To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Tarcze sprzęgła

janciovodnik - 2016-11-29, 10:11

KKK napisał/a:
Człowieku ludzie piszą ci kulturalnie abyś się domyślił...

Także, ten tego...

Anonymous - 2017-03-28, 10:43

Czy ktoś może potwierdzić ilość i kolejność tarcz w I i II generacji Capo?
Zauważyłem, że roczniki do 2003 mają 9 tarcz i 10 przekładek, a od 2004 mają 8 tarcz i 9 przekładek, jak u mnie. Czy to się zgadza? Da ktoś konkretnego linka do kompletu tarcz dla II generacji?


Chciałem EBC i ogólnie na necie jest info, że do wszystkich roczników pasuje zestaw CK4434, ale sprzedawca podał mi szczegóły i tam jest 9 tarcz po 3mm, a u mnie jest 8 po 3,6mm, więc sam już nie wiem, co i jak.

fakir - 2017-03-28, 11:06

a co na to fiszka ?
Anonymous - 2017-05-02, 14:19

Jest problem. Zamontowałem nowy komplet EBC SRK117 i o ile już nie ślizga, to przez noc się skleja, rano trudno wbić jedynkę bez szarpnięcia i zgaszenia silnika. Na zimno ciągnie i bardzo trudno znaleźć luz. Po iluśtam kilometrach trochę się uspokaja i przestaje tak ciągnąć.
Tarcze założone prawidłowo(wymoczone), układ odpowietrzony nie raz i nie dwa, a nawet nie pięć, wysprzęglik szczelny, tłoczek porusza się normalnie... a wyraźnie nie wysprzęgla do końca. Na klamce trzpień wyregulwany i wypróbowany w każdej pozycji. Zrobiłem już na nim 600km.

fakir - 2017-05-02, 14:34

Jaka oliwa ?
Anonymous - 2017-05-02, 15:04

Eni 15W50.

Co jeszcze mogę dodać...
-nowy komplet jest 0.8mm cieńszy
-nowe sprężyny są 1.4mm dłuższe (zakładałem też stare do nowych tarcz bez skutku)
-same tarcze oczywiście mają inne grubości, bo jest ich więcej (9 ciernych, 10 stalowych)

Na forum af1 nawet ktoś pojechał po bandzie i polecił spraawdzić popychacz, bo mógł się zużyć i skrócić. Niemożliwe, bo z poprzednimi tarczami było dobrze, a i zużyć się nie miał jak, bo na jednym końcu opiera się na łożysku, na drugim ma aluminiowy tłoczek. To już prędzej tłoczek mógł się wyrobić w miejscu styku z popychaczem, ale raz jeszcze - z poprzednimi tarczami było dobrze.

Czyżby grubość kompletu miała takie znaczenie? 0.8mm?
A może samo ustąpi w miarę nabijania kilometrów? Nie wymieniałem nigdy wszystkich tarcz, więc nie wiem, czy to działa na zasadzie "zamontuj i jedź" czy muszą się dotrzeć.

milośnik cap699 - 2017-05-02, 20:06

Mój syn miał taki przypadek jak twój olej miał matula zmieniliśmy na castro l i wszystko ustąpiło to nie reklama tylko przykład z życia .
Anonymous - 2017-05-02, 20:19

To nie takie proste niestety. Na starych tarczach nie było żadnego ciągnięcia, tylko ślizganie z racji zajechanych tarcz ciernych. Poza tym sprzęgło pracowało dobrze.
Teraz nie ślizga nic a nic, ale też nie wysprzęgla dobrze, a jedyne co robiłem to zmiana tarcz, więc cała hydraulika i olej odrzucam.
Zrobiłem jeszcze taki myk, że założyłem stare metalowe(9) i nowe cierne(9) plus jedna dodatkowa nowa metalowa, bo nowe cierne są cieńsze. Efekt jest taki, że ciągnięcie prawie całkiem zniknęło i nic nie ślizga.
Jutro spróbuję jeszcze jeden myk - założę cały nowy komplet, który jest prawie milimetr cieńszy od starego + jedną starą przekładkę, żeby zwiększyć grubość całego zestawu, bo najwyraźniej to jest przyczyną słąbego wysprzęglania.

Reasumując, moim zdaniem, wszystkiemu winny jest burdel z generacjami Aprilii, różnymi sprzęgłami, a najgorszy jest piep.... burdel z serwisówkami i sklepami, gdzie co sklep jest co innego i jeszcze co innego w manualach.Szukałem tarczy to się okazało, że inny komplet jest w manualu, inny w sklepach z OEMami(fabryczne) i jeszcze inny w pozostałych sklepach. Pomijam już fakt, że do tego samego rocznika różne sklepy miały komplety tarcz o różnej grubości. BURDEL.

Wilk stepowy - 2017-05-02, 20:27

Więcej tarcz = mniejsze luzy pomiędzy nimi w momencie wysprzęglenia. Wcześniej miałeś 16 przerw, teraz dzielisz to przez 18, więc każda szczelina jest mniesza po wysprzegleniu, dlatego nie rozłącza do końca.
Anonymous - 2017-05-02, 20:41

Ale zestaw jest dedykowany do wszystkich roczników Caponorda. Tak jest sprzedawany.
A skoro jest dedykowany to ma działać. A nie działa, bo pewnie jest do innego rocznika.
Weź znajdź komplet, jak mój z ośmioma tarczami ciernymi i dziewięcioma stalówkami... nie ma.
To znaczy jest OEM w sklepie AF1 za grubo ponad dwa tysiące.

fakir - 2017-05-02, 21:13

skvrnsk napisał/a:
Ale zestaw jest dedykowany do wszystkich roczników Caponorda. Tak jest sprzedawany.
A skoro jest dedykowany to ma działać.


To że coś jest dedykowane - wcale nie oznacza że pasuje i ma z tym działać !

jagiel - 2017-05-02, 22:15

Jaki masz przebieg że sprzęgło wymienales ? Polecam oryginalne, nowe sprężyny , są lepsze od zamienników, mocniejsze.
Anonymous - 2017-05-02, 22:25

81000.
Jak mało, że pisałem jak ślizga, to macie jeszcze to:
https://www.youtube.com/w...p1YxgKPr6Y&t=1s

Sprężyny wymieniłem najpierw na EBC wzmocnione(na filmie), a tereaz z całym zestawem mam jeszcze dłuższe EBC od poprzednich.

Martinezz - 2017-05-03, 08:19

Ja tak sobie myślę, że jeżeli tarcze mają właściwą cierność, to należy zadbać o docisk...
I może ich być więcej i mieć sumarycznie mniejszą grubość - to nam chyba tylko obniży czas użytkowania jak sądzę - ale jak to będzie dobrze dociskane, spełni swoją rolę.
Logika tak nakazuje myśleć...

Anonymous - 2017-05-03, 08:42

Martinezz napisał/a:
Ja tak sobie myślę, że jeżeli tarcze mają właściwą cierność, to należy zadbać o docisk...

Ale które tarcze, stare czy nowe? Na starych spiek tak się zeszklił, że można się w nich przeglądać. Im już nic nie pomoże.
A nowe tarcze mają podwyższoną trwałość(włókna aramidowe), więc o ich trwałość się nie obawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group