To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Szukanie przyczyny - nie pali

tempest - 2011-04-24, 23:29
Temat postu: Szukanie przyczyny - nie pali
Witam

jestem posiadaczem Capo od kilku tygodni.
Moto chodziło przez ten czas jak złoto. Niestety wczoraj podczas jazdy nagle zgasł silnik.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki -sa OK (deska i pod siedzeniem pasażera).
Po zwarciu złącza diagnostycznego pokazuje 16 (?) o ile wiem nie ma takiego bledu. (?)

Kontrolki świecą, pompka podaje paliwo, rozrusznik kreci - mimo to moto nie pali.

Nie wiem za co sie zabrać żeby znaleźć przyczynę.
Sprawdzę jutro czy mam iskrę. (tutaj pytanie- czy wykręcacie wszystkie cztery i sprawdzanie na masę, czy zakładać zapasowke po kolei na kolejne przewody i sprawdzać ?)

Jeśli jest, to mogę jeszcze sprawdzić drożność przewodów paliwowych i tyle. nie wiem co dalej.

Macie jakieś porady co powinienem zrobić. Co jeszcze sprawdzić?

Będę wdzięczny za poradę.


Pozdro
Tempest

aprilia - 2011-04-25, 10:59

Najlepiej wykręć z moto świece i zobacz czy nie są mokre i sprawdź iskrę na nich!
Dziubek - 2011-04-25, 11:53

Dokładnie to samo pomyślałem.

Jeszcze jedno, jak już uruchomisz Capo
to weź nalej wody do takiej butelki ze zraszaczem i popsikaj na kable WN
Jak będą iskry skakać, to tez kable są do wymiany.

tempest - 2011-04-25, 18:32

Witam,
Wyjolem świecę, przedmuchałem, zbiornik paliwa odpięty i zapięty na szybkozlaczkach.

Pali od pierwszego razu. ???!

Czy możliwe jest ze jak zapinałem złączki uprzednio to zaworek sie zawiesił?

Zastanawia mnie ze moto stanęło nagle wiec świece odpadają, to musiało byc paliwo.

Ujechałem jakieś 1000 metrów od domu wiec może tylko tyle ile bylo paliwa w wężyku miedzy wtryskiem a zbiornikiem a złączka nie przepuszczała. ?

A może pomka z jakiegoś powodu nie zaciągała paliwa.

Rozbierał ktoś kiedyś dól zbiornika ?
Trochę się boje tego ruszać.

Chciałbym wyczyścić zbiornik.

Macie jakie doświadczenie w tym temacie?

Wszelkie porady mile widziane.

Pozdrawiam
Tempest

aprilia - 2011-04-25, 19:35

Na pewno nawet nie odpaliłbyś moto jakby nie było ciśnienia paliwa!To nie gaźnik że tyle co masz w wężyku to tyle pojedzie tu jak masz w wężyku a nie masz ciśnienia nie pojedziesz,musiało ci coś się złączyć na chwilkę,gdzieś masz jakąś przerwę lub filtr paliwa tak zapchany ale to raczej nie możliwe.
Wilk stepowy - 2011-04-26, 15:19

Kod 16 to może być (nie jestem pewny) błąd wskazujący na przekaźnik od pompy paliwa .



Jerzyk - 2011-04-26, 17:41

Mnie to też wygląda na przekaźnik pompy. Trzeba było posłuchać czy po włączeniu zapłonu zaczyna przez 5 sek pracować pompa paliwa. Mieszkasz niedaleko Maćka (eterum) on ma przewód i programik do tego sterownika, może podłączy i sprawdzi ten błąd czy go program zinterpretuje, to będziesz miał pewność. Albo jak będę miał chwilę czasu to wyjmę ten przekaźnik i sprawdzę jaki błąd rejestruje.
tempest - 2011-04-26, 22:12

witam

Mam - już pali.

Okazuje sie ze winna byla zle zapięta szybkozlaczka na przewodzie zasilającym.

Drugi konektor patrząc od zbiornika.

Wpadłem na to dzisiaj. Wymieniłem świece, założyłem zbiornik, odpalił.

Jeździłem po ogródku aż sie rozgrzał, potem trochę poszalałem i przy gwałtownym ruszeniu

przemieściłem kolanem (nieprzykręcony zbiornik) silnik zgasł. Po uniesieniu zbiornika zobaczyłem ze polowa konektor wystaje ponad złączkę. Po wpięciu moto odpaliło bez problemu.


Myślę ze to było przyczyna za pierwszym razem, tylko pewnie tego nie zauważyłem rozkładając moto w złości.

Wiec jak narazie moto chodzi :)


Dzięki wszystkim za wsparcie.


Pozdrawiam
Tempest

danio - 2011-04-26, 22:41

no i wszystko jasne , capo sie nie psują bez ingerencji osób trzecich :mrgreen:
Capo - 2011-04-26, 23:12

Tempest a jeśli masz jeszcze nie złożone moto to czy mógłbyś zrobić fotkę tej złączki i sprawdzić czy po ponownym odpięciu pojawi się kod błędu 16?
Wrzuciłbym na główną stronę opisy kodów błędów i dopisałbym kod 16 - dla potomnych :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group