To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Olej w AirBox

Krzysiek - 2010-01-06, 22:45
Temat postu: Olej w AirBox
Dzisiaj przyszedł ten dzień, kiedy zacząłem dłubać w mojej maszynie...
Postanowiłem po raz pierwszy zdiąć bak i zobaczyć jak sprawy stoją z przewodami paliwowymi, czy nic nie popękało i ewentualnie zamówić metalowe złączki, tak jak opisywaliście.
Nawet nie zdajecie sobie sprawy jakie było moje szczęście, jak zastałem już wykonaną modyfikację :mrgreen: , nawet chwile się zastanawiałem czy nie jest to fabryczna zmiana od 2006 roku :?: ponieważ są one przymocowane obejmami zagniatanymi a nie zwykłymi skręcanymi... i przewód w stalowym oplocie :shock:
Generalnie angol który mi sprzedawał moto wydawał mi się przesadnie pedantyczny, mam nawet wszystkie faktury z przeglądów motocykla i za zakup części i materiałów eksploatacyjnych, filtrów, zestawu napędowego itd... więc może zrobił również i wymianę złączek w serwisie?(sprawdzę czy są na fakturach)






Następnie dobrałem się do filtra powietrza, a zachęciła mnie naklejka na obudowie k&n :-)
...i tu emocje opadły ponieważ moim oczom ukazał się olej wewnątrz airbox-a

czy taka akcja komuś się trafiła?


filtr też zapierdzielony olejem... :-/

darqvader - 2010-01-06, 23:20

Krzyśku - ta sprawa była (o ile sie nie myle) już kiedyś omawiana. U mnie jest podobnie. Podejrzewam, że za dużo oleju wlewamy do Capo...
Capo - 2010-01-06, 23:41

Nadmiar oleju jest wydmuchiwany właśnie do airboxa dlatego masz tam tyle miejsca :-) Dodatkowo w najniższym punkcie masz otworek a po drugiej stronie zaślepioną rurkę by można było spuścić sobie nadmiar oleju, który zgromadził się w airboxie :-)
Nie masz się co przejmować jak to się mówi ten typ tak ma :-)
Jeśli chodzi o złączki to chyba w serwisie aprilii ich nie kupił a na stronie www.omega.co.uk (http://www.omega.co.uk/ppt/pptsc.asp?ref=ftlc&flag=1)
Ciesz się masz około 250 pln w kieszeni więc możesz sobie kupić piwko i czekać na poprawę pogody :-)

Krzysiek - 2010-01-06, 23:48

hmm... z tym nadmiarem oleju to chyba sam dałem ciała :oops: , kiedyś pisałem że rano zobaczyłem pustą rurkę, więc dolałem oleju... i jak dojechałem do pracy, to musiałem spuścić, ponieważ cała była wypełniona, ach... nadgorliwosć gorsza od...
Pewnie to był ten moment kiedy zrobiłem głupi błąd...

Capo, pewnie masz rację, bo są firmy CPC 8-)

B3stia - 2010-01-07, 09:55

K&N to filtr moczony w oleju więc musi on obowiązkowo być upaprany.
Jeśli uważasz że jest za brudny wymyj go w odpowiednich środkach i ponownie namocz w odpowiednim oleju.

Krzysiek - 2010-01-07, 11:12

Tak, wiem, ale nie na czarno ;-)
Mam płyn do mycia filtrów Motorex i spray do nasaczania, ale do filtrów gabkowych, bo takie mam w Quadzie. Zastanawiam sie czy można go zastosować do tego filterka??

B3stia - 2010-01-07, 14:02

To że na czarno to jeszcze nie problem. Popatrz jakie masz przepustnice pokryte pyłem :mrgreen: .
Oleju używałem dedykowanego do K&N więc nie powiem.

Robert - 2010-02-03, 20:48

Siema ja wlasnie zaczolem rozbierac swe malenstwo i tez znalazlem olej co mnie przerazilo. Z tego co zrozumialem mamy odetchnac. Ale mam pytanie skoro Krzysiek dolal oleju bo go nie bylo w rurce i mu wydmuchalo czy to znaczy ze gdy capo jest zimne to niepowinno byc go widac w rurce? Bo wydawalo mi sie ze olej sprawdza cie na zimnym silniku. wiec prosze o poprawke dla mnie.
eterum - 2010-02-03, 21:08

Robert napisał/a:
wydawalo mi sie ze olej sprawdza cie na zimnym silniku


Nie w Capo. Trzeba nie tylko rozgrzać motocykl ale jeszcze nim trochę przejechać. Mi nie zawsze po rozgrzaniu pokazywał prawdziwy poziom. Myśle że tak pare km wystarczy.

Gdzieś wyczytałem, że poziom oleju powinien sięgać trochę ponad połowę. Wtedy jest dobrze. Jak naleje się do pełna (miarka jest cała wypełniona) to wypluje "nadmiar" właśnie do airboxa. Mogę to potwierdzić bo też nalałem kiedyś do pełna a po jakimś czasie doszło do "ponad połowy".

Co ciekawe jak byłem w Chorwacji i męczyłem go w upałach to poziom był znowu na full.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group