To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Lampa LED do capo

Dziubek - 2011-09-26, 11:43

Maciek napisał/a:
Dziubek - sam to robiłeś czy ktoś, Ci to dziergał? A jakie ładowanie miałeś przed tą operacją? Ja chyba muszę to też zrobić u siebie......
Więcej niec nie trzeba robić z instalacją, żeby poprawić ładowanie?



Kolega mechanik z serwisu aprili mi to robil, ale to prosta jest rzecz.
Przed zabiegiem mialem ladowanie 12V (po wymianie regulatora na nowy)

eterum napisał/a:
Słynny brown connector. U mnie sam z siebie nie sprawiał problemów. Za to regulator napięcia umarł ze starości.
Wymieniłem na ten z Kawasaki ZX6R 2007 i odpukać wszystko chodzi bardzo ładnie. Dodatkowo mam puszczony kabel od regulatora od Ładowanie 14.1 V na światłach mijania i 14.0 V na mijania + halogeny (2x35W). Na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu prądowym spada mi do 12.5 V ale tym akurat najmniej się przejmuje.


Moj stary regulator padl (prawdopodonie przez ten dodatkowy kabel)

U mnie tez kuca napiecie jak wlacze halogeny (2x55W) to mam napiecie 12,4V

eterum - 2011-09-26, 13:17

Dziubek napisał/a:
U mnie tez kuca napiecie jak wlacze halogeny (2x55W) to mam napiecie 12,4V


Na wolnych? Bo jeśli przy 4 tyś obrotów to zmień żarówki na 35W.. Na papierze wygląda że to dużo mniej ale w rzeczywistości świecą podobnie a co najważniejsze u mnie skończył się problem z małym prądem.

14.0V mam już powyżej 2 tyś obrotów.. Nawet przy włączonym świetle STOPu, światłach długich i kierunkowskazie nie spada poniżej 13.5 V co znaczy że cały czas ładuje.

Dodatkowo mój cud woltomierz cały czas pokazuje mi czy nic złego się nie dzieje ;)

Dziubek - 2011-09-26, 15:17

Cytat:
Dodatkowo mój cud woltomierz cały czas pokazuje mi czy nic złego się nie dzieje ;)


Ten woltomierz to podlaczyles na przekazniku ?

eterum - 2011-09-26, 15:43

Tak. Wpiąłem go do przekaźnika a ten bezpośrednio do akumulatora. Sprawdzałem z odczytami woltomierza na multimetrze i wychodzi że jest tak samo dokładny.
Dziubek - 2011-09-26, 15:48

ok, to powiedz jaki przekaznik kupiles, bo ten co ja dalem
nie wytrzymal podrozy na Sardynie.

Co chwile sie rozlacza :-/

eterum - 2011-09-26, 21:06

Kluczem do odpowiedzi niech będą ceny przekaźników od 6 zł do 80 zł.

Ja kupiłem taki najtańszy no-name. Nie pomogę bo widać jeden działa drugi nie. Ale to akurat taka pierdółka że można wziąć nawet dwie na zapas.

Dziubek - 2011-09-26, 21:27

tylko musze zmienic miejsce mocowania, bo mam schowany za kokpitem ;-)
eterum - 2011-09-26, 21:53

Dziubek napisał/a:
bo ma schowany za kokpitem


A ja wszystko pod siedzenie wsadziłem..

Dziubek - 2011-09-27, 04:34

Ale tez masz dwa oddzielne przekazniki. Jeden do halogenow
i drugi (stale dzialajacy) do woltomierza.

eterum - 2011-09-27, 07:32

Dziubek napisał/a:
Ale tez masz dwa oddzielne przekazniki.


Tak. Mam dwa osobne. Chciałem mieć jak najbardziej precyzyjne odczyty na woltomierzu a nie znam się na elektryce na tyle żeby wykluczyć że gdzieś byłoby wtedy przekłamanie.

Dziubek - 2011-09-27, 10:58

ok, ja zrobilem identycznie :mrgreen:
eterum - 2012-03-10, 21:04

Odświeżam temat. Czy ktoś z Was potrafi lub zna kogoś kto potrafi zrobić coś takiego?

Dla tylnej lampy


i kierunkowskazów


To ponoć bardzo proste jednak ja nie posiadam nawet podstawowej wiedzy układach elektrycznych.

Ciekawa jest też ta konstrukcja wpięcia się w instalację poprzez końcówki zwykłych żarówek. Dzięki temu nie trzeba kombinować z wpinaniem się w instalację i zawsze można wrócić do oryginałów.

Jeśli nikt z was mi nie pomoże to popytam u profesjonalnych macherów. Jeśli ktoś byłby zainteresowany niech da znać. Ewentualne zakupy hurtowe wyjdą taniej.

A tutaj jeszcze instrukcja dla laika jak to zrobić.
http://www.motocykl.org/v...php?f=30&t=4474

Maciek - 2012-03-10, 22:10

no fajna sprawa. Trochę jest zabawy ale efekt jest na pewno super. Mam taka lampę w VFR i efekt oraz światło jest bardzo ciekawe. Jeżeli ktoś podjął by się tematu również byłbym zainteresowany:-)
Wilk stepowy - 2012-03-10, 23:10

Ja mam zamiar to zrobić ale do kufra centralnego.. Stop i kierunki... W V46 są akurat fajne miejsca. Jadąc za motocyklem 150km w nocy napatrzyłem się i stwierdziłem że super wpływa to na widoczność pojazdu.. Tylko trzeba uważać żeby nie przesadzić, żeby choinka nie wyszła z tego. Jak opanuje temat to dam znać, w końcu schemat powinien być taki sam. Trudne to na pewno nie jest.. Stabilizator, opornik i diody... + montaż.


Tylko jest jeszcze coś takiego jak "taśmy led" - wydaje się że jest to gotowy moduł do wpięcia w instalacje, to chyba najprostszy sposób.



tutaj też fajny poradnik:
http://neonarium.w.interia.pl/poradnik/text_2.htm

aprilia - 2012-03-11, 09:10

Do tylnej lampy ja będę takie coś robił tylko nie wiem jak zacząć ? :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group