Karpik - 2012-10-04, 17:48 Temat postu: Podwyzszenie kanapyZimą mam zamiar dać swoja kanapę do przeszycia, aby nieco zwiększyć jej wysokość :D
Gumy z podnóżków mam zdjęte, ale mimo wszystko w dluższych wypadach troche cierpną mi nogi i denerwuje mnie ze nie mogę ich zwiesić...
Mysłalem żeby podnieść kanapę o jakieś 5cm.
Co o tym myslicie??
dodatkowo jeszcze dwa pytania:
1) Jaka jest różnica w wysokości kanapy od ziemi w zwykłym Capo a wersji RR??
2) czy znacie jakiś sprawdzonych tapicerów motocyklowych którzy ogarna temat??
Zastanawiam się też nad włożeniem żela przy jednej robocie :)aprilia - 2012-10-04, 18:08 Też myślałem o kanapie, mam też zdjęte gumy z podnóżek, ale kanapy nie ruszam podwyższam zawieszenie tak jak w rr i będzie wyższy o 1,5 cm cały capo.
A ile masz wzrostu jesteś duży Karpik czy wielki Karpik? Karpik - 2012-10-04, 18:17
aprilia napisał/a:
Też myślałem o kanapie, mam też zdjęte gumy z podnóżek, ale kanapy nie ruszam podwyższam zawieszenie tak jak w rr i będzie wyższy o 1,5 cm cały capo.
A ile masz wzrostu jesteś duży Karpik czy wielki Karpik?
Zalezy jaką miarą mierzony
Jak na chińczyka to jestem "wielki Karpik"
jak na Rosjanina lub skandynawa to raczej "duży Karpik"
A tak powaznie mam 188cm i jakies 90kg
rozmiar domowego laczka 43 ale bambosza 44, w klacie i w bicepsie nie pamiętam
Kamil zobaczymy jak to podniesienie zawieszenia u Ciebie wyjdzie i na ile bedzie klopotliwe. Jak zda egzamin to może też o tym pomyśle :)aprilia - 2012-10-04, 18:39 Ja mam 186cm.
Egzamin musi zdać bo będzie to identyczne rozwiązanie jak rr czyli będzie jak w oryginalny rr, a jak jeździłem jarasa capciem to różnicy nie zauważyłem oprócz wyższego konia Wilk stepowy - 2012-10-04, 21:49 Ale podniesieni zawieszenia nie zmieni odległości podnóżków od siedzenia, a to oto chodzi..
Ja też nie mam gumek na podnóżkach i też czasem mam ochotę podnieść siedzenie.. Pozostaje tylko kwestia przerobienia siedzenia, najlepiej na żelowe a tutaj polecany jest niejaki Mariomoto.jagiel - 2012-10-04, 22:09 w kwestii przeróbek kanap polecam też Werson z Piaseczna. Są drodzy ale robią naprawdę fachowo.aprilia - 2012-10-05, 07:07 Ale Karpik pyta jaka jest wysokość kanapy między zwykłym a rr, bo nie może sobie nóg powiesić w dalszej podróży o to chyba chodzi.A może o odległość między kanapą a stopkami też.Karpik - 2012-10-05, 09:18
aprilia napisał/a:
Ale Karpik pyta jaka jest wysokość kanapy między zwykłym a rr, bo nie może sobie nóg powiesić w dalszej podróży o to chyba chodzi.A może o odległość między kanapą a stopkami też.
Chodzi mi i o jedno i o drugie...
Ale jest tez opcja podniesienia o to 1,5 centa zawiasów dzieki czemu zwiekszy sie tez troche przeswit i dodatkowo podniesienia wtedy kanapy np o 3cm
Ruszylem temat celowo wczesniej a nie zimą zeby przemyslec wszystkie za i przeciw
Cel : "bedzie Pan zadowolony..." aprilia - 2012-10-05, 12:18 Ja właśnie podniosę tył o równo 1,5cm i przód też troszkę podniosę.eterum - 2012-10-12, 14:20 Jak to chcecie podnosić ten tył?aprilia - 2012-10-12, 17:11 A no tak jak jest w raidzie, a jak nie wiesz to masz prace domową czym podwyższono zawieszenie?
Bardzo prosta sprawa eterum - 2012-10-12, 18:01 Czyli założyć te całe "dog bones". Ale to trzeba by jeszcze wydłużyć stopkę.
aprilia napisał/a:
A no tak jak jest w raidzie
Czy dobrze rozumiem, że zawieszenie Raida pomimo większego skoku samo z siebie nie podnosi motocykla? Myślałem że im większy skok tym siłą rzeczy wyższy motocykl.aprilia - 2012-10-12, 19:13 Podniosę dźwigniami, ale skok zostanie ten sam 185mm ale pójdzie do góry tak ja raid więc będzie wyżej stał i większy prześwit miał.
[ Dodano: |12 Paź 2012|, o 20:15 ]
Skok w raidzie jest większy bo ma inny amor w środku poprostu dłużej się wysuwa i nic po za tym,a dźwigniami go podnieśli do góry.Anonymous - 2012-10-12, 22:22
aprilia napisał/a:
Podniosę dźwigniami, ale skok zostanie ten sam 185mm ale pójdzie do góry tak ja raid więc będzie wyżej stał i większy prześwit miał
Skok amora zostanie ten sam 185mm. W Raidzie pomimo zastosowania dłuższych dźwigni, amortyzator tylny ma dłuższy skok, co wydaje się zrozumiałe patrząc na to od strony poprawności działania tylnego zawieszenia. Zwłaszcza chyba w momencie jego powrotu do górnego, skrajnego położenia.
Czy sprężyna w RR, nie jest też czasem wzbogacona o jeden zwój, albo ma bardziej progresywną charakterystykę działania niż w cywilu?
Czyli w twoim przypadku. W momencie załóżmy najechania na jakąś nierówność, czy uskok w nawierzchni, w momencie powrótu zawieszenia do górnego skrajnego położenia, może po prostu zabraknąć skoku amortyzatora już na dzień dobry o różnicę jaka jest pomiędzy dźwigniami w wersji cywilnej a RR(kwestia samego prześwitu uzyskana poprzez dłuższe dźwignie) i do tego dojdzie jeszcze różnica w skokach zawieszeń.
Kamil czy czasem dłuższe wysięgniki nie pomogą tylko w kwestii prześwitu, a nie zaszkodzą amortyzatorowi??
Dłuższe dźwignie zwiększą prześwit, ale kosztem tego, że już w pozycji wyjściowej dwignie zmuszą amor do delikatnego "wysunięcia"??aprilia - 2012-10-13, 07:49 Ja tylko zwiększę prześwit a reszta zostanie ta sama i działanie amortyzatora będzie identyczne jak było tylko będzie wyżej stał.