Karpik - 2014-08-10, 21:04 Temat postu: Tarcze sprzęgłaJak w temacie.
Wygląda na to, że u mnie zaczyna się ślizgać sprzęgło więc planuję wymianę tarcz.
Może ktoś już to przerabiał i mógłby polecić lub odradzić jakieś tarcze.
Nie wiem czy przy okazji profilaktycznie nie wymienię też łożyska wyciskowego.RESPIRATOR - 2014-08-10, 21:09 a nie kręciłeś nic przy klamce. Może coś blokuje dźwignię.vtec - 2014-08-10, 21:35 Rozbierz i zmierz wszystko - jest podane w serwisówce co i jak...Jak trzeba będzie wymienić to to przecież normalna sprawa - jak w każdym moto. Karpik - 2014-08-12, 19:18 Dzisiaj wyjÄ Ĺem tarcze sprzÄgĹowe i organoleptycznie tarcze wyglÄ dajÄ caĹkiem spoko.
W serwisĂłwce jest, Ĺźe caĹoĹÄ (9 tarcz i 10 przekĹadek) powinno mieÄ minimum 44,9mm a u mnie jest 46,6 wiÄc ok. SprÄĹźyny teĹź ok.
Czy wiadomo jaka powinna byÄ minimalna gruboĹÄ jednej tarczy?tosiek - 2015-09-02, 14:36 Będę wymieniał tarcze sprzęgła, w manualu nic nie znalazłem sensownego. Na co uważać? Ta włoska strona jest mało czytelna :P
[ Dodano: 2015-09-02, 15:47 ]
Znalazłem coś takiego
http://home.comcast.net/~sl_mille/clutch.htmlrobert1973 - 2015-09-03, 00:09 Tosiek zapodaj ceny/trudności bo tak czuję przez skórę że będę musiał "coś działać" bo przy szybkich redukcjach 6do4 lub (nawet bardziej 5do3 ) lubi przez sek-2-e jakby na pół sprzęgle... sprzęgło łapie "na sam koniec"..... generalnie mam chęć jeszcze dokręcić do "końca sezonu" jakieś 2-3k i mam nadzieję że się uda....aczkolwiek mogę się mylić....tosiek - 2015-09-03, 05:41 Cena okazyjna bo miałem możliwość zakupić tarcze i sprężyny od kolegi z forum ale w sklepie komplet kosztuje ~ 360 zł
Co do trudności to jeszcze nie wiem, wygląda z opisów na łatwe zadanie :)Karpik - 2015-09-07, 19:52 Prosta sprawa. Nie ma się czego bać. Sprzęgło można zrobić w szczerym polu przy odrobinie umiejętności :)Anonymous - 2016-11-26, 17:48 Ilość i grubość tarcz jest taka sama dla każdego rocznika?
Moje mocno ślizga przy ostrym starcie i zmierzyłem dziś tarcze.
9 stalowych: 2,05 - 2,1mm
8 ciernych: 3,65 - 3,7mm
Zakup tarcz teoretycznie odpada.
Gdzieś wyczytałem, że można pod sprężyny dać dodatkowe podkładki.
Niedawno odpowietrzałem, ale spróbuję jeszcze raz. Zimą wymiana uszczelniaczy pompy.fakir - 2016-11-27, 11:26 jaki olej ?Anonymous - 2016-11-27, 11:46 Ipone 15W50 półsyntetyk. Mam już wprawdzie nowy olej na nowy sezon (Eni I-Ride) ale do wymiany mam jeszcze 3tys.
Myślę, czy nie dołożyć po podkładce pod sprężyny i sprawdzić efekt!?Anonymous - 2016-11-27, 12:27 A zmierzyłeś te sprężyny, że chcesz podkładki dawać czy tylko tak teoretyzujesz??:)Anonymous - 2016-11-27, 12:34 Mierzyłem. Mają 43,8mm, ale nie znalazłem nigdzie nominalnego wymiaru.
O podkładkach wyczytałem na anglojęzycznym forum w wątku o ślizgającym sprzęgle.
Człowiek twierdzi, że taki zabieg pomógł.Anonymous - 2016-11-27, 12:47 Minimalna wartość dla spręzyn to 43 mm.
Musisz jeszcze sprawdzić czy twoje tarcze i przekładki nie sa pokrzywione.
Każdą tarczę i przekładkę kładziesz na równej np.szklanej powierzchni i mierzysz szczelinomierzem odchyłki. Maksymalna dopuszczalna ochyłka to 0,15mm.
Jak wszystko jest w porządku, to składasz tarczki cierne i stalowe w całość i mierzysz zestaw suwmiarką. Minimalna wartość dla całości to 44,9 mm.Anonymous - 2016-11-27, 12:51 Tarcze na pewno nie są przypalone, przebarwione, krzywizny nie sprawdzałem. Złożone do kupy mają ponad 47mm.
A może sprężyny straciły sprężystość?