robert1973 - 2015-05-12, 20:41 Jacku co do twojego oleju ciężko mi coś powiedzieć "scooter" to może być "hłit marketingowy" dobrze wiemy jak ubogi jest rynek w dedykowane dla sqterów oleje, różnica między silnikami moto/sqter jest taka że brak jest sprzęgła i skrzyni biegów(wogóle tam mało trybków) więc można śmiało odpuścić sobie dodatki do oleju....ciężko coś wyrokować i mam pytanie skąd wiesz że przez ostatnie 80tyś jeździł na semisyntetic??? fabryka chce syntetyk to trza syntetyk :) a te przesądy o nagarze.... :), dzisiaj zalałem 7100 mam wrażenie że jest dećko ciszej ale może to efekt placebo, co do pracy skrzyni za mało przejechałem (30-40 km) żeby coś powiedzieć na krótkich odcinkach 300V też był ok.
Co do zalewania wlałem dzisiaj bańkę(4L) 7100 i ok 1/2L 300V (została mi a szkoda wyoutować) i mam jakiś 1 cm do max więc może Panowie nie spuściliście całości (2 śruby spustowe), no i po zalaniu przelecieć się kawałeczek :) i jeszcze jedno patrzeć na rureczkę jak moto stoi prosto(centralka)sosnos - 2015-05-12, 21:06 hej moze nie spuściłes całego oleju, jedna śruba tuż po prawej stronie filtra - spuszczasz olej z układu a druga jest pod zbiornikiem oleju, muścisz ściągnać platsikową osłonę silnika. I wazne jest ze jak wlejesz olej to przejedź się - silnik zaciagnie olej do układu i powinno wejsc 4,5 litra.janciovodnik - 2015-05-12, 21:45
sosnos napisał/a:
hej moze nie spuściłes całego oleju, jedna śruba tuż po prawej stronie filtra - spuszczasz olej z układu a druga jest pod zbiornikiem oleju, muścisz ściągnać platsikową osłonę silnika. I wazne jest ze jak wlejesz olej to przejedź się - silnik zaciagnie olej do układu i powinno wejsc 4,5 litra.
hej moze nie spuściłes całego oleju, jedna śruba tuż po prawej stronie filtra - spuszczasz olej z układu a druga jest pod zbiornikiem oleju, muścisz ściągnać platsikową osłonę silnika. I wazne jest ze jak wlejesz olej to przejedź się - silnik zaciagnie olej do układu i powinno wejsc 4,5 litra.
Tak, obie śruby odkręciłem i filtr. I przejchałem się wczoraj do Jaworzna aż robert1973 - 2015-05-13, 07:12 tosiek, zaprawdę dziwne rzeczy rzeczesz dla mnie to ciekawostka wczoraj jak raz napełniałem swój układ olej spuszczony na ciepłym silniku, poczekałem aż ostygnie i 4L weszło do samej "miski olejowej" czyli do zbiornika, po odpaleniu i pracy silnika poziom oleju zapikował w okolice "min" i dolałem ok 0,4-0,5L teraz mam ok 80% poziomu......dolewałem patrząc na rureczkę:)
EOTtosiek - 2015-05-13, 07:19 Też rozgrzałem silnik, poczekałem aż trochę ostygł i spuciłem stary olej. Zalałem nowym, pojeździłem koło domu i mam ponad Maxa, więc poczekałem aż znów trochę silnik ostygł i spuciłem do słoika tak z 0.5 litra. Pojechałem do Jaworzna i wróciełm i poziom ustalił się na ciut poniżej Maxa.
Mogę w sumie sprawdzić ile spuciłem starego oleju bo mam go w bańce. Możliwe, że trafiła mi się bańka z 4.2 litra zamiast równo 4 robert1973 - 2015-05-13, 07:26 Jak widać trzeba stopniowo dolewać.... 4L spokojnie łyknieRESPIRATOR - 2015-05-13, 08:05
robert1973 napisał/a:
fabryka chce syntetyk to trza syntetyk
błądzisz Robercik błądzisz bo fabryka to akurat zaleca półsyntetyk :))
co prawda 15W50 ale półsyntetykjanciovodnik - 2015-05-13, 09:20 No to jak półsyntetyk to Motul 5100 15W50. I z tego co mówił Vtek taki mam w Kapciu ;)
Cholera trza wreszcie wziąć się za tą wymianę :)robert1973 - 2015-05-13, 20:25 Jacku może i błądzę dzisiaj wnikliwiej przebadałem sprawę aczkolwiek w dalszym ciągu jest nierozwiązana :D, sama fabryka podaje rekomendowany olej IP Extra Raid 4 15W50 tutaj występujący jako syntetyk a tutaj już jako pół :D w sumie niewiadomo na co patrzeć. Pozwolę również sobie wkleić: Engine oil (recommended): IP extra raid 4 sae 15w 50 As an alternative to the recommended oil, it is possible to use high-quality oils with characteristics in compliance with or superior to theCCMC G-4, A.P.I. SG. specifications, więc można przyjąć żeby lać syntetyka :) fakt jest taki że zalejemy taki jaki będziemy chcieli ja za pierwszym razem zalałem 300V jak poprzedni właściciel ale stwierdziłem że zmienię na 7100 i zobaczymy co czas pokażetosiek - 2015-05-27, 05:33
robert1973 napisał/a:
jako że na wypadzie zaświecił się cudowny napis "SERVICE" dzisiaj wymieniam.... testów raczej nie zrobie, może weekend ale też nie daje 100% pewności
Pytałem a że nikt mi nie odpowiedział to ponawiam:
- jak zeruje się gdy zapali się kontrolka SERVICE?
1. Remove the seat
2. On the nearside of the bike behind the battery you will find two connectors. One male and one female. On my machine the female connector has two grey wires and the male has a blue/green wire. Connecting these two together puts the onboard computer into diagnostic mode. Connect these together, noting their original position for later.
3. Turn on the ignition (don't start the engine).
4. On the right hand instrument panel, "EFI" will now display above the MODE button and the number "1" will display above the SET button.
5. Press and hold the mode button.
6. While still pressing the MODE button, press and hold the SET button.
7. Keep both buttons pressed until the "Service" indicator disappears (felt like about 15 seconds on my machine).
8. Turn off the ignition.
9. Disconnect the diagnostic connectors and place them in their original position.
10. Turn ignition back on to verify indicator is out and panel displays normally.
11. Replace seat and ride safely.robert1973 - 2015-05-27, 06:14 odpowiedz jest na naszej stronie :) http://caponord.cba.pl/?page_id=19 tylko trzeba spróbować ze 2-3 razy bo za pierwszym niezawsze "łapnie"RESPIRATOR - 2015-05-27, 07:43 Metoda Dziubka działa bezproblemowo pod warunkiem że klawisz zapłonu cały czas jest w pozycji ON. Przy OFF ten sposób nie działa (przynajmniej u mnie).tosiek - 2015-05-27, 07:46 A ja po angielzku szukałem i dlatego nie mogłem się doszukać :Psylworado - 2015-09-18, 21:40 witam ja stosuje taki Ipone Road Twin 15W50