To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Filtr powietrza

maciejwu71 - 2009-03-29, 22:30

znalazlem cos takiego... https://www.hood.de/aucti...01-06.htm?sec=1
Krzysiek - 2009-12-28, 11:07

Wracam do tematu, bo muszę zrobić zimowe zakupy przed sezonem ;-)

Czy taki filterek bedzie OK, model zgadza się z tym co jest na stronie głównej mimo że to do Forda...
...i cena też chyba dobra

http://allegro.pl/item857..._450_f_550.html

Wilk stepowy - 2010-11-17, 19:52

Filtr powietrza do Caponorda można kupić również w Bravados - salonie Aprili. Cana 66zł -oryginał.
Zamówiłem - za trzy dni był do odebrania.

Wysyłają też do klienta pocztą.

Wilk stepowy - 2010-12-21, 22:34

Czy ktoś demontował tłumik szumów ssania powietrza do filtra, czy jak to zwał... Tą gumową rurkę łączącą przód ramy z airboxem??? Podobno jej demontaż ma wymierne skutki dodatnie... od lepszego dźwięku, przez mniejsze spalanie, po lepszy moment na dole ;-) :?: :?:
Dziubek - 2010-12-28, 18:09

No ale moze ona chroni filtr przed dodatkowym syfem ?
Wilk stepowy - 2011-01-02, 18:24

Dziubek napisał/a:
No ale moze ona chroni filtr przed dodatkowym syfem ?


Może przy okazji i też, ale chyba to nie jej główne zadanie....
Jednak po tym co przeczytałem na pewno spróbuję jak zachowa się mój sprzęt po takiej modernizacji. :mrgreen: :mrgreen: Niech no tylko wiosna przyjdzie. Napisze o odczuciach ;-)

Szybki cytat:
"WELL I DID IT!!!!, I removed the intake rubber snorkle from the front of the Airbox, what a difference, the bike is much improved. I could not believe it!!!! it now pulls like a train, from 2K it takes off, no missing, no hesitation, "

oraz

"I have removed snorkel completely and I have o say Woooow !!!

After drilling holes in my OEM exhausts, iridium sparkplugs and KN filter , this is major thhing !

I can clearly feel the diference, engine picks up much easier and at 1500-2000rpm its already pulling like at 4000 before removing snorkel !

And the roar ! Guys ...try it just for that sound !
"



I cały temat tutaj:
http://www.apriliaforum.c...ghlight=snorkel

Anonymous - 2011-01-02, 21:22

Trzeba będzie spróbować :mrgreen:
SZAJBA - 2011-04-12, 12:49
Temat postu: filtr athena za 36zł
http://www.motoboy.pl/ind...003-typ-PS.html

filtr athena za 36zł

Maciek - 2011-04-13, 09:49

Wicher - dziergałeś coś z tym dolotem?
Anonymous - 2011-04-13, 15:09

Nie dziergałem. Przyznam się bez bicia, że zapomniałem o tym temacie.
Postaram się w tym tygodniu ruszyć ten dolot i pośmigać trochę po okolicy.
Ciekaw jestem jakie będą efekty.

Wilk stepowy - 2011-04-17, 21:40

Zdjąłem ten gumowy kolektor....Szału nie ma ale rzeczywiście czuć różnice do 3-4 tys obrotów, szczególnie na delikatny ruch manetką gazu z wolnych i niskich obrotów... jest mocniejsze szarpnięcie.

Przedtem pociągnął zdecydowanie ale dostojnie, teraz rzucił mi kamorami z pod koła :mrgreen:

Pojeżdżę z tymi chwilę ale nie wiem czy nie wrócę do oryginału.

No i do czasu aż nie osiągnął swoich magicznych 73C zakrzusił się przy gwałtowniejszym ruchu manetką, czego nigdy wcześniej nie robił.

Anonymous - 2011-04-25, 21:51

Ja też zdjąłem w końcu ten kolektor. Maszyna deczko żwawiej zbiera się w dolnym zakresie obrotów, ale piorunem bym tego nie nazwał :-)
Bardziej na plus dźwięk, jaki wydobywa się z okolic zbiornika paliwa.
Narazie tak zostawię,bo nie chce mi się znowu zdejmować zbiornika :-)

larry - 2011-04-26, 07:10

tangy napisał/a:
Te filtry mają jedną podstawową wade - poza duzą ilością powietrza przepuszczają tez czasem malutkie kruszywa piasku. Filtry te stosuje sie glownie w silnikach sportowych gdzie ich zywotnośc nie ma tak duzego znaczenia jak moc którą sie osiąga. Ostatnio widzialem w CBRf4 filtr KN i po sciągnieciu filtra pod spodem był.... piasek. Wlasciciel jak to zobaczyl to prawie zbladł i odrazu zakupil orginalny filtr Hondy.


Potwierdzam, filtry sportowe przepuszczją syf, który w silniku działa razem z olejem jak pasta polerska.
Moj kolega - tuningowiec, scigający sie w rally crossie - twierdzi że takie filtry są jedynie do wyczynu i skutecznie zabijają silniki.

Wilk stepowy - 2011-04-26, 07:20

A ja polecam oryginalny filtr. Wyrzuciłem ten od ciequecento i wsadzidłem oryginał.... Od razu odczułem lepszą reakcję na ruch manetką oraz odnotowałem niższe zużycie paliwa i to nie małe, bo szacuję je na 0,3-0,5l/100km. Dokładniejsze dane nt temat wkrótce w odpowiednim dziale :mrgreen:



Edit, trzy tygodnie póżniej.
Poprawka. Chyba jechałem wtedy z wiatrem, bo kolejne pomiary nie potwierdzają wcześniejszych wyników. Pali tak samo dużo jak na filtrze od fiacika.

danio - 2011-04-26, 18:56

kurde ja kn. W piatek rozbieram i przegląd.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group