eterum - 2009-08-18, 22:46 Temat postu: Falujące wolne obrotyWitajcie,
Wkurzają mnie już te falujące obroty. Na stronie Caporider jest instrukcja jak zaradzić problemowi.
Niestety mój angielski leży i kwiczy bo nie rozumiem o co mu tam chodzi. Jakby ktoś był tak miły i przetłumaczył mi o co kaman..Marcin - 2009-08-18, 23:44 To może ja spróbuję, zawsze lubiłem się przechwalać...
Masz problem z wolnymi obrotami?
Najpierw upewnij się że soft w sterowniku jest świeży. Nowe mapy zostały opublikowane i może ci je wgrać lokalny dealer, albo może wysłać twój sterownik do Aprilii. Poczarują trochę i odeślą ci sterownik na drugi dzień. Zgodnie z tym co Mówi Cory z serwisu Aprilia USA, problem może być prościutki, chodzi o ustawienie pozycji odcięcia i zmuszenie sterownika, żeby się nauczył ponownie gdzie znajduje się pozycja zamkniętej przepustnicy. Każdy dealer z Axonem ci to zrobi, TunaBoy też da sobie z tym radę.
Jeśli to nie pomoże, to, oto rada od innego użytkownika Capo:
Wymieniłem zawór (chyba) odpowietrzający u podstawy zbiornika paliwa na przelotkę. Użyłem typowego samochodowego łącznika, kupiłem cztery takie za dwa dolary.
Wyjaśnienie: oryginalny zawór wydawał się zacięty w pozycji zamkniętej, ale za każdym razem jak testowałem go przy uruchomionym silniku wytwarzał ciągłe podciśnienie. I nie chciał się odblokować.
Zasobnik z węglem aktywnym wchłania opary ze zbiornika paliwa (które i tak wydostają się na zewnątrz przez otworki w korku wlewu), przez zawór jednodrożny. Przy pracującym silniku w zbiorniku wytwarzane jest podciśnienie co otwiera zawór jednodrożny. Gdy silnik gaśnie, zawór się zamyka przez co powietrze nie dochodzi do zbiornika (i stąd ujemne ciśnienie w zbiorniku). Wygląda mi na to, że Capo usuwa opary paliwa, ale zbiornik nie jest wentylowany prawidłowo. Myślę, że to dziwne zachowanie powoduje pompa paliwa, pracująca mocniej, żeby przezwyciężyć obniżone ciśnienie w zbiorniku.
W każdym razie po wyczyszczeniu zaworu jednodrożnego, rozebraniu u złożeniu korka wlewu i uruchomieniu wg diagramu dot. zasobnika węglowego, zamieszczonego w manualu na jakąś godzinkę uznałem że problem sprawiał zawór jednodrożny.Zastąpiłem go zwykłą przelotką, która pozwala zarówno na opróżnianie zbiornika oparów, jak i na wyrównanie ciśnienia.
Wydaje się działać dobrze, a mechanik Aprilii powiedział 'zrobiłem to samo', kiedy spytałem go jak naprawił dwa inne Capo z podobnymi problemami. Oto więc co zrobiłem, kupiłem ćwierćcalową przelotkę kątową i i założyłem ją...
Uff... Ale się zmęczyłem. Może nie za pięknie i nie za wiernie, ale ogólny sens powinien być OK. Tylko jedno małe ale. Wydaje mi się, że to wszystko to jest ta trzecia góralska prawda - gówno prawda... Otwórz korek wlewu paliwa i sprawdź czy jest różnica. Jeśli nie, to zawór zwrotny nie ma tu nic do rzeczy...
pozdrawiam i idę spać...eterum - 2009-08-19, 21:12 Marcinie pięknie dziękuję.
Jak tylko pogoda trochę podupadnie to zaraz wezme się za sprawdzenie tego ustrojstwa.S1lesiu - 2019-06-29, 12:29 Siemanko podłącze sie, mnie faluje na ciepłym silniku. Chodzi równo ale jak złapie temperature zaczyna falowac i nie wiem co jest ??? Może ktoś coś podpowie ??wojo - 2019-06-29, 20:36 U mnie ( kiedyś) pomogło wzbogacenie dawki paliwa na wolnych obrotach.mr_soze - 2019-06-29, 22:05 ja bym szukał problemu w elektryce i w podciśnieniach.... w moim przypadku cewki głupiały jak sie nagrzałymichciobb - 2019-06-30, 09:32 U mnie obroty się wyrównały po DOKŁADNYM wyczyszczeniu silniczka krokowego i uszczelnieniu airboxa.
Oczywiście przewody podciśnienia muszą być szczelne. Po tym zabiegu pracuje bardzo RÓWNOMondi - 2019-06-30, 11:51 Ja proponuję wyczyścić jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego do airboxa. Na naszym forum mało jest o nim napisane, a jest on odpowiedzialny za wiele parametrów mieszanki paliwo / powietrze. U mnie po jego wyczyszczeniu też problem z obrotami ustał.ralph178 - 2019-06-30, 14:25 Ja miałem problem z falowaniem i zbyt wysokimi wolnymi obrotami.
Czyszczenie silniczka krokowego a nawet jego wymiana nie przyniosły rezultatu.
Pomógł natomiast reset TPS, ale trzeba go zrobić podpinając się pod komputer.
Oczywiście szczelność przewodów podciśnienia musi być tak jak wszyscy piszą michciobb - 2019-06-30, 15:19 Jak widzisz pole do popisu spore, co egzemplarz to inna przyczyna. Spróbuj zacząć od rozwiązań bezinwestycyjnych a dopiero na samym końcu wymieniał silnik na nowy😉junior - 2019-07-02, 09:33 A u mnie rozwalone były króćce ssące :D Wymieniłem i wszystko działa dobrze :)S1lesiu - 2020-01-09, 20:42 I po Świętach . Czas zrobić porządek z maszyną....
Pytanko jaki kabel i jaki program potrzebny żeby djagnostykę maszyny zrobić ??? No i gdzie podłączyć 😜robert1973 - 2020-01-11, 04:13
S1lesiu napisał/a:
Pytanko jaki kabel i jaki program potrzebny żeby djagnostykę maszyny zrobić ??? No i gdzie podłączyć 😜
soory Kolego ale tyle razy było to już pisane że następny wpis nie pogłębi Twojej wiedzy wybacz opcja szukaj nie gryzie a pomaga konstruktywnie rozwiązywać problemyS1lesiu - 2020-07-01, 13:09 Ręce mi opadły mam dość ... Wymaian świec, 2cewek, czyszczenie krokowca zero poprawy . Jak jest gorąco to jest lipa nawet gaśnie . Odpala i trzyma obroty przez chwile dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu....
Potrzebny ktoś z kompem i pojęciem jak najbliżej Częstochowy.
Jakieś propozycje ?
Ewentualnie czy znajdzie sie ziom o dobrym sercu i podpowie co kupić i jak przystosować interfejs by to działało 😜. Miarka sie przebrała rozbieram w sobote i całkowity przegląd łącznie ze sprawdzeniem luzów zaworowych. Krokowiec niby dziala ale nie wiem jaki to model żadnego numeru na nim niea a napis sie zmył przy myciu . Waku jakieś sie walają w garażu i wężyki z zaslepkami jakieś pod zbiornikiem namierzyłem . Prosze o pomoc bo naprawde jestem chwile przed drastycznymi krokami tak mnie to irytuje . Miałem już 2 apki ale tak mnie nie wkór...ły....RESPIRATOR - 2020-07-01, 18:43 Zrobiłeś dużo tylko zacząłeś od rzeczy najtrudniejszych. Czy przejrzałeś dokładnie całą magistralę podciśnień milimetr po milimetrze? Nie wiem czy zauważyłeś że w większości podpowiedzi powtarza się temat szczelności podciśnień i uwierz mi że w 95% jest to główna przyczyna falowania tego silnika. Te wszystkie wężyki nawet jak wyglądają na całe to potrafią być delikatnie nadpęknięte i już będzie dupa.
Zacznij od tego i przyłóż się bo to klucz do sukcesu