To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Regulator NAPIĘCIA ---- ponownie

gigas - 2016-03-08, 16:23

RESPIRATOR napisał/a:
To ja Cię tylko konkretnie wku......., znaczy się zdenerwuję. Mój regulator lata już trzeci sezon u mnie a kupiłem już z nim motocykl więc może służył już wcześniej, ale nie powiem Ci o nim nic bo ni cholery nie ma na nim żadnych oznaczeń :)) am sorry

stary dziękuję strasznie Tobie że mnie pocieszyłeś :P:):>..ale tak na serio to dzięki za chęci...znaczy się że nie jest to do końca przypadłość CAPO... no nic jeszcze raz big THX

[ Dodano: 2016-03-08, 16:29 ]
robert1973 napisał/a:

jeśli regularnie padają regulatory to może by należało by znaleźć przyczynę zaistniałej sytuacji a nie kolejnego regulatora?? kup z CałkowityBrakRozumu600-1000 na MOSFET-ach ( chyba wszystkie wtryskowce) i będziesz zadowolony

i taki właśnie mam zamiar kupie i pozyjemy zobaczymy...
robert dla Ciebie również BIG THX za pomysł i podpowiedz...
a czy to jest to ?:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6013451784
ktoś może podpowie czy takie cuś ?? :))

Basin raider - 2016-03-08, 16:33

A może masz po prostu zwarcie na fazach w uzwojeniu, albo po drodze, jakaś wtyczka czy cuś. Co sie u Ciebie dokładnie dzieje?
gigas - 2016-03-08, 16:45

Basin raider napisał/a:
A może masz po prostu zwarcie na fazach w uzwojeniu, albo po drodze, jakaś wtyczka czy cuś. Co sie u Ciebie dokładnie dzieje?

ano nic się właśnie nie dzieje...moto chodzi normalnie ( chodziło) do czasu regla.
teraz jest tak że jak opisałem wszystko zostało przerobione regiel jest pod lampami z przodu, puszczona instalacja wykonana bez zastrzeżeń i doprowadzona w miejsce starego. tam złączka (kostka) ale tylko do cewek wszystkie + i - zalutowane zgrzane w koszulkach termo + izolacja. po drodze nie ma innych wtyczek dzisiaj przegrzebałem wszystko. Objaw taki że nie mam ładowania niestety a to co opisałem to nie ładowanie przy obrotach itd.. ewidentnie reg. Capo jeździło, zapierda.....ło aż miło aż do pewnego pięknego dnia kiedy to stojąc pod pracą mojej lubej po prostu już nie chciało odpalić dopiero po doładowaniu aku z auta przez kable odpaliłem dojechałem do garażu i Capcio poszło na sen...długi. No i teraz że już mam na niego czas to zajmuję się tematem. Jeżeli chodziło tobie o zachowanie to normalnie nic nie zauważyłem aby sie cos działo wcześniej. dopiero sprawdzając kolejno stwierdziłem że regulator....

milośnik cap699 - 2016-03-08, 17:19

Kiedyś trafiłem na wpis jednego z naszych że założył coś takiego ale nie mogę tego namierzyć mam taki regulator jako zapasowy wrzuciłem go w tamtym sezonie na próbę i jak powłączam wszystko nawet grzane manetki nie spada po niżej 14v zaryzykuj masz blisko sklep http://allegro.pl/regulat...5290901049.html
gigas - 2016-03-08, 18:03

milośnik cap699 napisał/a:
Kiedyś trafiłem na wpis jednego z naszych że założył coś takiego ale nie mogę tego namierzyć mam taki regulator jako zapasowy wrzuciłem go w tamtym sezonie na próbę i jak powłączam wszystko nawet grzane manetki nie spada po niżej 14v zaryzykuj masz blisko sklep http://allegro.pl/regulat...5290901049.html

dzięki za info
Panowie a mam jeszcze takie jedno pyt. czy reg. do naszych maszyn muszą mieć 7 przew. może być 5-cio i "rozbić + i - " na 2 osobne ( pytam bo nie wiem, a kto pyta ten nie błądzi ;))

Basin raider - 2016-03-08, 18:19

czyli nie koniecznie padł regler. Sprawdź napięcie międzyfazowe i czy nie ma zwarcia na cewkach.
RESPIRATOR - 2016-03-08, 18:24

nie wiem co to zwarcie na cewkach, ale ja bym sprawdził czy nie ma przejścia na masę z któregoś z żółtych kabli
Basin raider - 2016-03-08, 18:40

Respirator to jest właśnie zwarcie. Złota zasada alternatora:
przejscie powinno być pomiędzy każdą z faz albo pomiędzy każdą fazą a masą-nigdy równocześnie. Jeżeli jest inaczej tzn mamy np. 2 przejscia z 3 albo przejście na masie i fazie to jest zwarcie. Poza tym jeżeli będzie coś nie halo to zaraz wyjdzie to na pomiarze napięcia międzyfazowego.

RESPIRATOR - 2016-03-08, 18:51

a widzisz :))
GrzeTom - 2016-03-08, 21:36

milośnik cap699 napisał/a:
http://allegro.pl/regulat...5290901049.html

W sprawie regulatorów.. to powiem tyle... ze chińczyk za 100-130 zł.. IMO nie posłuży długo.. Ja miałem takiego przez.. 3kkm.. i padł..;( Teraz mam jakiegoś "jagielowego" tourmaxa, ale szału ni ma.... może z powodu tymczasowego braku "bypass"... ale ... ale przynajmniej już rok z okładem.. i działa:)

gigas - 2016-03-08, 21:41

Basin raider napisał/a:
Respirator to jest właśnie zwarcie. Złota zasada alternatora:
przejscie powinno być pomiędzy każdą z faz albo pomiędzy każdą fazą a masą-nigdy równocześnie. Jeżeli jest inaczej tzn mamy np. 2 przejscia z 3 albo przejście na masie i fazie to jest zwarcie. Poza tym jeżeli będzie coś nie halo to zaraz wyjdzie to na pomiarze napięcia międzyfazowego.

Jak czas pozwoli to może uda mi się posprawdzać coś niecoś do końca tyg. to na pewno się podzielę info z Wami. Co kilka głów to nie jedna;)
elefant thx za info jestesmy w kontakcie
pozdrawiam wszystkich ....

[ Dodano: 2016-03-08, 21:56 ]
GrzeTom napisał/a:
milośnik cap699 napisał/a:
http://allegro.pl/regulat...5290901049.html

W sprawie regulatorów.. to powiem tyle... ze chińczyk za 100-130 zł.. IMO nie posłuży długo.. Ja miałem takiego przez.. 3kkm.. i padł..;( Teraz mam jakiegoś "jagielowego" tourmaxa, ale szału ni ma.... może z powodu tymczasowego braku "bypass"... ale ... ale przynajmniej już rok z okładem.. i działa:)

GrzeTom heh... moje to nic jak właśnie lookam na twoje foto z podróży ....ja to miałem tylko kilka kilosków nawet na piechote bym zapchał byka do domu ...a u ciebie ..hm...ważne że dałeś rade ;)

GrzeTom - 2016-03-08, 22:17

gigas napisał/a:


GrzeTom heh... moje to nic jak właśnie lookam na twoje foto z podróży ....ja to miałem tylko kilka kilosków nawet na piechote bym zapchał byka do domu ...a u ciebie ..hm...ważne że dałeś rade ;)

a zaite ... wrzucałem..:)
ale co nas nie zabije to nas wzmocni:)

lukaszT - 2016-03-13, 13:10

Może się wygłupię, ale jak chcesz zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora (czyli między żółtymi) miernik na V'olty AC (napięcie zmienne) i powinno oscylować w granicach 70V.

Poniżej link gdzie krok po kroku gościu wyjaśnia jak sprawdzić impedancję uzwojeń, oraz napięcie międzyfazowe alternatora:

http://moto-abruzzo.com/a...harging-system/

Basin raider - 2016-03-13, 16:44

wysokośc napięcia między fazowego nie do końca jest ważna. Najważniejsze w napięciu między fazowym jest aby różnica pomiędzy fazami nie przekraczała 10%. Przy 3-4 tys. obr. wynik powinien być w okolicach 50-70V. Wiadomo że im więcej tym lepiej, z nadwyżką V poradzi sobie regler. Przy niskich obrotach powinno wynosić ok. 15 V AC
gigas - 2016-03-29, 19:26

Basin raider napisał/a:
wysokośc napięcia między fazowego nie do końca jest ważna. Najważniejsze w napięciu między fazowym jest aby różnica pomiędzy fazami nie przekraczała 10%. Przy 3-4 tys. obr. wynik powinien być w okolicach 50-70V. Wiadomo że im więcej tym lepiej, z nadwyżką V poradzi sobie regler. Przy niskich obrotach powinno wynosić ok. 15 V AC


no powinno być...ale nie umie niestety wiec zaczęły się schody.. q.... mać i alternator do wymiany dzięki elefantowi wiem już więcej a człowiek uczy się całe życie....natomiast za wszystko inne jak mawiają zapłacisz kartą maestro...
sezon pięknie się zaczyna a ja bez moto, Dominik jak żałuję że mieszkam od ciebie kawałek...tak rozmyślam jak się motocyklem dostać do ciebie bo koszta lawety zabijają niestety...może jakieś aku na moto dodatkowe i tak dojechać... a asekuracyjnie za mną auto z kolejnym aku na pokładzie i jakoś się dokulać, już raczej nic mi się nie spier....li więcej?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group