To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Zużycie paliwa

Marcin - 2010-03-30, 20:44

Hmm... Dobrze wyregulowana maszyna po wymianie filtra i świec na pewno zadowoli się odrobiną mniej wachy, ale to jest rząd około 10% max... Mój pali niemało, bo około 7-8 w mieście, ale żyję z tym bo lekkiej ręki nie mam. Przy 11 litrach zacząłbym od szukania dziury w baku... :mrgreen:

Żartem oczywiście, ale tak naprawdę to możesz mieć gdzieś nieszczelność i paliwo może gdzieś wyciekać i w dobrym układzie odparowywac szybko. Może to być nawet niewyczuwalne, bo przy jeździe pęd powietrza wypłukuje ci smród na tego z tyłu... :mrgreen: Przy spalaniu 11/100, gdyby silnik faktycznie dostawał to paliwo, to mieszanka byłaby tak bogata że o dobrych osiągach trudno byłoby mówić. Z kominów jechałoby wyziewami z piekieł i dymem a zapłon ciepłego silnika graniczyłby z cudem...

Przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie. Karkołomne, ale napiszę. Może masz po prostu anglika i licznik w milach. Moto po bożemu pali siódemkę a 7*1,6 = ..... Czyżby 11? :mrgreen:

LoganOx - 2010-03-31, 01:25

Dziś tankowałem. Po wymianie świec i filtra zużycie paliwa spadło do ok 7 l. (21 litrów starczyło na 296 km). Z tego przebiegu lwia część została przejechana na autostradzie z prędkością 145-200 km/h. Teraz znowu mam pełny bak i będę jeździć głównie po mieście; niezmiernie ciekawią mnie efekty
B3stia - 2010-04-01, 14:36

Teoretycznie po wymianie filtra na k&n mieszanka powinna zrobić się uboższa ale że nad spalinami czuwa sonda lambda w kolektorze i to ona daje sygnał do poprawki składu mieszanki.
Więc jeśli sonda wykryje uboższą mieszankę do wcześniej już ustalonej dowali paliwa.
W przypadku świec wymiana może pomóc ale wątpię aby miało to aż takie znaczenie.
11 litrów na 100 a np w moim 6,5L na 100 to znaczna różnica nawet jak masz ciężką rękę.
Czuję że i tak skończysz w serwisie z podpiętym komputerem i regulacją składu mieszanki.

yeŻ - 2010-04-06, 21:45

dzięki za podpowiedzi...próbuję jeździć oszczędnie...nie wiem czy to wytrzymam ;-)
pozdrawiam
yeŻ

Wilk stepowy - 2010-04-08, 07:23

yeŻ, sprawdź sobie też szybkozłączki na przewodach paliwowych, czy Ci nie ucieka gdzieś tam paliwo?
yeŻ - 2010-04-08, 14:57

dziękuję za te szybkozłączki...oddaje niedługo Capo do serwisu z dołączonymi uwagami od Was. Trzeba żyć nadzieją :-) )
dzięki raz jeszcze
yeŻ

KoDy - 2010-04-16, 07:26

Daj znać czy cuś namierzli. Moja "dziewczynka" tez ma troche za duży pociąg do nadmiernego picia (7l na 100 km przy 110 km/h w trasie z jednym pasażerem i kufrem centralnym i srednio 9l w mieście obroty góra do 4,5 tys).
horikejn - 2010-04-21, 14:56

Dokładnie takie samo spalanie jak u mnie. Ostatnio byłem mocno zaskoczony na stacji ponieważ po przejechaniu 209 km (po mieście co prawda) wlałem 19,5 l. Do tej pory jeździłem na CBR F3 i takie spalanie było nieosiągalne gdybym nie odpuszczał gazu nawet przy zmianie biegów. Capo wcale nie było ciśnięte na tym odcinku.
Wilk stepowy - 2010-06-18, 16:27

yeŻ napisał/a:
oddaje niedługo Capo do serwisu z dołączonymi uwagami od Was. Trzeba żyć nadzieją :-) )
dzięki raz jeszcze
yeŻ


Masz jakieś informacje z serwisu? Ja też notuję spore zużycie paliwa i nie wiem czy uznać to za normalne czy nie, ponieważ zdania są podzielone. U mnie w trasie cały czas 7-7,5l.

jarekhornet - 2010-06-21, 21:19
Temat postu: Spalanie
Witam
Piszecie o dosc duzym spalaniu Capo, wiec moze ta droga...
1 otwarty wydech generalnie powodowal wieksze zuzycie paliwa
2 K&N filter tez nie przyczynia sie generalnie do spadku paliwa
3 Nie wiem jaki wplyw ma polska rzeźba czyli podmieniony filter powietrza


O regulacji zaworow, swiecach no i oczywiscie czystosci filtra szkoda sie rozpisywac...
Pozdrawiam Jarek

Wilk stepowy - 2010-06-22, 19:26

Przy pierwszej okazji przyglądnę się dokładnie temu filtrowi. Może rzeczywiście jest on odpowiedzialny. Bo dziwne jest że jednym motocykl spala 5.5-6 a drugim 7+.....
Podejrzany wydaje się fakt, że osoby którym Capo pali mało zazwyczaj z tego co piszą osiągają te wyniki jeżdżąc w przedziale 120-160kmh.. Może Caponord wtedy spala najmniej i jazda do 120 do 4500obr./min to nie dla niego :mrgreen:

Kody, u mnie sytuacja wygląda bardzo podobnie jak ta którą opisałeś, czyli ~90-120 i min 7l? Czy u Ciebie coś się zmieniło, regulowałeś coś?


Miałem zamiar bebeszyć wydechy, ale jak ma spalać kolejny litr lub dwa więcej to chyba zostanę przy obecnych dzwiękach :evil:

Jak coś mi się uda wykombinować to napiszę, tymczasem proszę o refleksje.

Krzysiek - 2010-06-22, 22:45

U mnie po przerobieniu wydechów, które teraz mają genialny sound (i to nie tylko moje zdanie) spalanie pozostało na tym samym poziomie.
danio - 2010-06-25, 09:15

witam wszystkich capomaniaków, siebie też ;-) , czytam o tym spalaniu w granicach szóstki i Wam zazdroszczę, nabyłem capo po długim oszczędzaniu i aprpopos spalania troszkie nie miło zaskoczony , moje pali 8 na banie przy 140 i tez zamierzam to sprawdzic w serwisie tylko gdzie ???? w wlkp???? , mam leo vince i k&n .
danio - 2010-06-25, 09:22

aaaaasa, i czasem przykopci na czarno, odp czy normalka
Anonymous - 2010-06-25, 10:35

Podobno wszystkie Rotaxy 990, zamontowane w dowolnym modelu Aprilii, chodzą na dosyć bogatej mieszance, ile w tym prawdy nie wiem ,ale analizując problemy jakie mają użytkownicy Capo, dochodzę do wniosku, że chyba tak jest.
Zamiast błądzić i szukać niewiadomo czego, warto pojechać do serwisu, zapłacić 100 zł za podpięcie Texa i wszystko będzie jasne. Dowiecie się wszystkiego, łącznie z tym czy macie jakieś błędy w kompie, oraz jaki macie soft i czy jest jego aktualizacja.
Być może wtedy znajdziecie rozwiązanie problemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group