To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Kapryśna Włoszka

Maciek - 2013-04-28, 21:45

Łukasz - tu masz temat oprzekaźniku - w larssonie w rozsądniej cenie dostaniesz od Yamahy:

http://caponordforum.cba....er=asc&start=15

jagiel - 2013-04-28, 21:56

dokładnie przekaźnik od Yamahy z Larssona i tyle w temacie

Maciek, części będą tak jak i do naszego są ( aczkolwiek nie ma już oryginalnych cewek do naszego ) z tym że np. padną ci uszczelniacze zacisku przedniego lub tylnego, padnie ci uszczelka pompy sprzęgła lub hamulca i zonk, nie kupisz zestawu naprawczego :-) Brembo nie przewiduje takiej opcji... to tak jak uszczelki od zacisków tył i pomp sprzęgła w naszych kapciach ;-)

[ Dodano: 2013-04-28, 22:03 ]
pocieszające jest to że złączka paliwowa jest jak w Japończyku 90 stopni z tym że tez plastikowa :-) ale te nie pękają

Karpik - 2013-04-28, 22:21

Też obstawiam przekaźnik a wymiana najlepiej na ten z Larsona.
Sprawdź tez styk przy rozruszniku.
U mnie styku dotykał wąż od chłodnicy i zsunął gumową osłonę.
Po porządnym wyczyszczeniu styku, zauważyłem jakby mniejszy spadek napięcia przy rozruchu... ;-)

B3stia - 2013-04-30, 11:50

Miałem podobnie winny był przekaźnik, niestety oryginalny 50A jest do niczego. Od Yamahy jest mocniejszy.
radekch - 2013-05-06, 12:11

Witam jak wczesniej juz pisałem miałem problemy z wolnymi obrotami były za wysokie okazało sie, ze pomaga reset tps lecz niestety problem sie powtarza po kikluset kilometrach ostatnio zrobiłem 1300km i obroty znowu wzrosły do 1900/obr/min jeszcze raz wgrywałem nowe mapy i zobaczymy co teraz bedzie (obroty zadane miał cały czas 1350 obr/min) jest jeszcze jedna rzecz po dłuższej jezdzie tez po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów podczas przyspieszania moto traci na mocy pojawia sie delikatne szarpanie jezeli odkrece manetke do konca to ciagnie normalnie a gdy przyspieszam delikatnie pojawiaja sie tak jakby spadek mocy i przyspiesza nierównomiernie jak bym bawił sie manetką gazu. Problem nie zawsze wystepuje, nieraz robi kilka set kilometrów bez problemu a nieraz po kilkunastu szarpie. Zadna kontrolka sie nie zapala. Wczoraj podłączyłem tune ecu celem zrobienia kolejnego resetu tps pokazało błąd " P1601 MIL, open circuit or short circuit to ground" co to oznaczacza ? obwód otwarty lub zwarcie do masy ? czego??? Dodaje też ze mam słabe ładowanie zamontowałem voltomierz i pokazuje mi od 12,3v podczas jazdy do 13,5v na wolnych obrotach (brążowe wtyczki ok)
Wilk stepowy - 2013-05-06, 12:32

Masz ten sam błąd co ja... zabawne.. Właśnie rozpocząłem post o nim...

Ja bym na Twoim miejscu pojechał do synchronizacji przepustnic. O ile to nie cewki oczywiście. Po poprawnej synchronizacji zrobiłbym reset TPS ponownie.

A jaką masz wartość parametru: Idle speed adjustment (czy jakoś tak?)



Też się zastanawiam czy ten błąd to nie powód rozładowania aku.... niestety nie zdążyłem sprawdzić. Jak coś ustalisz w tej kwestii do daj znać. Próbowałeś go resetować, u mnie się nie da.

radekch - 2013-05-06, 15:55

IFT(CO) mam ustawione na 18,8 LTFT na 1,9 teraz mi sie przypomniało, dzień wczesniej podczas jazdy zgasły zegary swiatła sygnał itd. jedynie silnik odpalał i pracował normalnie okazało sie ze spalił sie bezpiecznik, bezpiecznik wymieniłem na drugi o takiej samej wartosci 15A i wszystko jest ok.
jagiel - 2013-05-06, 16:02

warto sprawdzić co mogło spowodować spalenie bezpiecznika, tak na wszelki wypadek
aprilia - 2013-05-06, 19:42

To szarpanie to prawdopodobnie słabe ładowanie lub czujnik TPS świruje bo najwięcej ścieżki w nim pracują właśnie na lekko odkręconej manetce a z gazem prawie do oporu cały czas się nie jeździ więc mógł się potencjometr w czujniku TPS wytrzeć i świruje teraz.
Lukasz_fa - 2013-05-06, 20:53

Na razie odpukać więcej problemów z odpalaniem nie było ale i tak wymienię przekaźnik tak na wszelki wypadek :)
A co do ładowania to poprawka , wcześniej pisałem że na wolnych mam 13.8 V na 4tyś 13.08 ale to było na zimnym silniku gdy wolne mam ok 1600 obr na min po rozgrzaniu ponowna kontrola i wyniki 14 V na wolnych oraz 13.45 przy 4 tyś . Dodam poza tematem ze podczas rozgrzewania wolne mam ok 1600 obr po rozgrzaniu silnika do ok 50 stopni obroty spadają do 1200 obr czy może to sugerować inne mapy ??? Spalanie wyszło mi równe 6 l przy butowaniu wokół komina :) AAAAaa i jeszcze jedno zębatki mam 16 ( z gumą ) i 45 . Ok koniec tego lania wody .
Pozdrawiam Łukasz

Wilk stepowy - 2013-05-06, 21:03

Wszystko OK. Po za tym, że jak na 16z to niskie spalanie i wyszło.
aprilia - 2013-05-07, 07:52

No to masz dobre ładowanie.
wasyl - 2013-05-11, 09:01

Ale jaja ! Miałem pisać nowy posta ale u mnie wydarzyło się tak samo !! Po przejażdżce ok 140km zatrzymaliśmy się na stacji aby do tankować maszyny. Wtedy wciskam rozrusznik,a on nic , wciskam drugi raz pół obrotu i wskazówka prędkościomierza lekko się podniosła i opadła. Traf chciał że miałem przy sobie laptopa i wtyczkę OBD po podpięciu wykazało że aku ma 11,2 V. Strasznie się zdziwiłem bo wcześniej nie pokazywał oznak że jest zużyty!!! Motor palił po zimie i na tej trasie za każdym razem z pełną mocą...
Niestety motor nie zapalił na pych ( zblokowało mi koło), kumpel wypiął aku z translampa i tak dojechałem do domu , wyciągałem jego aku i zawiozłem mu na stacje samochodem...

Sądzicie że to przekaźnik ? :shock: bo jeśli tak to czemu odpalił mi na aku kolegi ?

Maciek - 2013-05-11, 09:23

Myślę, że prawdopodobnie siadło Ci napięcie ładowania jak u mnie :-( Ostatnio nad tym też walczyłem. Sprawdź sobie napięcie ładowania na aku i na wyjściu z regulatora napięcia i będziesz wszystko wiedział. No chyba , że akumulator po prostu Ci padł - a to sie zdarza czasami nagle w najmniej oczekiwanej chwili ;-)

Popatrz na wątek o ładowaniu:

http://caponordforum.cba....?t=127&start=90

daj znać jak temat sie zakończy. Coś nasze Wloszki ostatnio rzeczywiście kapryszą :shock:

Karpik - 2013-05-13, 14:38

Maciek napisał/a:
Coś nasze Wloszki ostatnio rzeczywiście kapryszą

Taki ich urok :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group