To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Olej w lagach

Wilk stepowy - 2010-03-20, 15:33

Wicher napisał/a:
Fajne stojaki. Gdzie takie zakupiłeś??


Jak to mówią potrzeba matką wynalazków.. Mój tatko wykonuje takie stojaki w wolnej chwili.



http://www.allegro.pl/ite...otocyklowy.html

Anonymous - 2010-03-21, 17:27

Eee no luzik i fachura jak się patrzy ;)
Jak nie znajdę centralnej podstawki za rozsądne pieniądze, to uśmiechnę się do Ciebie ;)

dabal - 2010-09-17, 14:41

Tak czy siak wiem na pewno, że 5w jest za rzadki- przejechałem parę tysi i wiem że za bardzo nurkuje przy hamowaniu, a przeglądając dokumenty od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że w lagach miałem 15W. Przedtem lepiej się prowadził.
Anonymous - 2010-09-17, 17:33

Olej olejem, ale oryginalne springi w Capo są po prostu za miękkie.
Brak regulacji, nawet napięcia wstępnego spręzyny, to już w ogóle pomyłka.

Krzysiek - 2010-10-08, 10:36

Ja ostatnio regulację zrobiłem podkladkami pod sprężyny... a dodatkowo zalałem lagi 20W :-)
Oczywiście efekt nurkowania nie zniknął, ale wyrównując motocykl tylnym hamulcem jest już nienajgorzej, zminimalizowałem natomiast efekt ząbkowania przedniej opony...

Wilk stepowy - 2010-10-08, 10:45

To dobrze, bo u mnie na półce stoi 20W i miałem obawy czy za gęsty nie będzie :mrgreen: Ale skoro przetestowałeś i jest nawet lepiej, więc ze spokojnym sumieniem zaleję sobie też :mrgreen:

Skąd wziąść uszczelniacze lag? Gdzie to można kupić?

Anonymous - 2010-10-08, 20:13

Tylko jak zalejesz 20W, to sprawdź przy większej prędkości na nierównej i krętej drodze jak zachowuje się motocykl(solo).
Zrobiłem taki manewr z olejem w FZS 600. Najpierw prawie zgubiłem plomby na nierównej nawierzchni, a potem o mało nie wyleciałem z drogi :)
Oczywiście w przypadku Capo wcale tak nie musi być :)

Uszczelniacze lag kupisz w sklepie z lożyskami i uszczelnieniami.

Krzysiek - 2010-10-11, 09:53

Na utwardzonym przodzie zrobiłem Ruminię z jej dziurawymi i krętymi drogami na których mimo nierówności pozamykałem opony... z kuframi i w 2 osoby... raz nawet niezauważyłem że jest duży uskok, co spowodowało dosyć długi lot i całkiem przyjemne lądowanie, więc jak na tę chwilę nie zamierzam zmieniać parametrów.
Oczywiście jest troszkę twardszy, ale nie na tyle żeby zmęczyć nadgarstki, a komfort prowadzenia jest dla mnie o klasę wyżej.

maciejwu71 - 2010-10-11, 11:04

Witam. Czy wykrecal ktos juz lagi w RR i wymienial w nich olej?? Samo wykrecenie to moze nie problem ale zastanawiam sie czy nie zostana mi jakies czesci kiedy poskladam to do kupy.
Anonymous - 2010-10-11, 21:59

Krzysiek napisał/a:
Na utwardzonym przodzie zrobiłem Ruminię z jej dziurawymi i krętymi drogami na których mimo nierówności pozamykałem opony... z kuframi i w 2 osoby... raz nawet niezauważyłem że jest duży uskok, co spowodowało dosyć długi lot i całkiem przyjemne lądowanie, więc jak na tę chwilę nie zamierzam zmieniać parametrów.
Oczywiście jest troszkę twardszy, ale nie na tyle żeby zmęczyć nadgarstki, a komfort prowadzenia jest dla mnie o klasę wyżej.

Czyli mówiąc krótko pewniak :-)

maciejwu71 napisał/a:
Witam. Czy wykrecal ktos juz lagi w RR i wymienial w nich olej?? Samo wykrecenie to moze nie problem ale zastanawiam sie czy nie zostana mi jakies czesci kiedy poskladam to do kupy.

Nie powinieneś mieć z tym kłopotów i raczej żadna część ci nie zostanie. No chyba, że zapomnisz sprężyny włożyć do lagi ;-)
Korki wlewowe popuść sobie delikatnie przed demontażem.

Capo - 2010-10-11, 22:06

Maciejwu71 pobierz instrukcję z podanego poniżej linka (hasło: aprilia). Od strony 19 masz informację jak rozebrać przednie lagi (niestety instrukcja po włosku ale jak znajdę po angielsku to też umieszczę wiem że gdzieś mam ale nie mogę na szybko znaleźć)

instrukcja do capo RR

maciejwu71 - 2010-10-12, 04:56

Dzieki Capo. W razie W-u poprosze makaroniarzy z firmy o prztlumaczenie. Natomiast same obrazki tez przemawiaja do mnie ;-) Wicher ja mam regulacje twardosci na przodzie.....tam chyba nie ma korkow. Chyba ze jestem taki ciemny ale jeszcze nie rozbieralem tego ustrojstwa a jedyna sruba jaka wystaje u gory lagi sluzy do regulacji. No chyba ze ma dwie funkcje.Ale dzieki za dobre slowo.
Anonymous - 2010-10-12, 15:20

Masz korki, a w nich jest po prostu śruba regulacyjna, czyli tak jak pisałeś jest dwufunkcyjna ;) Przypuszczam, że pod korkami będzie podkładka na którą naciska śruba regulacyjna.
Na szczęście przy wymianie oleju nie musisz rozbierać całkowicie przednich lag.
Wykręcasz korki, wyjmujesz podkładki i spręzyny, ewentualnie to co jest pod sprężynami i sru :)
Płukanko, zalewanko, składanko i jazducha ;)

B3stia - 2010-10-16, 17:35

Capo napisał/a:
Maciejwu71 pobierz instrukcję z podanego poniżej linka (hasło: aprilia). Od strony 19 masz informację jak rozebrać przednie lagi (niestety instrukcja po włosku ale jak znajdę po angielsku to też umieszczę wiem że gdzieś mam ale nie mogę na szybko znaleźć)

instrukcja do capo RR


TO samo tylko w wersji ENG
http://b3stia.transalpclu...004_English.pdf

maciejwu71 - 2010-10-17, 17:46

B3sta............spasiba ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group