To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Wymiana płynu chłodzącego

Bedzio - 2011-05-28, 18:28
Temat postu: Wymiana płynu chłodzącego
Wczoraj wymienilem płyn chlodzacy w Capo. Wszystko zgodnie z manualem tj spuszczenie płynu przez taką srubę zlokalizowaną za zbiorniczkiem wyrównawczym, zalanie przez zbiorniczek, odpalenie moto, czekanie aż zassie, dolanie do stanu i wsio.
W praktyce było tak: spuściłem stary, zalałem nowym i pojawił się problem. Zalał się tylko zbiorniczek wyrównawczy, odpaliłem i nie zassał dalej. Temperatura zaczęła niebezpiecznie wzrastać. Heee? Miał ktoś tak? W końcu zalałem chłodnice, odpaliłem moto i wszystko niby działa ok. Przy 97 st. włącza się wiatrak, zbija temp do 94 st. tak jak było na starym płynie. Ktoś wymieniał chłodziwo? Jakieś doświadczenia w temacie?

Anonymous - 2011-05-30, 19:45

Jakie tam wlewanie przez zbiorniczek wyrównawczy :mrgreen:
Chyba ktoś pisał tego manuala po niezłym sake :mrgreen:
Zlewasz stary płyn, ja zazwyczaj robię to w najniższym punkcie układu chłodzenia.
Zalewasz chłodnicę pod sam korek, zakręcasz. Zbiorniczek uzupełniasz do 1/4 jego pojemności. Odpalasz konia, czekasz do momentu otwarcia się termostatu.
Gasisz silnik, czekasz aż koń nieco ostygnie.
Sprawdzasz poziom chłodziwa w chłodnicy. Uzupełniasz braki.
Sprawdzasz stan w zbiorniczku.Uzupełniasz braki, skręcasz konia do kupy i ogień :mrgreen:

Karpik - 2011-12-18, 21:13

A jaki płyn chłodniczy lejecie do swoich Capo???
Jakieś specjalne upodobania?

Anonymous - 2011-12-18, 21:20

Przez długi okres we wszystkich motocyklach stosowałem płyny Motul.
Na dzień dzisiejszy preferuję Dynagel(5 lat od wymiany do wymiany), lub Prestone.

Jerzyk - 2012-02-10, 07:42

Brawo, polecam wymiany dobrego na nowe.
larry - 2012-05-11, 13:46
Temat postu: ...
Ile wchodzi płynu na wymianę ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group