Elektryka - Dziwne zachowanie licznika i aku
Maraki - 2019-07-30, 21:03 Temat postu: Dziwne zachowanie licznika i aku Kochani. Najnowszy temat odrobine skomplikowany wiec nie wiem nawet do której kategorii wrzucić. Od początku.
Moto nawet rozgrzane na wolnych obrotach potrafi mieć 3000. Temat ustał. Przejechałem 500 km i pojawił się problem z odpaleniem. Pewnie aku. Poprosiłem pana -odpalił mnie z kabli-i ruszyłem po nowe aku. Zamontowałem. Odpala bez problemu.
Zrobiłem kolejne 200 km i nagle zaczął wariować licznik prędkościomierza. Na całek skali. Od 20 do 220. Szalał. Po kolejnych 50 km moto zgasło. Nie mogłem go odpalić na nowym aku. Znalazłem pana z kablami. Odpaliłem od aku i poszło. Dojechałem szczęśliwie do domu kolejne 150 km. Pod domem odpala. Po przekręceniu kluczyka 2 razy mruga lampka efi potem gaśnie. Nie pamietam czy wcześniej tez mrugała. Jakieś pomysły Panowie ? Regulator napięcia?
[ Dodano: 2019-07-30, 22:07 ]
Ps. Jeszcze to wszystko po wymianie klocków hamulcowych przód tył oraz oleju. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może mechanik coś ruszył. (Jakiś kabelek)
ralph178 - 2019-07-31, 07:51
Zmierz ładowanie - najprawdopodobniej jest za słabe.
Licznik zaczyna szaleć przy zbyt niskim napięciu - u mnie parę razy zdarzyło się podczas odpalania po dłuższym postoju przy niskich temperaturach.
Maraki - 2019-07-31, 08:25
Jeśli okaże się ze lądowanie kiepskie jaka możliwa przyczyna? Alternator?
ralph178 - 2019-07-31, 09:13
1. Słabe połączenia (kostki) pomiędzy prądnicą a regulatorem.
2. Słabe połączenia pomiędzy regulatorem a akumulatorem.
3. Uszkodzenie prądnicy (trzeba zmierzyć rezystancje i napięcia międzyfazowe) - w temacie ładowania znajdziesz wszystkie informacje.
4. Uszkodzony regulator napięcia.
Zacznij od sprawdzenia - czyszczenia kostek połączeniowych bo mogą być przypalone - jeden z mankamentów Kapcia
Maraki - 2019-08-02, 18:45
Hej.
Wypiąłem gniazda łączące regulator napięcia. Przeczyscilem chociaż nie widziałem żadnych znaków nadpaleń.
Zakupiłem miernik. I tak:
1. Akumulator 12,5V
2. Aku zamontowany do motocykla pomiar na klemach 13,02V
3. Aku po przekręceniu kluczyka 12,98V
4. Aku z odpalonym moto obroty jałowe 13,84V
5. Aku z obrotami 4000 rpm 13,61V
6. Aku po włączeniu świateł obroty jałowe 12,5V
7. Aku po włączeniu świateł obroty 4000 rpm 12,61V
Wydaje mi się tez ze przy odpaloym moto V falują. Raz jest 6 za chwile 13 za kilka sekund znów spada.
Lewan69 - 2019-08-03, 18:24
Albo padł regulator napięcia albo stojan, albo jedno i drugie ...
robert1973 - 2019-08-05, 06:38
Maraki, Masz jeszcze jedną kostkę ( sławna brązowa wywołująca nadpalenie moto) między cylindrami... przynajmniej fabrycznie tamtędy idą kable ( 3 żółte) sprawdź ją i napięcia na fazach....reszta w temacie ładowania jest opisana co do śróbki
Maraki - 2019-08-16, 21:50
Kochani. Przewertowałem całe forum i dzis z kolega zabrałem się do pracy. Zgodnie z sugestiami zaczęliśmy od najtańszego elementu czyli wymiany słynnego kabla z brązowymi wtyczkami. Klasycznie wyspie.... brązowe kostki i zlutowalismy kable wg instrukcji. Niestety zabieg okazał się nieskuteczny. Ładowanie bez zmian-wręcz minimalnie gorsze.
Nie znam się na tym ale kolega odrobine tak. Zmierzyliśmy rezystancje i jest nieskończenie wielka.
Pomiar napięcia międzyrządowego przy 4000 obrotów 68V.
Na koniec podłączyliśmy kostkę +- od regulatora. Oddaliliśmy moto i sprawdzamy co wychodzi z regulatora. 1.1V.
Czy co Panowie (i Panie) regulator do wymiany?
[ Dodano: 2019-08-16, 22:52 ]
Oczywiście nie oddaliliśmy a odpaliliśmy Moto. Sorry
[ Dodano: 2019-08-17, 00:43 ]
Dżizus. Pisze na forum z telefonu i pier... słownik. Oczywiście napięcie miedzyfazowe😂
robert1973 - 2019-08-18, 13:03
Maraki napisał/a: | Pomiar napięcia międzyrządowego przy 4000 obrotów 68V. | jeśli na wszystkich 3 fazach to regler padł...... klasycznie
Maraki - 2019-08-18, 13:18
Tak pomiar był prowadzony na wszystkich fazach. Przy 4 tys obrotów wynosił ok 68V. Nie chce już zaśmiecać forum. Jesli możesz-podaj numer telefonu na Priv. Chciałbym zadzonic jutro i przegadać temat. Dziękuje za pomoc.
|
|
|