To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Olej w lagach

Gregum - 2009-01-14, 20:00
Temat postu: Olej w lagach
Heyka
miałem odpiąć do tematu przednie zawieszenie, ale łatwiej bedzie znaleźć potomnym...
Czy można wymienić olej w lagach bez wykręcania ich z półek?
ponoć tak, odkręcając korki i używając "odsysacza" :-/
ktoś się spotkał z czymś takim?
instrukcja wskazuje wymianę po pierwszych 7500 km a ja nie miałem pierwszego przeglądu jeszcze... potem co 15 tys chyba... a co 30 tys uszczelniacze...
albo czekać aż coś samo rypnie...
co Wy na to?

Anonymous - 2009-01-20, 23:15

Powiem ci dlaczego lepiej wymontować lagi :)

Tuleja cylindryczna lagi, zazwyczaj wykonana jest z jakiegoś stopu aluminium.
Sprężyna oraz tuleja tłoczna(powlekana chromem technicznym) jest stalowa. Wewnątrz tulei cylindrycznej często pracuje jeszcze tuleja prowadząca, również stalowa.
Taka kompozycja wpsólpracujących ze sobą elementów powodouje w wyniku tarcia wytwarzanie sporej ilości opiłków, które zmieszane z olejem tworzą niezłą pastę ścierną.
Jak już nabierzesz luzów w układzie t.tłoczna-t.cylindryczna, to zawieszenie praktycznie do wyrzucenia ;)

Wyjmij lagi, odkręć korki, zlej stary olej. Zaopatrz się w baniak 5 litrowy rozpuszczalnika ekstrakcyjnego bądź benzyny ekstrakcyjnej i dokładnie wypłucz lagi.
Zostaw je na noc, żeby wszystko dobrze odparowało i zalej świeżym olejem :)

A tak w ogóle to ile oleju wchodzi do jednej lagi, bo nie wiem, a czeka mnie wymiana ?? :)

Capo - 2009-01-21, 10:23

Wicher ma rację jeśli już coś robić to robić dokładnie :)
Sprawdzałem w instrukcji i piszą:
Fork oil (for each leg) 553 +/- 2,5 cm3

Anonymous - 2009-03-08, 15:55

A więc tak :)
Przy okazji wymiany opon, rozkopalem przednie lagi w celu wymiany oleju.
Niestety olej nie był pierwszej młodości, a jego ilość mocno odbiegała od wartości jakie zaleca producent :)

Lagi czyściutkie, zalane świeżym olejem Motul Fork Oil 10W (zamiast 5W).

Nawet na postoju bujając motocyklem, czuć że zawieszenie pracuje inaczej.
Zobaczymy jak będzie w praktyce.

Zabierajcie się za maszyny bo wiosna blisko :)

dabal - 2010-02-09, 11:41

Podpinam się pod wątek i zapytam jak jest w przypadku, gdy w lagach są sprężyny progresywne-to znaczy czy ilość oleju w ladze jest taka sama jak w przypadku sprężyn liniowych ?>
Anonymous - 2010-02-09, 16:52

Tak, taka sama.
Marcin - 2010-02-09, 22:33

A ja tam myślę, że należałoby zmierzyć objętość jaką zajmują progresywne sprężyny w odniesieniu do standardowych i w odpowiednim stopniu skorygować ilość oleju. Oczywiście głównie chodzi mi o to żeby się postawić w opozycji do Wichra i przez to podnieść nieco tę zimową temperaturę (na Tauzenie od wczoraj nie grzeją.... :mrgreen: )
dabal - 2010-03-12, 16:30

Olej wymieniony na 5W :-D Repsola. Lagi przepłukałem niewielką ilością oleju do amortyzatorów ( pozostały mi jakieś resztki}.Raczej nie polecam płukania benzyną ekstrakcyjną, już lepiej naftą oczyszczoną. Problematyczne jest tylko poluzowanie jednej ze śrub od dolnej półki.
matjas - 2010-03-17, 22:05

hej
a jak podparliście maszynę, żeby nie zaryła czołem o podłoże???
matjas

Marcin - 2010-03-17, 23:16

Należy posadzić dziewczynę na tylnym siedzeniu. Tylko za szczupłe się niestety nie nadają... :mrgreen:
Anonymous - 2010-03-18, 20:31

Marcin napisał/a:
Należy posadzić dziewczynę na tylnym siedzeniu. Tylko za szczupłe się niestety nie nadają... :mrgreen:

W ogóle grube kobiety są pożyteczniejsze.
Zimą grzeją, a latem dają cień :mrgreen:

Marcin - 2010-03-19, 10:10

Ja tam się nie znam, ale słyszałem, że tak ogólnie lepiej dają... :mrgreen:
Wilk stepowy - 2010-03-19, 11:37

matjas napisał/a:
hej
a jak podparliście maszynę, żeby nie zaryła czołem o podłoże???
matjas


np tak:


Krzysiek - 2010-03-19, 12:09

noo... to jest PRO !
Anonymous - 2010-03-19, 17:01

Fajne stojaki. Gdzie takie zakupiłeś??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group