To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Sprzęgło

gumis - 2009-04-20, 11:20
Temat postu: Sprzęgło
Mam problem ze sprzęgłem wycieka mi płyn z tłoczka który jest przy silniku miałem to rozebrane był tam czarny już jakis ten płyn wyczysciłem wszystko zalałem nowym i cieknie mniej ale cieknie. Co z tym robic??? Można kupic jakis zestaw naprzwczy czy sama manżeta jest do kupienia???
Capo - 2009-04-20, 15:30

Wszystko jest do zrobienia i do kupienia :)
Podeślę Ci coś na maila tylko napisz czy o to Ci chodziło (niestety w wersji włoskiej ale z obrazkami :))

Dziubek - 2009-04-27, 05:33
Temat postu: Re: Sprzęgło
Ja tez mialem z tym tloczkiem problem, ale juz jest nowy ;-)
gumis - 2009-04-27, 09:10

Dasz rade załatwic tą częsc ??? Wymienic musze wszystko czy wystarczy manżete wymienic
Anonymous - 2009-04-29, 00:36

Niestety też mam podobny problem - co jakiś czas muszę dolewać oleju do zbiorniczka koło lewary sprzęgła - niewiem co się z tym olejem dzieje - gdzie on się może podziewać?
larry - 2012-08-03, 20:23
Temat postu: cieknący ...
Witam

Koledzy mam to samo, nie wiem gdzie kupić gumę na tłoczek ??

Anonymous - 2012-08-03, 20:56

Siemka.
Kupiłem taki zgarniacz w sklepie z uszczelnieniami.
Działa bodajże półtora roku, ale chyba nie do końca dobrze współgra z płynem.
Płynu nie ubywa, ale sam płyn delikatnie zmienia barwę.
Jakbyś miał problem z tym zgarniaczem, to daj znać.
Mam zapasowy, to ci wyślę jakby co.

larry - 2012-08-04, 18:33
Temat postu: ...
proszę o wysłanie zgarniacza, ponieważ nie mogę znaleźć nic innego.
Karpik - 2013-04-16, 20:56

Dzisiaj otworzyłem zbiorniczek płyny od sprzęgła i się przeraziłem...
Jak kupiłem Capo to w zbiorniczku była grafitowa bryja, ale pomyślałem, że poprzedni właściciel pewnie zaniedbywał czynność wymiany płynu...
Niestety gdy po roku od poprzedniej wymiany odkręciłem ponownie dekielek było dokładnie to samo...
Płyn w zaciskach był prawie idealny, a tutaj jeden wielki syf...
Nie wiem czy to przypadłość tylko mojego egzemplarza czy wszystkich ale myślę że warto tam częściej zaglądać...

aprilia - 2013-04-17, 19:38

Nie nie warto tam zaglądać bo za każdym razem będziesz musiał wymieniać płyn, a tak jak nie widzisz co tam jest to pomyśl sobie że jest jak nówka i tyle nie otwieraj pokrywki :lol:

Tak po prostu jest w większości capo w moim bagna nie było ale był już szary to zmieniłem pierwszy i pewnie ostatni raz :lol:

major - 2013-04-18, 11:57

Ta breja niszczy uszczelkę wysprzęglika, więc warto wymienić płyn raz do roku. Ja dużo jeżdżę po mieście, więc sprzęgłem macham bez przerwy i oryginalna, nowa uszczelka padła mi w mniej niż rok. A ponieważ kosztuje 90 zł w ASO to warto o nią dbać.
robewa01 - 2014-09-23, 06:53

Witajcie.

Mnie, a w zasadzie mojego capo dopadła również choroba zwana "siłownik cieknie"..
Po rozpoznaniu tematu postanowiłem dorobić uszczelniacz , mamy w Gdyni zakład który dorabia
simmeringi i oringi do wyszystkiego :-) .
Uszczelniacz będzie z odpornego materiału na działanie płynu hamulcowego więc powinno
być ok.
Zastanawiałem się również nad brudnym płynem .Jedyna rada na to - wymiana przewodu na akcesoryjny , ale czy to warto..?
Dalsza relacja z "leczenia" wkrótce..
Pozdrawiam.

jagiel - 2014-09-23, 09:51

Brudny płyn nijak ma się do przewodu w którym się znajduje , czy to będzie oplot czy guma nie ma to znaczenia. Po prostu płyn pracuje w aluminiowym cylindrze który reaguje tak z płynem , zabarwiając go na czarno, jest to norma we wszystkich motocyklach z hydraulicznym sprzęgłem. Akurat w przypadku tego układu oplot to bardziej ozdoba ;-)

Jak dorobisz uszczelniacz daj znać ile kosztuje taki zabieg, ciekaw jestem... chyba masz dobre układy w tej firmie skoro chcą robić na zamówienie sztukę :-)

robewa01 - 2014-09-23, 16:45

Hej .

Układów żadnych nie mam .. idziesz do nich prosisz taki a taki uszczelniacz i tyle..
Firma jest znana w Gdyni są na rynku od wielu lat.
Klient przede mną zamawiał oringi do automatycznej skrzyni w Audi S6 , pan poszedł
na zaplecze przyniósł i tyle widać że mają szeroki asortyment , a jak nie ma na półce to na rano mają. ;-)
Odnośnie brudzącego się płynu to mysałem że to guma wchodzi w reakcję .. hmmm..

Ps. Namiary Firmy : www.passerotti.com.pl

[ Dodano: 2014-09-24, 21:06 ]
Hej.
Uszczelniacz odebrany i założony .. cena 20,-
Jeżeli chodzi o rozmiar to ktoś podał rozmiary 20-28-4 ,ale człowiek z firmy pomierzył
i zweryfikował trochę te wymiary : 20,3-28-4.
A co , nie ma lekko .. i dobierz taki .. hehehe
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2014-10-05, 08:59 ]
HEJ
No i problem nie skończony ... po wymianie uszczelniacza na tłoczku kiedy myślałem że problem rozwiązany teraz mam wyciek
oleju silnikowego w tym samym miejscu gdy sprawdzam kontrolnie czy jest sucho na palcach mam olej silnikowy :(
No i teraz pytanie czy wymiana tego malutkiego zimeringa w siłowniku sprzęgła coś da ?
Czy trzeba wymienić ten uszczelniacz który jest w bloku ? widać go po wyjęciu wysprzęglika
jest między karterem a trzpieniem sprzęgłowym ?
Do głowy mi przychodzi jeszcze żeby pomiędzy wysprzęglik a karter dać jakiś oring ale czy nadmiar nie przeleci przez ten odpływ na dole .. ?
Pozdrawiam

Freevolna - 2014-10-30, 21:12
Temat postu: wymiana plynu sprzegla
Capo napisał/a:
Wszystko jest do zrobienia i do kupienia :)
Podeślę Ci coś na maila tylko napisz czy o to Ci chodziło (niestety w wersji włoskiej ale z obrazkami :))


Czesc wszystkim,
wiem, ze kapcie prawie w garazach, ale moze jeszcze ktos pod nimi lezy :) mam pytanie jak w temacie. Moja hamerykanska instrukcja do kapcia nie obejmue tego szczegolu. Ma 50 stron elektryki, ale nic o wymianie tego plynu. Jaki nalac i jak go wymienic :)) Musze sama to zrobic, bo w najbrzydszym miasteczku w Kingdom nadal nie wiedza, ze takie cudo jak Caponord w ogole istnieje :)) bede wdzieczna za wskazowki jak dla blondynki :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group