To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Sprzęgło antyhoppingowe

aprilia - 2012-01-16, 20:27
Temat postu: Sprzęgło antyhoppingowe
Jak w temacie czy w naszych modelach caponorda jest sprzęgło antyhoppingowe?
Maciek - 2012-01-16, 21:34

łoj w życiu - chyba, że ktoś zamontuje akcesoryjnie - koszt - ok 4 tys PLN :shock: . Chyba w nowszych modelach RSV Mile montowali :-/ ?
jagiel - 2012-01-16, 21:39

Oj Maćku nie doceniasz chyba swojej Włoszki :) Caponord jest wyposażony w system , który działa jak sprzęgło antyhopingowe

"The CAPONORD also incorporates the following exclusive Aprilia patents:
· AVDC (Anti Vibration Double Countershaft) system
· Hydraulic clutch assisted by the patented PPC (Pneumatic Power Clutch) system to control rear wheel bounce."

Maciek - 2012-01-16, 21:43

No ale rozumiem, że nie jest to typowe sprzęgło o konstrukcji antyhoppingowej? Takie np jak to?:

http://www.ebay.pl/itm/TS...=item1c18ca65da

jagiel - 2012-01-16, 21:47

Tak, nie jest to typowe , sportowe sprzęgło antyhoppingowe, ale zasada działania jest ta sama.
Karaluch - 2012-01-16, 21:58

Jakiś czas temu kupilem motor po szlifie. Naprawiłem go sobie i przyszeł czas na ostre pośmiganie w zakrętach... Taki chrzest bojowy. O jakie było moje zdziwienie gdy po każdej redukcji spod tylnego koła było słychać krótkie pisknięcie i wyczuwalny uślizg koła. A to była tylko 650 rocznik 2009. I jak tu nie kochać starej, podcziwej April... :-)
Anonymous - 2012-01-16, 22:39

Cokolwiek to jest, to działa na 100% :mrgreen:
aprilia - 2012-01-17, 08:25

Zaciekawiło mnie to:
http://archiwumallegro.pl...-513717220.html

eterum - 2012-01-17, 10:36

aprilia napisał/a:
Zaciekawiło mnie to:
http://archiwumallegro.pl...-513717220.html


Patrzysz na ogłoszenie mojego motocykla gdy go kupowałem. :mrgreen:

A co do sprzęgła antyhoppingowego to nie bardzo wiem jak ono ma działać. Jak redukuję bieg to się koło normalnie przyblokuje na chwilę. U mnie to może już nie działa.

aprilia - 2012-01-17, 10:55

Ale jest to coś co działa na zasadzie sprzęgła antyhoppingowego?
Ale trafiłem :lol:

jagiel - 2012-01-17, 20:48

Jak redukujesz biegi normalnie to działania sprzęgła antyhoppingowego nie odczujesz. One zadziała w sytuacji takiej jak np: przy dużej prędkość redukujesz z 6 na powiedzmy 2 bieg. ( dlatego jest to popularne w sporcie ) W takich sytuacjach gdy różnica prędkości obrotowej silnika jest znaczna, standardowe sprzęgło mogłoby nie wyrobić co doprowadziło by do chwilowego zablokowania koła tylnego. Czy system Aprilii działa podobnie tego nie wiem , wolę chyba nie sprawdzać tego na własnym motocyklu:))
aprilia - 2012-01-17, 20:55

Wiem że to tak działa,ale zastanowiło mnie to ogłoszenie,dlatego pytam czy ma.
Wilk stepowy - 2012-01-17, 21:09

Aż sobie muszę sprawdzić, nigdy nie odczułem jakoś specjalnie żeby to działało.. Choc czasem się zastanawiałem, czy to było to...

Ale rzeczywiście jak wrócę pamięcią to mojej byłej SV650, to tam przy temperaturach poniżej 10stC przy redukcjach nawet w średnim zakresie obrotów koło łapało delikatny uślizg. W Capo chyba nigdy tego nie odczułem..

Karaluch - 2012-01-17, 21:37

jagiel teraz to żeś walnął. Jak zredukujesz z 6 na 2 to zadne sprzegło Cię nie uratuje. No może tylko takie, ktore już się bardzo mocno ślizga. Uwierz mi, że na kawasaki versys ( dwa cylindry w rzędzie, pojemnośc 650 ccm) nawet przy redukcji z 5 na 4 uslizg jest i to naprawdę odczuwalny.
Maciek - 2012-01-17, 21:46

Jeździłem trochę VFR 800 (którą nota bene mam na sprzedaż: http://allegro.pl/honda-v...2016307602.html ) i byłem trochę zdziwiony jak przy szybkich redukcjach koło ślizgało się bardzo często - na V4 :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group