To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Dziwny problem z ładowaniem - pomocy

Pluto - 2018-01-04, 13:20
Temat postu: Dziwny problem z ładowaniem - pomocy
Witam.
Mam taki problem. Po odpaleniu moto ładowanie wynosi około 14 volt. Po kilku minutach pracy silnika spada do 12 czyli przestaje ladowac. Po zgaszeniu i odpaleniu sytuacja sie powtarza. Znowu kilka minut laduje i przeztaje. Regler juz 2 razy wymienialem i caly czas jezt tak samo.
Ktos ma jakies pomysly co to moze byc?

Wojtaq - 2018-01-04, 13:38

Pożycz od kogoś akumulator i zamień ze swoim, a potem ładuj kontrolując napięcie na klemach. Jestem zwolennikiem teorii spiskowych z akumulatorem w roli głównej.
janciovodnik - 2018-01-04, 13:55

Wojtaq napisał/a:
Jestem zwolennikiem teorii spiskowych z akumulatorem w roli głównej.

I zapewne nie tylko samych teorii :P

Pluto - 2018-01-04, 13:57

Aku mam nowy
sosnos - 2018-01-04, 14:09

hejka, a na jakich obrotach sprawdzasz ładowanie, bo powinno się sprawdzać powyżej 3000 lub 3500 obrotów, kolejna sprawa, masz Baypass? i w jakim stanie sa przewody i kostka idące od alternatora do regulatora (u mnie były spalone) kolejna sprawa - aku. jaka firma itd.

ja miałem nowy aku landporta (nigdy ta firma mnie nie zawiodła) po poł roku uzywania zaczeły sie dziac hece. szukałem przyczyny wszedzie indziej ale nie w aku a tu trafił się aku - firma nie uznała rekalamacji - wiec im wysłałem zeby ze pouzywali - ot prezent ode mnie.

jaki masz regulator.

Wojtaq - 2018-01-04, 14:35

Pluto napisał/a:
Aku mam nowy

Nie, no fajnie, że nowy... Nie naciskam upierdliwie, ale przy okazji grzebania i dostępie do innego akumulatora, nie zaszkodzi podmienić i sprawdzić. Takie fanaberie geriatryczne :mrgreen:

Moje ładowanie sprawdzam na wolnych obrotach i potem podkręcam do 4000 rpm. Napięcie mierzone na klemach powinno zawierać się od 13V z hakiem do 14V z podobną częścią po przecinku. Jeśli będzie między 13,5-14,4V to uznałbym za prawidłowe. Mam założony bypass do ładowania, a pozostałe akcesoria w tym regulator i złączki fabryczne. Żeby przekonać się, gdzie występuje nadmierny spadek napięcia, należy dokonać pomiaru bezpośrednio na regulatorze oraz na klemach. Jeśli pojawi się różnica, to oznacza szkodliwą rezystancję, która mogła pojawić się na utlenionych stykach lub rozluźnionych i utlenionych żyłach przewodów w instalacji. Te występują najczęściej w połączeniach zgniatanych mechanicznie. Bywa, że usterka nie jest widoczna gołym okiem, a nawet pomiar zwykłym omomierzem nie wykaże nieprawidłowości. Dopiero przepływ prądu wywołuje spadek napięcia i obniżenie - w tym przypadku - parametrów ładowania.

Dlatego uważam za kluczowe dwa punkty instalacji czyli dobrej jakości, uformowany akumulator oraz sprawne połączenia w ramach wiązki elektrycznej. Często w publikacjach internetowych, komentujący narzekają na regulatory i wymieniają je częściej, niż rękawiczki, klnąc na lichą chińszczyznę. Podobnie jak z francuskim powiedzeniem 'cherchez la femme' odnoszącym się do kobiet, jako przyczyn zjawisk niewyjaśnionych, dokonałbym trawestacji przysłowia i rzekł 'cherchez la batterie'!

Lewan69 - 2018-01-04, 23:34

Poczytaj temat ladowania. Tam wszystko jest. Moim skromnym zdaniem uwalone uzwojenie stojana. Sprawdz napiecie miedzy fazowe. Jak dobrze poszukasz to dokladnie na forum jest napisane jak to zrobic
robert1973 - 2018-01-05, 08:16

Jaki masz regler??? może po prostu się nagrzeje i... już nie pracuje tak jak powinien....
junior - 2018-01-05, 13:48

Ja nie mam baypassa i mam ładowanie na poziomie 14V. Wystarczyło zmienić regel i wywalić oryginalne złączki :D
sosnos - 2018-01-05, 15:17

Każdy egzemplarz to indywiduum :-)
Pluto - 2018-01-06, 18:59

Dzieki panowie za podpowiedzi:)
Niestety mi juz brak sily na grzebanie przy nim a sezon coraz blizej.
Oddam moto w rece fachowcow... niech oni sie z tym meczą:)

sosnos - 2018-01-06, 20:26

Sugeruje oddac do kogos komu problemy Capo nie są obce :-)
Pluto - 2018-01-07, 08:39

Zawioze go do ISM - Indywidualny Serwis Motocykli w warszawie. Robia włoszki czesto i znają temat caponorda.
rzeżucha - 2018-01-07, 09:24

Pluto napisał/a:
Zawioze go do ISM - Indywidualny Serwis Motocykli w warszawie. Robia włoszki czesto i znają temat caponorda.


Znają temat Caponorda bo sami mają wersja RR 😀 z ISM jest Jagiel z forum.

Pluto - 2018-01-07, 11:30

To fajowo. Mam nadzieje ze sie nia dobrze zaopiekuja:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group