Marcin - 2010-03-30, 20:44 Hmm... Dobrze wyregulowana maszyna po wymianie filtra i świec na pewno zadowoli się odrobiną mniej wachy, ale to jest rząd około 10% max... Mój pali niemało, bo około 7-8 w mieście, ale żyję z tym bo lekkiej ręki nie mam. Przy 11 litrach zacząłbym od szukania dziury w baku...
Żartem oczywiście, ale tak naprawdę to możesz mieć gdzieś nieszczelność i paliwo może gdzieś wyciekać i w dobrym układzie odparowywac szybko. Może to być nawet niewyczuwalne, bo przy jeździe pęd powietrza wypłukuje ci smród na tego z tyłu... Przy spalaniu 11/100, gdyby silnik faktycznie dostawał to paliwo, to mieszanka byłaby tak bogata że o dobrych osiągach trudno byłoby mówić. Z kominów jechałoby wyziewami z piekieł i dymem a zapłon ciepłego silnika graniczyłby z cudem...
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie. Karkołomne, ale napiszę. Może masz po prostu anglika i licznik w milach. Moto po bożemu pali siódemkę a 7*1,6 = ..... Czyżby 11? LoganOx - 2010-03-31, 01:25 Dziś tankowałem. Po wymianie świec i filtra zużycie paliwa spadło do ok 7 l. (21 litrów starczyło na 296 km). Z tego przebiegu lwia część została przejechana na autostradzie z prędkością 145-200 km/h. Teraz znowu mam pełny bak i będę jeździć głównie po mieście; niezmiernie ciekawią mnie efektyB3stia - 2010-04-01, 14:36 Teoretycznie po wymianie filtra na k&n mieszanka powinna zrobić się uboższa ale że nad spalinami czuwa sonda lambda w kolektorze i to ona daje sygnał do poprawki składu mieszanki.
Więc jeśli sonda wykryje uboższą mieszankę do wcześniej już ustalonej dowali paliwa.
W przypadku świec wymiana może pomóc ale wątpię aby miało to aż takie znaczenie.
11 litrów na 100 a np w moim 6,5L na 100 to znaczna różnica nawet jak masz ciężką rękę.
Czuję że i tak skończysz w serwisie z podpiętym komputerem i regulacją składu mieszanki.yeŻ - 2010-04-06, 21:45 dzięki za podpowiedzi...próbuję jeździć oszczędnie...nie wiem czy to wytrzymam
pozdrawiam
yeŻWilk stepowy - 2010-04-08, 07:23 yeŻ, sprawdź sobie też szybkozłączki na przewodach paliwowych, czy Ci nie ucieka gdzieś tam paliwo?yeŻ - 2010-04-08, 14:57 dziękuję za te szybkozłączki...oddaje niedługo Capo do serwisu z dołączonymi uwagami od Was. Trzeba żyć nadzieją )
dzięki raz jeszcze
yeŻKoDy - 2010-04-16, 07:26 Daj znać czy cuś namierzli. Moja "dziewczynka" tez ma troche za duży pociąg do nadmiernego picia (7l na 100 km przy 110 km/h w trasie z jednym pasażerem i kufrem centralnym i srednio 9l w mieście obroty góra do 4,5 tys).horikejn - 2010-04-21, 14:56 Dokładnie takie samo spalanie jak u mnie. Ostatnio byłem mocno zaskoczony na stacji ponieważ po przejechaniu 209 km (po mieście co prawda) wlałem 19,5 l. Do tej pory jeździłem na CBR F3 i takie spalanie było nieosiągalne gdybym nie odpuszczał gazu nawet przy zmianie biegów. Capo wcale nie było ciśnięte na tym odcinku.Wilk stepowy - 2010-06-18, 16:27
yeŻ napisał/a:
oddaje niedługo Capo do serwisu z dołączonymi uwagami od Was. Trzeba żyć nadzieją )
dzięki raz jeszcze
yeŻ
Masz jakieś informacje z serwisu? Ja też notuję spore zużycie paliwa i nie wiem czy uznać to za normalne czy nie, ponieważ zdania są podzielone. U mnie w trasie cały czas 7-7,5l.jarekhornet - 2010-06-21, 21:19 Temat postu: SpalanieWitam
Piszecie o dosc duzym spalaniu Capo, wiec moze ta droga...
1 otwarty wydech generalnie powodowal wieksze zuzycie paliwa
2 K&N filter tez nie przyczynia sie generalnie do spadku paliwa
3 Nie wiem jaki wplyw ma polska rzeźba czyli podmieniony filter powietrza
O regulacji zaworow, swiecach no i oczywiscie czystosci filtra szkoda sie rozpisywac...
Pozdrawiam JarekWilk stepowy - 2010-06-22, 19:26 Przy pierwszej okazji przyglądnę się dokładnie temu filtrowi. Może rzeczywiście jest on odpowiedzialny. Bo dziwne jest że jednym motocykl spala 5.5-6 a drugim 7+.....
Podejrzany wydaje się fakt, że osoby którym Capo pali mało zazwyczaj z tego co piszą osiągają te wyniki jeżdżąc w przedziale 120-160kmh.. Może Caponord wtedy spala najmniej i jazda do 120 do 4500obr./min to nie dla niego
Kody, u mnie sytuacja wygląda bardzo podobnie jak ta którą opisałeś, czyli ~90-120 i min 7l? Czy u Ciebie coś się zmieniło, regulowałeś coś?
Miałem zamiar bebeszyć wydechy, ale jak ma spalać kolejny litr lub dwa więcej to chyba zostanę przy obecnych dzwiękach
Jak coś mi się uda wykombinować to napiszę, tymczasem proszę o refleksje.Krzysiek - 2010-06-22, 22:45 U mnie po przerobieniu wydechów, które teraz mają genialny sound (i to nie tylko moje zdanie) spalanie pozostało na tym samym poziomie.danio - 2010-06-25, 09:15 witam wszystkich capomaniaków, siebie też , czytam o tym spalaniu w granicach szóstki i Wam zazdroszczę, nabyłem capo po długim oszczędzaniu i aprpopos spalania troszkie nie miło zaskoczony , moje pali 8 na banie przy 140 i tez zamierzam to sprawdzic w serwisie tylko gdzie ???? w wlkp???? , mam leo vince i k&n .danio - 2010-06-25, 09:22 aaaaasa, i czasem przykopci na czarno, odp czy normalkaAnonymous - 2010-06-25, 10:35 Podobno wszystkie Rotaxy 990, zamontowane w dowolnym modelu Aprilii, chodzą na dosyć bogatej mieszance, ile w tym prawdy nie wiem ,ale analizując problemy jakie mają użytkownicy Capo, dochodzę do wniosku, że chyba tak jest.
Zamiast błądzić i szukać niewiadomo czego, warto pojechać do serwisu, zapłacić 100 zł za podpięcie Texa i wszystko będzie jasne. Dowiecie się wszystkiego, łącznie z tym czy macie jakieś błędy w kompie, oraz jaki macie soft i czy jest jego aktualizacja.
Być może wtedy znajdziecie rozwiązanie problemu.