Maciek - 2011-07-20, 22:33 Uwaga - po wgraniu map przez KoDyego średnie spalanie przyy prędkości ok. 70 km/h to 4,9 l a przy 140km/h na autostradzie 5,9l:-))Wilk stepowy - 2011-08-06, 22:31 To i ja się pochwalę. W końcu
Wczoraj na trasie przy prędkościach 70-120, 3 kufry, 2 osoby....... Spalanie ok 5,1
Efekt osiągnięty po zmianie mapy na Catfisha. Pierwsza kreska znikła po 165km!!!Dziubek - 2011-08-14, 18:44
KoDy napisał/a:
Heh to juz 5 kapec zawirusowany
6-ty przez telefon eterum - 2011-08-15, 18:31 A wgrywacie może nową mapę Catfisha? Tą 2011?
Ja dziś pobawiłem się ustawieniami Idle Fuel Trim (IFT) i Long Time Fuel Trim (LTFT).
IFT ustawiłem na 0
LTFT ustawiłem na 4.5
Ciekawe bo Catfish uważa że LTFT nie powinno się regulować bo nic nie zmienia. U mnie jednak wyrównała się praca silnika na wolnych obrotach. Ze względu jednak na usterkę amortyzatora musiałem testować na sucho bez przejażdżki.
Czy ktoś jeszcze regulował LTFT?B3stia - 2011-08-24, 14:55 IFT mało co mi zmienia a za to LTFT zmienia stanowczo spalanie. Sensor O2 on board.eterum - 2011-08-24, 16:36
B3stia napisał/a:
za to LTFT zmienia stanowczo spalanie. Sensor O2 on board.
Cytat:
A pamiętasz jakie masz ustawienia? Masz filtr K&N lub wydech Leo?Wilk stepowy - 2011-08-24, 20:22 A mnie cały czas zastanawia co to są te dwa parametry tak dokładnie.. Co one robią? Myślałem że to są czasy otwarcia wtrysków... Nie do końca..
Znalazłem taki jakiś artykuł : czarna magia... lato z radiem.. ale jak się człowiek wczyta to trochę rozjaśnia temat
Proszę o poprawę, mojego toku myślenia i tłumaczenia:
Ale o ile dobrze go zrozumiałem to cała zabawa idzie o to żeby otrzymać odczyt z lambdy 1.0 czyli perfekcyjny stosunek tlenu, wodoru i węgla w spalinach. Ten stosunek odpowiada dostarczanej do komory spalania mieszance paliwowo-powietrznej w proporcji ok 15:1.
Jeżeli odczyt z lambdy jest większy niż 1.0 oznacza to, że paliwa jest za mało w stosunku do powietrza, silnik pracuje na ubogiej mieszance. W drugą stronę jest analogicznie, bogata mieszanka to lambda poniżej 1.0 .
Manual V990 podaje prawidłową tą wartość w przedziale 0,5 do 2.0 na wolnych obrotach.
I w zasadzie mapa zapłonowa, to zestaw gotowych czasów otwarcia wtrysków, aby otrzymać tą wartość lambdy 1.0 .
Niestety odczyty z lambdy nie zawsze są 1.0 i właśnie w tym momencie pojawiają się współczynniki korygujące, które skracają lub wydłużają czas otwarcia wtrysków i nazywają się TRIM.
Idle Fuel Trim - współczynnik korygujący czasy otwarcia wtrysków do wolnych obrotów
I co ważne - IFT nie jest zależne od podstawowych wartości ustawionych odgórnie(mapa)
i najprawdopodobniej
Long Term Fuel Trim - współczynnik korygujący czasy otwarcia wtrysków dla wszystkich obrotów silnika
Wartość jest wyrażana w procentach. Jest to procentowa zmiana podstawowej wartości czasu (wartości zapisanej w mapie)
Wartości dodatnie dla IFT i LTFT to wydłużanie czasu w stosunku do wartości zapisanych w mapie i analogicznie odwrotnie: wartości ujemne to skracanie czasu otwarcia wtrysków.
Jak się człowiek nad tym zastanowi to przypomina to trochę śrubki w gaźnikach:
IFT - dysza wolnych obrotów
LTFT - dysza główna
Siufff, ale poemat wyszedł
To pozostaje jeszcze pytanie co dokładnie oznacza Adjust Speed Control i jak on działa? Jakiś kolejny współczynnik korygujący wychylenia przepustnic???
I na poważnie: jakby ktoś miał jakiś ciekawy zgłębiający temat artykuł to proszę o linka.
PS u mnie IFT = 33,5 a LTFT 4,3% i silnik mi zaczął ostatnio szarpać na każdym biegu poniżej 2 tys obrotów? Chyba muszę podnieść IFT???eterum - 2011-08-24, 21:10
Wilk stepowy napisał/a:
mnie IFT = 33,5 a LTFT 4,3% i silnik mi zaczął ostatnio szarpać na każdym biegu poniżej 2 tys obrotów? Chyba muszę podnieść IFT??
U mnie IFT 29 a LTFT trochę ponad 5. Czy masz filtr k&n lub leo?
Szarpanie załatwiło u mnie porządne zresetowanie TPS. Udało się za którymś razem. Od tego czasu silnik reaguje bardzo czule na ruchy manetką.Wilk stepowy - 2011-08-24, 21:15
Cytat:
Czy masz filtr k&n lub leo?
Nie, standard i edhaust.
Cytat:
Szarpanie załatwiło u mnie porządne zresetowanie TPS.
Dobrze zrobiłem TPS:
1. Klikam w ikonkę w Tune ecu
2. Wyłączam zapłon (odłącz się tune ecu)
3. Włączam zapłon (łączy się tune ecu)
4. Uruchamiam silnik i nic nie robię...czekam te 30sek?
????
Czy może robisz bez wyłączania zapłonu?eterum - 2011-08-24, 21:21 Nie wyłączam zapłonu. Od razu po Reset TPS odpalam motocykl i czekam aż TuneEcu samo się odłączy (tak mam po paru sekundach).
Ale jest faktem dla mnie niezrozumiałym że robiłem reset TPS wielokrotnie a dopiero ostatnio złapał.
Prostym objawem problemu było to że w momencie dodania minimalnie gazu wskazówka obrotomierza strzela mocno do góry. Powoli otwierana przepustnica od razu wbija wysokie obroty (pow. 2000 ).
Teraz po lekkim dodaniu gazu obroty rosną równo i miarowo do 2K obr/min.
Jeśli u Ciebie jest podobnie resetuj TPS do skutku ;)Wilk stepowy - 2011-08-24, 21:25 Muszę spróbować, bo nie kojarzę czy tam mam. Chyba bym zauważył jakby tak było.
Ale na razie nie odpala , może jutro będę miał przekaźnik...eterum - 2011-08-24, 21:28 Jeśli to nic nie da spróbuj podnieść LTFT ponad 5.
Teraz sobie przypomniałem że ja pisze cały czas o nowych mapach Catfisha_2011. Ty też?Wilk stepowy - 2011-08-24, 21:38 Nie, ja mam tą wcześniejszą kompilację . Jest jakaś odczuwalna różnica?major - 2011-08-24, 21:39
Wilk stepowy napisał/a:
A mnie cały czas zastanawia co to są te dwa parametry tak dokładnie.. Co one robią? Myślałem że to są czasy otwarcia wtrysków... Nie do końca..
Znalazłem taki jakiś artykuł : czarna magia... lato z radiem.. ale jak się człowiek wczyta to trochę rozjaśnia temat
Proszę o poprawę, mojego toku myślenia i tłumaczenia:
Ale o ile dobrze go zrozumiałem to cała zabawa idzie o to żeby otrzymać odczyt z lambdy 1.0 czyli perfekcyjny stosunek tlenu, wodoru i węgla w spalinach. Ten stosunek odpowiada dostarczanej do komory spalania mieszance paliwowo-powietrznej w proporcji ok 15:1.
dokładnie ma być 14,7 kg powietrza na 1 kg paliwa.
Podczas przyspieszania (dużego obciążenia silnika) mieszanka powinna być bogata (chociaż spotkałem się też z teorią że uboga) dlatego lmabda ~1 jest utrzymywana przy jałowych i niskich obrotach (dlatego w mapach Aprilii sonda lambda jest używana do 3500 rpm)
Wilk stepowy napisał/a:
Jeżeli odczyt z lambdy jest większy niż 1.0 oznacza to, że paliwa jest za mało w stosunku do powietrza, silnik pracuje na ubogiej mieszance. W drugą stronę jest analogicznie, bogata mieszanka to lambda poniżej 1.0 .
Manual V990 podaje prawidłową tą wartość w przedziale 0,5 do 2.0 na wolnych obrotach.
Nie lamba a 0,5-2.0% CO2 w spalinach. Przy lambda 0,5 lub 2,0 silnik w ogóle nie dałby się uruchomić.
Na razie nawet Catfish nie zna szczegółów, do niedawna nie zwracał uwagi na LTFT :)Wilk stepowy - 2011-08-24, 21:47 Dzięki za uwagi. Teoria i teoria. Wypadałoby na diagnostykę pojechać i ustawić te tlenki. Choć musieli by kabelki zabrać. Nie było kabelków to był spokój