To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - oponki

eterum - 2012-06-25, 20:24

Ok 10 tyś. ale dużo zależy od stylu jazdy.

http://www.r1200gs.info/f...anakee-2-a.html

Myślałem że już je wymieniłeś na K60. U mnie licho z inwestycjami w tym sezonie i tak sobie ostrzyłem zęby na twoje używane Anakee.

Bravo Jasiu - 2012-06-25, 20:51

Maciek ma zrobione z 15 tys na Anakee i jeszcze żyją, spokojnie na 2 tys km jeszcze jest na tyle
Anonymous - 2012-06-25, 20:56

Conti Trail Attack 23200km i mają się dobrze 8-)
90% jazd to full załadunek i pasażerka na tyle.

[ Dodano: |25 Cze 2012|, o 22:07 ]
aprilia napisał/a:
Założyłem dzisiaj na tył conti trail attack,pierwsze wrażenia to super zobaczymy jak szybko poleci przy mojej jeździe :lol:

[ Dodano: |11 Maj 2012|, o 20:29 ]
To coś już mogę powiedzieć o oponce Conti Trail Attack,hmm... zużycia to nie ma dużego ale za to jest słaba przyczepność (coś za coś),jeżeli zawieszenie tylne mam ustawione bardziej sportowo to startuję ostro i jak minie 7 tyś. obrotów to jest od razu odcięcie i z tyłu czarny pas z opony po prostu nie trzyma przyczepności :lol: ,jeżeli zawieszenie mam normalnie ustawione to tył siadnie przy przyspieszaniu i efekt taki że przód ogląda niebo,natomiast na bokach ma miekką gumę i trzyma się bdb.Teraz tylko zobaczymy ile wytrzyma :lol:
Pasowała by kontrola trakcji teraz,bo przy pierwszym razie myślę co się stało sprzęgło siada i się ślizga czy jak,jednego razu wyprzedzałem kolegę i mi powiedział żę został sznit na drodze po mnie i smród, od teraz już nie myślę że coś się dzieje bo to opona się ślizga :mrgreen:

Chyba jakieś chińskie podróbki masz założone, albo trochę koloryzujesz ;-)
Zerknij no tam u siebie, czy masz produkcję Taiwan czy Germany.
Dziwnie zachowują się te twoje opony, bo przyznam szczerze, że nigdy nie obserwowałem takich zjawisk u siebie, nawet przy takim traktowaniu jak opisujesz powyżej.
Wręcz przeciwnie. Do 10000km opony wykazywały się rewelacyjną przyczepnością.
Na mokrym było bardzo dobrze i granica przyczepności jest bardzo wysoko, co wielokrotnie testowałem do momentu, aż wysadziło mnie z motocykla na pewnym drewnianym mostku i dałem dupie spokój :mrgreen:
Powyżej 10000km opony nie są już tak przewidywalne na mokrym, a powyżej 20000km wręcz niebezpieczne.
Na suchym bez zmian, a "rajdowy" start nie sprawia najmniejszych problemów :mrgreen:

Wilk stepowy - 2012-06-25, 21:12

Sam już nie wiem co robić z tymi oponami.
Wczoraj zrobiliśmy pokręconą trasę do Szczawnicy, super się na nich jeździ i pewnie w zakrętach.. Na asfalt to na pewno dobra opona.

Kurcze ale jak mają mi wytrzymać 15 czy więcej tysięcy...to w moim tempie to z 3 lata.. A tak długo to mi się czekać nie chce. A te Heidi mają dystrybutora niedaleko mnie i gość ma cenę 760zł.

Trudno się zdecydować.

23tys to w ogóle kosmos, jak na miękką przyczepną mieszankę!

Eterum jak kupię K60 to się odezwę, może akurat będziesz zainteresowany, choć liczyłem że też zakupisz Scouty :mrgreen: . Miałem chętnego ale przez weekend zrezygnował, inny proponuje mi zamianę za TKC (prawie nówki), ale kostek już wystarczy :mrgreen: :)

aprilia - 2012-06-26, 07:34

Wicher napisał/a:
Conti Trail Attack 23200km i mają się dobrze 8-)
90% jazd to full załadunek i pasażerka na tyle.

[ Dodano: |25 Cze 2012|, o 22:07 ]
aprilia napisał/a:
Założyłem dzisiaj na tył conti trail attack,pierwsze wrażenia to super zobaczymy jak szybko poleci przy mojej jeździe :lol:

[ Dodano: |11 Maj 2012|, o 20:29 ]
To coś już mogę powiedzieć o oponce Conti Trail Attack,hmm... zużycia to nie ma dużego ale za to jest słaba przyczepność (coś za coś),jeżeli zawieszenie tylne mam ustawione bardziej sportowo to startuję ostro i jak minie 7 tyś. obrotów to jest od razu odcięcie i z tyłu czarny pas z opony po prostu nie trzyma przyczepności :lol: ,jeżeli zawieszenie mam normalnie ustawione to tył siadnie przy przyspieszaniu i efekt taki że przód ogląda niebo,natomiast na bokach ma miekką gumę i trzyma się bdb.Teraz tylko zobaczymy ile wytrzyma :lol:
Pasowała by kontrola trakcji teraz,bo przy pierwszym razie myślę co się stało sprzęgło siada i się ślizga czy jak,jednego razu wyprzedzałem kolegę i mi powiedział żę został sznit na drodze po mnie i smród, od teraz już nie myślę że coś się dzieje bo to opona się ślizga :mrgreen:

Chyba jakieś chińskie podróbki masz założone, albo trochę koloryzujesz ;-)
Zerknij no tam u siebie, czy masz produkcję Taiwan czy Germany.
Dziwnie zachowują się te twoje opony, bo przyznam szczerze, że nigdy nie obserwowałem takich zjawisk u siebie, nawet przy takim traktowaniu jak opisujesz powyżej.
Wręcz przeciwnie. Do 10000km opony wykazywały się rewelacyjną przyczepnością.
Na mokrym było bardzo dobrze i granica przyczepności jest bardzo wysoko, co wielokrotnie testowałem do momentu, aż wysadziło mnie z motocykla na pewnym drewnianym mostku i dałem dupie spokój :mrgreen:
Powyżej 10000km opony nie są już tak przewidywalne na mokrym, a powyżej 20000km wręcz niebezpieczne.
Na suchym bez zmian, a "rajdowy" start nie sprawia najmniejszych problemów :mrgreen:


To albo ja mam oponę do dupy albo ty masz capcia słabego.
Już kilkanaście razy mi się zdarzyło że czarny pas został z tyłu.

Fryzjer - 2012-06-26, 09:14

założyłem Conti Trial Attacki i jak na razie bardzo pozytywnie kleją :-)
O zużyciu nie mogę jeszcze na razie za wiele powiedzieć-to po sezonie.
Model już w technologii dwuskładnikowej więc trochę powinna wytrzymać.

aprilia - 2012-06-30, 11:27

[quote="Wicher"]Conti Trail Attack 23200km i mają się dobrze 8-)
90% jazd to full załadunek i pasażerka na tyle.

[ Dodano: |25 Cze 2012|, o 22:07 ]
aprilia napisał/a:
Założyłem dzisiaj na tył conti trail attack,pierwsze wrażenia to super zobaczymy jak szybko poleci przy mojej jeździe :lol:

Zerknij no tam u siebie, czy masz produkcję Taiwan czy Germany.

:mrgreen:


Zerknąłem i niby Germany.

baranek - 2012-06-30, 11:40

Założyłem 700 km temu Dunlopy TR 91 Trailmax, po tym jak zajeździłem Anakee 2. Pierwsze wrażenie :-) ) Motocykl sprawia wrażenie że można go położyć na kolano przy każdym zakręcie. Dużo bardziej klejące niż 4-ro letnie Micheliny, ale to pewnie wpływ także wieku opon. Polecam
Anonymous - 2012-06-30, 14:37

aprilia napisał/a:
em i niby Germany.

Jak kupowałem opony, to rozmawiałem z kimś z przedstawicielstwa Continentala.
Tylną oponę miałem germańską, a przednią tajwańską, co nie za bardzo mi pasowało(bałem się o jakość).
Pan uświadomił mnie że 95% opon do rozmiaru 120/x/x robią tylko na tajwanie, reszta germania. Cóż, przyjąłem to na klatę, ale muszę przyznać, że w moim zestawie, na chwilę obecną najgorzej wygląda opona tajwańska.
Już po sezonie użytkowania była wyząbkowana(niekoniecznie musi to być wina gumy, raczej zawieszenia w capo), guma zaczęła delikatnie pękać, teraz wygląda już niesmacznie, a materiał jest tak twardy, że można paznokcie sobie piłować.
Oczywiście stan tej gumy ma wpływ na komfort prowadzenia i resorowania...

Cóż czeka mnie wymianka i tak i tak, bo chcę w końcu sprawdzić, czy montaż spręzyn progresywnych zminimalizuje efekt ząbkowania :mrgreen:

Zastanawiam się, czy następny komplet opon nie będzie stricte szosowy.
W FZS 600 również miałem continentale i chyba zostanę przy tej marce, z tym że zafunduję sobie chyba Road Attack 2(dwuskładnikowe), bo jednak najwięcej poruszam się po asfalcie.....

Wilk stepowy - 2012-06-30, 18:11

Mi ząbkuje na progresach.
aprilia - 2012-06-30, 18:49

Ja mam koniec przedniej opony i też mi ząbkuje.
Anonymous - 2012-06-30, 22:41

Jeszcze do końca sezonu oblatam na tym komplecie spokojnie, a na wiosnę się pomyśli nad nowym zestawem opon........chyba, że kapitan Kapeć znajdzie nowego właściciela :mrgreen:
aprilia - 2012-09-30, 10:01

Pytanie do wszystkich, opony porządne kostki ale muszą być twarde, musza wytrzymać przebieg 20 tyś. km
Co polecacie bo w temacie kostek nie znam się :-?

Do tego potrzebuję drugie felgi mogą być poobdzierane poniszczone tylko żeby były sprawne technicznie, ma ktoś?

Anonymous - 2012-09-30, 12:34

A ja pytam kolegów, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z oponami stricte szosowymi w Kapciu??
Co możecie polecić? Zastanawiam się nad Conti Road Attack2, ale zasłyszałem już kilka niepochlebnych opinii i teraz dumam sobie co by tu innego ustrzelić :)

Zastanawiam się jeszcze nad Dunlop Trail Max TR91. Całkiem dobre ceny.Sam nie wiem, bo z asfaltu od ostatnich dwóch lat nie zjeżdżam i nie wiem czy jest sens pchać się z nowu w uniwersalne gumy. W sumie ciągle na tych Continentalach, we wcześniejszym moto też Conti, więc trzeba w coś innego wejść :)

No, a moje obecne opony pomimo posiadania bieżnika, odmawiają współpracy. W rowkach bieżnika widać stalowy oplot opony :mrgreen:

Wilk stepowy - 2012-09-30, 21:16

aprilia napisał/a:
opony porządne kostki ale muszą być twarde, musza wytrzymać przebieg 20 tyś. km

Taki przebieg na kostki to bardzo, bardzo dużo. Obawiam się, że żadne typowe kostki (typu TKC, Karoo) nie dadzą rady nawet w dwóch kopiach w motocyklu jak Capo..

Czytałem o kilku opiniach nt Heidenau K60 scout, że potrafią wytrzymać 15-18tys, ale to już nie jest typowa kostka. I zapewne trzeba delikatnie się nimi obchodzić....

........................................

Co do szosówek to za wiele nie wiem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group