Anonymous - 2008-08-12, 21:52 Temat postu: Przednie zawieszenieMam małe pytanie odnośnie przedniego zawieszenia i jego zachowania ;)
W drodze powrotnej z Rzeszowa pierwsza rzecz, ktora mi się nie spodobała, to praca przedniego zawieszenia. Chodzi o wybieranie nierówności.
Spodziewałem się czegoś więcej, ale być może to nie wina widelca samego w sobie.
Otóż dosyć moczno odczuwałem to co przekazywało mi przednie koło przez zawias.
Amortyzatory jakby były za miękkie i w momencie wjechania w jakąś nierówność, wyraźnie bije po rękach ;)
Czy w Waszych sprzętach jest tak samo ??
Być może olej jest już nie pierwszej mlodości i wymaga wymiany.
W instrukcji wyczaiłem, że standardowo lany jest olej 5W.
Trochę to dla mnie dziwne, że do tak ciężkiego motocykla, gdzie lagi maja po 50mm średnicy leje się taką zupkę ;)
Myślicie, że olej 15W będzie odpowiedni i będzie wyraźna poprawa ??
W ogóle przednia opona jest wyząbkowana. To częsta przypadłość w ciężkich klockach z miękkim zawieszeniem i tak właśnie się zastanawiam, czy to ząbkowania to nie przez zbyt miękki widelec ?? Gregum - 2008-08-13, 10:03 Za miękkie?
Dla mnie to jakby za twarde a tłumienie za słabe do takiej twardosci...
Mialem tak w TDM - bardzo a nawet na max wkręcone sprężyny
i najechanie na jakikolwiek wałek/wystajacy rant płytychodnikowej itp
podbijał całą kiere w górę, a że tłumienie było nieodpowiednie
więc potem cały przód opadał w dół i moje ręce pracowały
jak w motocrosie:)
Gdy wykręciłem sprężyny przód zrobił się przyjemnie łagodny,
nie wyrywał rąk i w łuku z nierównościami prowadził się pewniej i stabilniej...
ale oczywiscie trzeba szukac kompromisu, żeby przód z pasażerem
nie dobijał i nie nurkował za bardzo.
Capo w standardzie ma jak dla mnie dośc twardy przód, nie nurkuje
i nie dobija na dużych dziurach z pasażerem i nie kołysze się przód-tył
o ile dobrze podkręcimy tył do obciązenia. Natomiast fani wiedzą
że wersja RR ma twardsze zawiasy i inne zębatki; może ktoś się
wzorował na tym i starał się doprowadzić do takiego wzorca, np
dolewając więcej oleju...
pzdrAnonymous - 2008-08-13, 22:05 Z tą miekkością, to może faktycznie przesadziłem ;)
W niedługim czasie mam zamiar zająć się tym zagadnieniem, bo trochę mnie to denerwuje.
Wleję do zawiasu olej 15W i zobaczę, jak będzie się zachowywać. Na cud nie liczę, ale może będzie minimalna poprawa ;)
A tak pomijając temat zawieszenia, to gdzie najlepiej zaopatrywać się w części eksploatacyjne i akcesoria do Caponorda ??
Macie jakieś sprawdzone miejsca godne polecenia??Szopen - 2008-12-20, 16:42 Znalazłem na stronie Aprilii takie akcesoryjne sprężyny:
http://www.accessories.ap...?ct=4238&pr=933
To są chyba "progresywne". Właściciele Varadero bardzo sobie takie chwalą. Może to mogłoby rozwiązać problem.Capo - 2008-12-20, 23:31 Pewnie i problem twardości zawieszenia rozwiąże ale pojawi się pewnie inny problem z płynnością finansową Niestety akcesoria do apriliki od aprili są jak by to ująć dość drogie a części innych firm akcesoryjnych nie dość że tańsze to i lepsiejsze Anonymous - 2008-12-23, 20:59 Na progresywne sprężyny jeszcze przyjdzie czas :)eterum - 2009-09-10, 00:38 Odświeże temat bo coraz częściej chodzą mi po głowie progresywne sprężyny.
Amerykanie chwalą sobie Hyperpro. U nas taniej wychodzi Wilbers albo Wirth.
W sieci pełno pochwał dla Wilbersa ale na niemieckiej stronie wyczytałem opinie (o ile automatyczny translator nie kłamał) że do Capo lepiej pasuje Wirth bo jest trochę bardziej miękki od Wilbersa.
Macie jakieś doświadczenia z takimi sprężynami?Karaluch - 2009-09-10, 09:37 http://moto.allegro.pl/it...0_caponord.htmlWilk stepowy - 2010-11-16, 11:58 Temat postu: Re: Przednie zawieszenie
Wicher napisał/a:
... Chodzi o wybieranie nierówności.
Spodziewałem się czegoś więcej, ale być może to nie wina widelca samego w sobie.
Otóż dosyć moczno odczuwałem to co przekazywało mi przednie koło przez zawias.
Ja mam to samo wrażenie...
Wicher po wymianie płynów jest poprawa.Anonymous - 2010-11-18, 15:55 Płyny wymieniałem. Zalałem 10W. Wydaje mi się, że jest optymalnie. Motocykl nieco lepiej się prowadzi, ale nurkowanie i tak w/g mnie jest za duże.
Nie chcę mi się bawić w wymianę na 20W, lub wstawianie tulejek pomiędzy spreżynę a korki wlewowe, bo nie wpłynie to za bardzo na pracę zawieszenia( to tylko półśrodki).
Trzeba zmienić jego progresję, dlatego już niebawem nowe sprężynki Dziubek - 2010-11-18, 17:54
Wicher napisał/a:
Trzeba zmienić jego progresję, dlatego już niebawem nowe sprężynki
Jakieś dedykowane zamienniki?Krzysiek - 2010-11-19, 08:59 Są, są nawet na allegro i nie drogo:
http://allegro.pl/sprezyn...1294827164.htmlDziubek - 2010-11-19, 20:26 Jak wymienisz sprężyny, to napisz proszę jak to się sprawuje,
czy tez tak nurkuje przy hamowaniu i jak wybiera nierówności.Anonymous - 2010-11-20, 15:44
Dokładnie o tych myślę. Cena wydaje mi się atrakcyjna.
Do tego olej 5W i zobaczę jak będzie się maszyna sprawować, zwłaszcza pod znacznym obciążeniem, i jak będzie się miała wymiana sprężyn do ząbkowania przedniej opony.
Dziubek napisał/a:
Jak wymienisz sprężyny, to napisz proszę jak to się sprawuje,
czy tez tak nurkuje przy hamowaniu i jak wybiera nierówności.
Wrażenia opiszę pewnie wiosną.
Ustaliłem sobie pewną kolejność modyfikacji sprzętu i zaczynam od rzeczy najważniejszych
Czekam na nowe tuleje i śruby do tylnego zawieszenia. Chłopaki mają nawał, ale na wtorek powinienem mieć już wszystko i poskładam to do kupy
Kolejny punkt, to przewody w oplocie stalowym oraz sprężyny zawieszenia.
Ostatnia rzecz jaką chcę dokupić to wydechy. Zdecydowałem się na Montii z racji ceny i bardzo pochlebnych opinii.
Trochę to wszystko będzie kosztować, ale muszę to zrobić, bo ciągle to odkładam, kasa się rozchodzi i taki leci i leci, a Capo nie lubi jak nie kupuję mu prezentów B3stia - 2010-11-22, 10:08
Wicher napisał/a:
Czekam na nowe tuleje i śruby do tylnego zawieszenia. Chłopaki mają nawał, ale na wtorek powinienem mieć już wszystko i poskładam to do kupy
Mówisz o tulejach do łożysk w tylnym zawieszeniu ?
Nowe znaczy dorabiane czy zamówione ?