To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - układ chłodzenia-odpowietrzanie

burtg_bb - 2018-04-22, 14:55

No właśnie jak jest te 95 - 97 i więcej to 0 reakcji na wetylatorze, strzelony termowłącznik?

[ Dodano: 2018-04-22, 14:59 ]
No właśnie jak jest te 95 - 97 i więcej to 0 reakcji na wetylatorze, strzelony termowłącznik?
Mowa oczywiście o nagrzaniu na postoju temp. granicznej uruchamiającej wentylator i nie w trakcie jazdy tylko na postoju, wentylator się po prostu nie włącza.

[ Dodano: 2018-04-22, 15:16 ]
Respirator, czemu zaraz rzeźbę, coś jest po prostu nie tak i chcę to wykryc i usunąć i chyba tyle a że pytam na forum to o poradę bo chyba po to forum jest a nie żeby "rzeźbić" innych.
Ktos pisal ze mu moto nawet 13 spaliło i mogło byc bez zgrzytów. Jezeli ktoś mi potwierdzi ze wentylator nie działa bo strzelił termowłącznik to go po prostu wymieniam i jest ok. A jak cos bardziej poważnego, z czym sobie nie poradzę to moto na serwis.

robert1973 - 2018-04-22, 17:57

burtg_bb, prawdopodobnie bedę w B-B na dniach jak nie jest dla Ciebie problemem podjedź do mnie do Czeladzi( 40-45 min drogi) sprawdzimy co w trawie piszczy Capo przy prędkościach bliskich 200km/h pali ok 9 litrów, przy odrobinie szaleństwa na górkach 10l nie przekroczył, jakiś "włącznik" wiatraka się buduje żeby nie wymieniać uszkodzonego czujnika a przy normalnej ( nawet z ułańską fantazją) jeździe ciężko Kapcia "zagotować"
RESPIRATOR - 2018-04-22, 18:27

robert1973 napisał/a:
..... Capo przy prędkościach bliskich 200km/h pali ok 9 litrów, przy odrobinie szaleństwa na górkach 10l nie przekroczył, jakiś "włącznik" wiatraka się buduje żeby nie wymieniać uszkodzonego czujnika a przy normalnej ( nawet z ułańską fantazją) jeździe ciężko Kapcia "zagotować"

Właśnie dlatego użyłem słowa rzeźba. Nie ma co się obrażać tylko przyjąć na klatę. W kapciu są dwa czujniki temperatury na silniku ale nie wiem czy któryś odpowiada za włączenie wentylatora czy jest jeszcze jeden gdzieś na chłodnicy.

robert1973 - 2018-04-22, 19:31

Podpierając się schematem wiatrak jest sterowany z ECU poprzez czujnik podłączony też do ECU jak to wygląda faktycznie mogę jutro looknąć organoleptycznie z ciekawostek cewki, wtryski, wiatrak są połączone po jednym przewodzie razem do ECU więc tu bym szukał braku działania wiatraka i...... masakrycznego spalania
PS raz też miałem takie fajne spalanie jak przypadkowo zapodałem program do sondy lambda do mojego moto które jej nie miało

jagiel - 2018-04-22, 23:02

Wiatrak sterowany jest przez ECU, które zbiera odczyt z czujników temperatury cieczy umieszczonych na głowicach. Wiatrak włącza się przy temperaturze jaką masz ustawioną w konfiguracji ECU, tzn. fabrycznie przy 96C ale.... jeśli ktoś podczas mapowania przestawił sobie ten parametr na np. 106C to wówczas załączy się przy 106C itd..
burtg_bb - 2018-04-23, 09:55

Panowie, dziękuję bardzo za wszelkie wyjaśnienia i pomoc, rozmawiałem jeszcze wczoraj z Krzyśkiem (KKK), wstępnie podjadę do niego po majówce bo teraz to ciężko z czasem to podepniemy kompa i zobaczymy co mu dolega.

Oczywiście Robert, jeżeli nic nie wskóramy z Krzyśkiem, to się do Ciebie uśmiechnę i podjadę do Czeladzi, chyba że będziesz jeszcze gdzieś przy okazji wyjazdów w okolice Bielska to daj znać, się jakoś zgadamy.

Bartek

[ Dodano: 2018-04-23, 10:10 ]
Muszę jeszcze sprawdzić świece i filtr powietrza wymienić na nowy, ostatnio mi się moto położyło na światłach i pociągął oleju. także najpierw mniejsze porządki a potem można sprawdzać co jest nie tak.

Dzięki jeszcze raz

robert1973 - 2018-04-23, 10:15

burtg_bb napisał/a:
ostatnio mi się moto położyło na światłach
a co zmęczyło się???? :P spox :D do Krzyśka masz bliżej
burtg_bb - 2018-04-23, 10:40

nie, trafiłem nogą w koleinę i poleciał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group