Modyfikacje - Podwyższenie zawieszenia w zwykłym capo
aprilia - 2013-10-21, 20:18 Własnie jeżeli podwyższasz dajesz dłuższe jeżeli obniżasz dajesz krótsze, jutro zmierzę swoje stare tak mi się wydaje że mam teraz założone o długości 13cm a miałem 10,5 fabryczne.RESPIRATOR - 2013-10-21, 20:20 To w końcu kto ma rację jagiel, czy aprilia bo się pogubiłem.
Moje mają tyle co u vtec-a czyli 10,5 cm więc da się jeszcze coś zrobić żeby było wyżej czy to już jest po zabiegu ???vtec - 2013-10-21, 20:33 RESPIRATOR, ale Ty masz zwykłą czy RR? Cholerka , to dajcie znać co i jak :)
[ Dodano: 2013-10-21, 21:36 ]
P.s.
aprilia napisał/a:
Z tyłu to 2 płaskowniki musisz zrobić dłuższe niż są teraz wtedy moto się obniży są tam takie 2 płaskowniki ze strzałkami.
[ Dodano: 2013-10-21, 21:41 ]
panowie tak jak napisałem , różnica to niespełna 4mm , więc mierzenie na oko miarka nic nie da , zmierzcie nie rozstaw śrub a długość całego płaskownika, aczkolwiek bez demontażu może być ciężko zrobić prawidłowy pomiarRESPIRATOR - 2013-10-21, 21:22 Pamiętam z Afriki którą miałem że faktycznie skracanie tych płaskowników powodowało podniesienie zadka.
W Africe mialem tam regulację i można było sobie testować metodą prób i błędów, a tu wolał bym wiedzieć czy 10,5 cm to długość która rokuje zmiany ku górze czy to już koniec regulacji. Może niech ktoś kto ma wersję RR się poświęci, uklęknie pokornie obok swojej ślicznej i dokona rozstrzygającego pomiaru. Moim zdaniem należy zmierzyć właśnie rozstaw śrub, a nie długość całego łącznika. Jeżeli diabeł tkwi tylko w 4 mm to też jest to do wychwycenia banalnym pomiarem chociażby linijką.jagiel - 2013-10-21, 21:34 jutro zmierzę dokładnie i będzie wszystko jasne aprilia - 2013-10-22, 08:33 Zmierzone Jagiel masz rację od RR jest krótszy o 0,5cm.Czyli capo zwykłe ma 10,5cm a RR równo 10cm (od środka dziury do środka), długość całkowita w RR to 13,5cm.
Pomieszało mi się z całkowitą długością dlatego trzymałem się wersji że dłuższy podwyższa zawieszenie.jagiel - 2013-10-22, 08:42 no i git, wszystko jasne Dzięki Kamil za info !
[ Dodano: 2013-10-22, 09:43 ]
Czyli Vtec możesz wymieniać płaskowniki bo twoje Capo stoi wyżej z uwagi na krótszy skok amora od RR RESPIRATOR - 2013-10-22, 09:12 O, teraz już coś wiemy.
Najpierw zanoszę buty do szewca na dorobienie obcasów, a zaraz potem biorę się za operację plastyczną podnoszenia pupki włoszce aprilia - 2013-10-22, 11:16 RR ma dłuższy skok amora niż zwykły.jagiel - 2013-10-22, 16:03 Ok, żeby uściślić :
Standardowy Capo :
Długość całkowita : 14,2cm
Rozstaw mierzony tak jak na fotce : 11,9cm
Rozstaw od osi śruby do osi śruby : 10,3cm
RESPIRATOR - 2013-10-22, 16:52 Żeby uściślić jeszcze bardziej to o ile cm podniesie się zadek w zwykłym Copo po zastosowaniu łączników od RR ?jagiel - 2013-10-22, 18:16 haa dobre pytanie ok 3cm może ale nie wiem bo nie mierzyłem tego, po prostu podnosi się w sam raz, wystarczająco Jarecky - 2013-10-22, 18:35 Jeżeli pozwolicie to dodam od siebie. Robiłem wiosną taką operację na freewindzie. Golenie im krótsze tym idzie dupka w górę. Ja zmniejszyłem rozstaw o 10mm co skutkowało podniesieniem w najniższym punkcie czyli przy kanapie o 25mm. Na wysokości bagażnika było już ponad 60mm. Myślę że większe skracanie robi robi z moto crossa a nie o to chodzi. Ja dorabialem nowe kości z blachy Aisi 304 4mm. Po sezonie 0 zauważalnych zmian. Oryginalne są Alu 6mm. Zawsze można wrócić do oryginału :)CuoreSportivo - 2013-10-26, 20:42 Tak z ciekawości spytam. Z tego co się orientuję wysokość siedzenia w Capo wynosi 83 cm, ile ma RR? U siebie w XTZ 750 mam 95 cm i jest idealnie (akcesoryjny amortyzator i dwa razy wyższe siedzenie). Piszecie w tym temacie, że koło 190 cm wzrostu jest trochę za nisko i tym się martwię.