|
|