To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Przednie zawieszenie

robert1973 - 2015-05-06, 10:58

króciutki filmik z pracy starego zawieszenia
Teraz powinno balangać

tosiek - 2015-05-06, 11:33

prywatny :|
robert1973 - 2015-05-09, 20:57

jako że spier..m mocowanie do kamerki filmiku z pracy nowego zawieszenia prędko nie będzie :/, ale co następuje z "paru" km zrobionych na nowych springach..... oprócz tego że jest lepiej co następuje w porównaniu do starych sprężyn:
- nie nurkuje tak mocno.... można powiedzieć że b.słabo nurkuje
- czuje się bezpieczniej i pewniej przy "awaryjnym" hamowaniu
- można szybciej i pewniej pokonywać zakręty.... lepsze prowadzenie aczkolwiek nie próbowałem przy wyższych prędkościach.... znaczy pow 170km/h
- uliczne progi należy pokonywać ciałem (poprzednio zawiasy je łykały tylko tył dawał znać)
- i chyba największa zaleta nie trzeba iść do dentysty zmieniać plomb :)
mimo tego że "jest twardziej" nie jest żle pod względem wygody, świetnie się sprawdza te zawieszenie przy miejskich i nie tylko manewrach ( hamowanie przy skręconej kierownicy) myślę że było to najlepiej wydane 350PLN na te moto :)

michajlo89 - 2015-05-21, 11:52

Gdzie kupić te sprężynki YSS? Bo słabo z dostępnością chyba gdziekolwiek :(
arkglo - 2015-05-21, 12:22

robert1973, jaki olej zalałeś? Chodzi mi oczywiście o gęstość.
robert1973 - 2015-05-21, 15:49

YSS kupić moiżna w Olekmotocykle http://sklep.olekmotocykl...02-,292145.html olej...nie pamiętam dokładnie ale chyba 20 W
arkglo - 2015-05-21, 16:35

robert1973, jak dla mnie to Kapeć dosyć wyraźnie przekazuje na kierownicę to, co się dzieje pod przednim kołem, natomiast przy dohamowywaniach znacząco nurkuje a mam zalany podobno olej 10W. Zastanawiałem się nad zmianą sprężyn na progresy i zalania zawiasu zalecanym olejem 5W dla ograniczenia nurkowania, ale i pozostawienia komfortu jazdy. Spodziewałbym się, że te 20W w połączeniu ze sprężynami progresywnymi musi dawać odczucia towarzyszące obsłudze młota pneumatycznego, ale skoro piszesz, że nie jest źle...
mazi - 2015-05-21, 17:49

Ja u siebie też mam progresy (podobno bo jeszcze nie rozbierałem) oraz olej 20W i na kierownice nie przenoszą się żadne niepożądane drgania natomiast jest nurkowanie przy hamowaniu mimo wszystko.
robert1973 - 2015-05-21, 19:59

arkglo, mam odcinek drogi ok 500-600m tzw "kocie łby" i powiem że chyba nawet lepiej jest na progresach ( przy zachowaniu odpowiedniej prędkości), chyba się powtórzę ale Panowie gęstość oleju powoduje tłumienie a nie siłę dobicia i jak moto przy mocnym hamowaniu "nurkuje" to zmiana oleju nic nie pomoże jedynie tyle że zanurkuje ułamek sek później no i vice versa. Może być tak że masz olej już stary i też komfort będzie znikomy i nurkowanie będzie natychmiastowe i po zatrzymaniu moto będzie "bujać"
mazi, zawsze się moto "pokłoni" :) .... tylko nie tak "głęboko"

jagiel - 2015-05-21, 20:01

Mazi nie prawdopodobnie tylko masz progresy, jak ja coś mowie, że zakładam to tak jest... tak na przyszłość żebyśmy mieli jasność :P

Nurkowanie, to nie jest nurkowanie u ciebie tylko prawidłowa praca zawieszenia, progresja działa we wstępnych fazach hamowania jak zwykła liniowa sprężyna, czyli jest miękko ale do pewnego stopnia w którym zawieszenie ci nie dobije. O to chodzi w tych sprężynach aby zawias nie dobijał. A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)

mazi - 2015-05-22, 07:54

jagiel napisał/a:
Mazi nie prawdopodobnie tylko masz progresy, jak ja coś mowie, że zakładam to tak jest... tak na przyszłość żebyśmy mieli jasność :P


Jasne Jagiel, zapomniałem dodać :-) przy swoim komentarzu. Mam nadzieję że nie wziąłeś tego do siebie.

jagiel napisał/a:
Nurkowanie, to nie jest nurkowanie u ciebie tylko prawidłowa praca zawieszenia, progresja działa we wstępnych fazach hamowania jak zwykła liniowa sprężyna, czyli jest miękko ale do pewnego stopnia w którym zawieszenie ci nie dobije. O to chodzi w tych sprężynach aby zawias nie dobijał. A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)


Tu wygląda na to że masz rację. Zawias bardzo łatwo ugina się na samym początku hamowania (co jest nieco uciążliwe w mieście jadąc z pasażerem bo trochę nim szarpie) ale rzeczywiście ostatecznie nie schodzi zbyt głęboko nawet przy bardzo gwałtownym hamowaniu. Czyli w takim razie nie ma u mnie nurkowania. Zatem sorry za pomyłkę w poprzednim poście ;-)

janciovodnik - 2015-06-30, 14:50

jagiel napisał/a:
A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)


Jagiel a to jaka jest różnica pomiędzy kierą RR a zwykłą ??

jagiel - 2015-06-30, 17:29

fatbar z twardego aluminium, lekka , sztywna, ciężko się gnie

[ Dodano: 2015-06-30, 18:29 ]
temat już w sumie nie aktualny bo zakończyli produkcję

janciovodnik - 2015-06-30, 20:51

Acha... Dzieki za info :)
lukaszT - 2016-04-04, 14:42

Cześć Panowie,

Będę wymieniał sprężyny na progresywne YSS, powiedzcie jakim olejem zalać lagi i ile go wchodzi do każdej lagi. Bo różne W są na rynku (5,10,15,20).

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group