To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Tarcze sprzęgła

Karpik - 2014-08-10, 21:04
Temat postu: Tarcze sprzęgła
Jak w temacie.
Wygląda na to, że u mnie zaczyna się ślizgać sprzęgło więc planuję wymianę tarcz.
Może ktoś już to przerabiał i mógłby polecić lub odradzić jakieś tarcze.
Nie wiem czy przy okazji profilaktycznie nie wymienię też łożyska wyciskowego.

RESPIRATOR - 2014-08-10, 21:09

a nie kręciłeś nic przy klamce. Może coś blokuje dźwignię.
vtec - 2014-08-10, 21:35

Rozbierz i zmierz wszystko - jest podane w serwisówce co i jak...Jak trzeba będzie wymienić to to przecież normalna sprawa - jak w każdym moto. :roll:
Karpik - 2014-08-12, 19:18

Dzisiaj wyjąłem tarcze sprzęgłowe i organoleptycznie tarcze wyglądają całkiem spoko.
W serwisówce jest, że całość (9 tarcz i 10 przekładek) powinno mieć minimum 44,9mm a u mnie jest 46,6 więc ok. Sprężyny też ok.
Czy wiadomo jaka powinna być minimalna grubość jednej tarczy?

tosiek - 2015-09-02, 14:36

Będę wymieniał tarcze sprzęgła, w manualu nic nie znalazłem sensownego. Na co uważać? Ta włoska strona jest mało czytelna :P

[ Dodano: 2015-09-02, 15:47 ]
Znalazłem coś takiego
http://home.comcast.net/~sl_mille/clutch.html

robert1973 - 2015-09-03, 00:09

Tosiek zapodaj ceny/trudności bo tak czuję przez skórę że będę musiał "coś działać" bo przy szybkich redukcjach 6do4 lub (nawet bardziej 5do3 ) lubi przez sek-2-e jakby na pół sprzęgle... sprzęgło łapie "na sam koniec"..... generalnie mam chęć jeszcze dokręcić do "końca sezonu" jakieś 2-3k i mam nadzieję że się uda....aczkolwiek mogę się mylić....
tosiek - 2015-09-03, 05:41

Cena okazyjna bo miałem możliwość zakupić tarcze i sprężyny od kolegi z forum ale w sklepie komplet kosztuje ~ 360 zł

Co do trudności to jeszcze nie wiem, wygląda z opisów na łatwe zadanie :)

Karpik - 2015-09-07, 19:52

Prosta sprawa. Nie ma się czego bać. Sprzęgło można zrobić w szczerym polu przy odrobinie umiejętności :)
Anonymous - 2016-11-26, 17:48

Ilość i grubość tarcz jest taka sama dla każdego rocznika?
Moje mocno ślizga przy ostrym starcie i zmierzyłem dziś tarcze.
9 stalowych: 2,05 - 2,1mm
8 ciernych: 3,65 - 3,7mm
Zakup tarcz teoretycznie odpada.

Gdzieś wyczytałem, że można pod sprężyny dać dodatkowe podkładki.
Niedawno odpowietrzałem, ale spróbuję jeszcze raz. Zimą wymiana uszczelniaczy pompy.

fakir - 2016-11-27, 11:26

jaki olej ?
Anonymous - 2016-11-27, 11:46

Ipone 15W50 półsyntetyk. Mam już wprawdzie nowy olej na nowy sezon (Eni I-Ride) ale do wymiany mam jeszcze 3tys.
Myślę, czy nie dołożyć po podkładce pod sprężyny i sprawdzić efekt!?

Anonymous - 2016-11-27, 12:27

A zmierzyłeś te sprężyny, że chcesz podkładki dawać czy tylko tak teoretyzujesz??:)
Anonymous - 2016-11-27, 12:34

Mierzyłem. Mają 43,8mm, ale nie znalazłem nigdzie nominalnego wymiaru.
O podkładkach wyczytałem na anglojęzycznym forum w wątku o ślizgającym sprzęgle.
Człowiek twierdzi, że taki zabieg pomógł.

Anonymous - 2016-11-27, 12:47

Minimalna wartość dla spręzyn to 43 mm.
Musisz jeszcze sprawdzić czy twoje tarcze i przekładki nie sa pokrzywione.
Każdą tarczę i przekładkę kładziesz na równej np.szklanej powierzchni i mierzysz szczelinomierzem odchyłki. Maksymalna dopuszczalna ochyłka to 0,15mm.
Jak wszystko jest w porządku, to składasz tarczki cierne i stalowe w całość i mierzysz zestaw suwmiarką. Minimalna wartość dla całości to 44,9 mm.

Anonymous - 2016-11-27, 12:51

Tarcze na pewno nie są przypalone, przebarwione, krzywizny nie sprawdzałem. Złożone do kupy mają ponad 47mm.
A może sprężyny straciły sprężystość?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group