Anonymous - 2012-05-09, 21:59 Karty techniczne z charakterystyką parametrów są ogólnodostępne. Wystarczy wygooglować i znajdziesz to, co cię interesuje.
Jak zaczniesz buszować po sieci to z pewnością odnajdziesz też zestawienia z innymi olejami.Wilk stepowy - 2012-09-24, 07:55 A jak tam zużycie oleju:
Ja zauważyłem że bierze mi ok 0,5 litra pomiędzy wymianami, jeszcze mi się nie zdarzyło że musiałem dolewać, ale w sumie mógłbym bo poziom się obniża..aprilia - 2012-09-24, 08:51 Mi zużył 0,5l. na 10500km.Maciek - 2012-09-24, 20:43 U mnie na 5000 przebiegu nic nie wziął.Anonymous - 2012-09-24, 20:49 Mój też nie żre, ale przy ostatniej wymianie , jak spuszczałem stary olej, to tak gibałem motocyklem, że prawie do góry kołami go odwróciłem
W sumie po tym intensywnym opróżnianiu układu, wlazło 5,3 litra oliwy Karpik - 2012-09-24, 21:20 hmmm,
Mnie Capo nawet troche martwi bo nie bierze ani grama oliwy, a co gorsza po tym co Wicher, napisał
Wicher napisał/a:
W sumie po tym intensywnym opróżnianiu układu, wlazło 5,3 litra oliwy
to juz w ogóle mam dylemat bo u mnie przy zmianie nie wchodzi cała bańka 4l motulu...
Z wymianą filtra wlewam jakies 3,5-3,75l...jagiel - 2012-09-24, 22:30 Ciszcie się ,że nie macie KTM'a LC8 950 Adventure, ten to dopiero jest odkurzacz, w przypadku tego motocykla powinni podawać zużycie oleju na 100km zamiast zużycia paliwa
Notabene silnik KTM;a to także dzieło inżynierów firmy Rotax z tym ,że zmodyfikowany przez speców z Ktm.
Co do kapcia to ja pod koniec sezonu uzupełniam ok 300ml po przejechaniu ok 7000km. Niestety więcej z reguły nie ma czasu wyjeździć aprilia - 2012-09-25, 07:48 Mi weszło 4,4l.Wilk stepowy - 2012-09-25, 09:52 3,5 l to jakoś dziwnie mało.. odkręcasz obie śruby spustowe? Mi zawsze wchodzi książkowa, podobnie jak Kamilowi. 5,3l kurcze, może masz dziurawy zbiornik .. też go wywróce do góry kołami, ciekawy jestem co z niego jeszcze wypłynie.
Jagiel, silnik LC8 jest chyba bardzo podobny konstrukcyjnie do naszego, pomijając kąt rozwarcia oczywiście...?? mam na myśli przeniesienie napędu rozrządu i ten podobny odgłos pracy sieczkarni.. Można by rzec że to taki protoplasta LC8, czyż nie?jagiel - 2012-09-25, 10:39 tak Wilku nasz silnik jest bardzo zbliżony do tego z LC8 ale jest jedno ale... Aprilia kupiła jego protoplastę i chwała im za to
Na szczęście Rotax V990 to bardzo żywotna jednostka napędowa i dlatego też używana obecnie w pojazdach Bombardiera. Kiedyś pewien mądry człowiek przekazał mi dosyć ciekawą informację ( nie wiem ile w tym prawdy ) ale podobno Aprilia dostała gwarancję od firmy Rotax na 100000km bezawaryjnej pracy silnika oraz 100000km gwarancji na napinacze i łańcuszki rozrządu.
Podejrzewam ,że jest w tym trochę prawdy ponieważ pod koniec lat produkcji Caponord był oferowany min. w Niemczech z 3 letnią gwarancją bez limitu km.aprilia - 2012-09-25, 11:19 Może wejść więcej oleju jak spuścisz normalnie olej i jeszcze odpalisz go bez oleju na chwilkę to wtedy zejdzie z pomp oleju i z reszty kanałów.tempest - 2012-09-25, 12:41 U mnie wlazło 5,1 l.
Bujałem na boki i ściskałem zawias z przodu żeby wszystko wyciekło.
Pozdrawiam
TempestAnonymous - 2012-09-25, 21:02 Jagiel w Aprilii rzekli mi że łańcuchy nierządu 120tys.km bez pierdnięcia
tempest napisał/a:
U mnie wlazło 5,1 l.
Czyli zdrowo wygibałem szkapę i nie miałem halucynacji radekch - 2013-06-29, 19:01 co ile km powinno wymieniać sie olej? ja wymieniam co 6,7 tys. nie za czesto???aprilia - 2013-06-29, 19:18 Co 8-9 tyś ja tak zmieniam