To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Drgania silnika

michajlo89 - 2014-05-08, 12:02
Temat postu: Drgania silnika
Powiedzcie mi jak wygląda u Was poziom drgań w trakcie jazdy. Mianowicie u mnie dzieje się tak, że np na 4-biegu przy około 100km/h (nie pamiętam ile to obr/min) wibracje przenoszą się na wskazówkę prędkościomierza co powoduje jego bardzo szybkie zmiany wychylenia oczywiście w małym zakresie, powiedzmy 1cm +/-.

Wiadomo, w zależności od różnych prędkości obrotowych moto łapie odczuwalny rezonans. Czuć to na kierownicy, tudzież na podnóżku i także widać na wspomnianym prędkościomierzu. Chodzi o to czy w Waszych sprzętach te wibracje też są tak odczuwalne czy raczej to nie zachodzi. Mam to olać czy coś działać? :D

Bulvhay - 2014-05-08, 13:09

ja bym działał :-D
wszelkie "odchyłki od normy zawsze mają jakąś przyczynę, która należy usunąć by uniknąć większych komplikacji.
Drogą eliminacji, osobiście zacząłbym od zdiagnozowania czy to się dzieje powtarzalnie czy też nie, czy na innych biegach przy innych prędkościach również czy tylko dla opisanego przypadku.
Daj znać jak poszło :->

Wilk stepowy - 2014-05-08, 19:44

Dwa wałki wyrównoważające i takie wibracje???
Zdecydowanie coś nie tak.

Karpik - 2014-05-08, 21:45

Bulvhay napisał/a:
wszelkie "odchyłki od normy zawsze mają jakąś przyczynę, która należy usunąć by uniknąć większych komplikacji.

Ta zasada nie sprawdza się w Capo :mrgreen:
michajlo89, a może prozaiczna cewka. Jak nie pali na którąś świecę też gorzej chodzi i wibracje są większe...

michajlo89 - 2014-05-09, 06:43

Cewka pewnie nie, bo po podłączeniu pod kompa wszystkie parametry są ok.

[ Dodano: 2014-05-09, 09:08 ]
Tak mi się skojarzyło, że te drgania się chyba pojawiły po wymianie przeze mnie świec na irydy. Od razu się przyznaję, że nie dokręcałem ich kluczem dynamometrycznym więc może na tym podłożu coś jest nieteges? Wsadze może stare świece i zobacze co jest grane, a może źle kable podłączyłem. Tylko wtedy chyba nie byłoby wszystko OK na Tuneecu.

Kurde jeszcze sporo pytań, a mało odpowiedzi co do mojej Włoszki. Bo oprócz tego jak już gdzieś wspominałem szarpie po dodawaniu/odejmowaniu gazu i ma luz na manetce więc coś z linką zapewne. A tu jeszcze oponki i klocki do wymiany! Doba mogłaby mieć ze 100h :P

Bulvhay - 2014-05-09, 11:17

Karpik w mojej domowej mechanice sprawdza sie zawsze :-D

Michajlo a z napedem i wibroizolatorami wszystko ok?

michajlo89 - 2014-05-09, 11:48

Bulvhay, a nie sprawdzałem tego, niebardzo wiem jak :>
Wilk stepowy - 2014-05-09, 14:57

Jeśli pomyliłeś fajki, to komp tego nie wykryje, a iskry nie przeskakują w tym samym momencie.
Bulvhay - 2014-05-09, 18:10

Wilk prawde Ci powie :-D

Sprawdz te swiece dobrze naprzod, bo zeby dobrze przegladnac naped ( mam na mysli izolatory zebatki kola tylnego) to trzeba kolo odkrecic

jagiel - 2014-05-09, 18:21

źle podpięte cewki nie powodują wibracji silnika tylko nierówną pracę, sprawdź czy masz dokręcony silnik, czy się nie poluzował w ramie ( chwyć za ramę i spróbuj poruszać silnikiem na boki , przód , tył ) reakcja na gaz o której piszesz to kwestia czujnika przepustnicy, zrób reset TPS, luz na lince gazu poprawisz manualnie najlepiej napiągając ją przy przepustnicy i teraz porada, linkę odciągającą wkręcasz zawsze na maks ( luźno ) przy przepustnicy i tak zostawiasz, luz na gazie regulujesz ciągnąca , reguluj przy przepustnicy ( regulator na lince pierw wkręć do oporu ) i ciesz się dobrze chodzącym rolgazem ;-)
michajlo89 - 2014-05-10, 00:23

Cewki sprawdzone - podpięte dobrze. Rolgaz napiąłem, ale poprawie to i zrobie jak Jagiel proponuje - w końcu to fachura :D Reset TPS robiłem już ze 4 razy przy okazji wgrywania mapek. Z tym, że ktoś pisał, że mu ten reset załapał dopiero za którymś razem, więc może mi się wydawało, że jest wszystko OK. Koło będe odkręcał tak czy siak bo oponki przyszły więc siłą rzeczy będzie okazja do przyjrzenia się izolatorom. Jest troche roboty kurka ;)

[ Dodano: 2014-05-11, 12:20 ]
Chyba linki do wymiany, bo nie udało się wyregulować na 100%. Co do wibracji to próbowałem bujać silnikiem i żadnych luzów nie odnotowałem na mocowaniu. A to raczej nie ma związku z napędem, bo zawsze w okolicach 4tys obrotów prędkościomierz z tytułu drgań dostaje szału. Jeśli to balansery to lipa, bo chyba pół motocykla do rozebrania... Może synchro przepustnic jeszcze lub regulacja zaworów? A człowiek by chciał wsiąść i bez obaw trochę pojeździć no!

[ Dodano: 2014-05-14, 20:44 ]
Dokrecilem dwie sruby z lewej strony od strony tyłu. Po prawej byly dociagniete, drgania sie zmniejszyly ale jeszcze nie jest rewelacyjnie. Ile jeszcze jest istotnych srub mocujacych silnik do ramy? Jeszcze taka imbusowa wyczailem blizej przodu. To tyle?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group