To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - problemy przy odpalaniu

blackmikun - 2014-08-25, 08:19
Temat postu: problemy przy odpalaniu
hej, mam Kapcia od lutego - 2004 rok - wszystko co mu miało dolegać poprawiłem i śmigam.
Wczoraj wróciłem z Korsyki, gdzie zaczęły się problemy przy odpalaniu. Początkowo było to okazjonalne, ostatnio zaczęły się zagęszczać - wspólny mianownik zawsze po pierwszym obrocie rozrusznika czuć spadek napięcia i zapala się EFI - bez żadnego kodu na diagnostyce.
Są trzy warianty usterki:
1. po pierwszym przekręceniu rozrusznik się zatrzymuje.
2. zapala ale pali się EFI
3. zapala, ale po sekundzie gaśnie i pali się EFI - tu pomaga przytrzymanie gazu.
jak odpali wystarczy zgasić i ponownie odpalić wszystko wraca do normy.

jak mieliście coś takiego dajcie info co trzeba zrobić.

dla ułatwienia - aku naładowane, przestawianie położenia silnika na biegu nic nie pomaga, tak samo przekręcanie kluczyka itp magiczne sztuczki:)

dzięki za pomoc.

Karpik - 2014-08-25, 08:54

Na moje to jest jakis duży spadek napięcia przy odpalaniu.
Albo aku nie trzyma jak dostanie duzego obciążenia albo masz może zaśniedziałe styki przy rozruszniku.
Jak miałem słabe aku tez takie rzeczy sie działy.
Co ciekawe ja swoje aku dałem do sprawdzenia i gość twierdził, że jest ok, mimo wszystko (z uwagi na to że byłem przed dłuższym wyjazdem) kupiłem nowy i wszystkie dolegliwości minęły.

jaras - 2014-08-25, 09:18

popieram mniejszego karpia :mrgreen: :):)- aku do Capo musi mieć co najmniej prąd rozruchowy 200A(albo więcej), poza tym...sprawdź przekaźnik rozrusznika (standartowo się wymienia na przekaźnik od Yamahy)
pzdr :mrgreen:

vtec - 2014-08-25, 09:28

ja miałem tak , że powymianie przekaźnika rozrusznika capo zaczęło odpalać jak powinno ...mimo że wcześniej kręciło też nieźle ale miało zająknięcia , i nie było tej mocy.
blackmikun - 2014-08-25, 14:12

od jakiej Yamahy ten przekaźnik?
robert1973 - 2014-08-25, 16:16

Taki przekaźnik :)
Karpik - 2014-08-25, 16:49

Jak podesłał Robert
od Yamahy Virago 535 tylko tyle, że kosztuje on teraz w Larssonie jakieś 60zł a nie 200 jak na stronie :-D

jagiel - 2014-08-25, 19:25

no więcej ;-)

http://www.larsson.pl/ind...no=MTQ0MTAxMQ==

fakir - 2014-08-26, 09:32

http://allegro.pl/nowy-pr...4467905864.html wygląda podobnie i trochę taniej niż w larssonie
Ijon Tichy - 2014-09-05, 08:58

Czołem wodzowie
Mam identyczny problem jak autor wątku, skończyło się tym że padł przekaźnik rozrusznika po jakimś czasie takich objawów.
Ale, po ominięciu przekaźnika i odpalaniu na "krótko" kablami silnik wykonuje 1/2 obrotu i się zatrzymuje. Tak jakby była niewiadomo jaka kompresja, jest to takie "miękkie" zatrzymanie. Dokładnie takie objawy były poprzednio, tylko po jakimś czasie zapalał.
Kontrolki gasną, widać prąd jest bardzo duży.
Mam nowy akumulator, rozrusznik sprawdzony w warsztacie który takie regeneruje i po wymontowaniu kręci. Styki przeczyszczone i zamiedziowane.
Zaczynam myśleć że ie jest to elektryka.

Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

Na alledrogo widziałem część nietanią o nazwie sprzęgło rozrusznika. Czy to może mieć coś wspólnego z tym?

Pozdrawiam

Ijon

blackmikun - 2014-09-17, 07:11

Hej, po namyśle dokonałem wymiany przekaźnika rozrusznika na nowy i co?
Jak to mawia minister Sienkiewicz "ch... dupa i kamieni kupa".
Co prawda Efi sie nie pali, ale nadal czasami są problemy z odpaleniem i zaczął sie pojawiać kod na diagnostyce EFI-1. Co prawda nie przeszkadza to w kontynuowaniu jazdy ale jest mocno wkurzające.

Myślę o aku - tylko pytanie - czy ktoś wie jak zmierzyć rzeczywisty prąd rozruchowy aku. Poprzedni właściciel wymieniał aku rok temu - ponoć.
Jak macie inne pomysły będę zobowiązany:)

GrzeTom - 2014-09-17, 07:55

blackmikun napisał/a:
Hej, po namyśle dokonałem wymiany przekaźnika rozrusznika na nowy i co?
Jak to mawia minister Sienkiewicz "ch... dupa i kamieni kupa".
Co prawda Efi sie nie pali, ale nadal czasami są problemy z odpaleniem i zaczął sie pojawiać kod na diagnostyce EFI-1. Co prawda nie przeszkadza to w kontynuowaniu jazdy ale jest mocno wkurzające.

Myślę o aku - tylko pytanie - czy ktoś wie jak zmierzyć rzeczywisty prąd rozruchowy aku. Poprzedni właściciel wymieniał aku rok temu - ponoć.
Jak macie inne pomysły będę zobowiązany:)


EFI 1 to chwilowo "słaby aku"... wiec moze zaiste aku sie "konczy"..
IMO podepinj z jakiegos by-pass" np z smaochodu.. i zobaczjak wtedy bedzie krecił..
powodzenia

jagiel - 2014-09-17, 08:28

akumulator panie akumulator się kłania... :-) a prąd rozruchu aku możesz sprawdzić w dowolnym serwisie który dysponuje np acumate z funkcją pomiaru prądu rozruchowego lub inne urządzenie do tego stworzone ;-)

szybciej będzie ci chyba kupić nowy akumulator :-P

tosiek - 2014-09-17, 09:03

Lepiej podaj jakie masz aku? Bo może za słabe i dlatego zdycha... ja tak mam w Dragu ale tam nie ma EFI więc będę jeździł do puki aku nie padnie (a ma rok i już słabo kręci)
Lewan69 - 2015-05-28, 21:03

Chociaż temat zakończony , chciałbym podzielić się swoim problemem przy odpalaniu i sposobem rozwiązania . Od niedawna jestem posiadaczem Capo i w trakcie użytkowania sporadycznie przy odpalaniu zatrzymywał się silnik , tak jakby aku nie miało siły go ruszyć . Działo się tak tylko po dłuższej jeździe czyli na rozgrzanym silniku . Koledzy caponordowcy zapewniali mnie , że to normalne przy dużej V-ce (wiadomo o co chodzi) . Jednak problem zaczął narastać i zdarzało się to coraz częściej . Ładowanie aku miałem w normie . Zakasałem rękawy zabrałem się do pracy . Sprawdziłem rozrusznik i przekaźnik i okazało się , że styki kabli były tak zaśniedziałe i zardzewiałe , że trudno zrozumieć jak w ogóle pracował ten rozrusznik . Wszystko przeczyściłem posmarowałem , przy okazji sprawdziłem rozrusznik ( w środku wyglądał jak nowy ) , no i problem zniknął ! Od tego momentu widać moja V-ka zachowuje się nietypowo - za każdym razem odpala bez żadnego problemu . Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group