To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - nowy aku

Wilk stepowy - 2010-10-29, 11:35

Ja w poprzednim moto miałem aku min 4 lata. Myślę że przy odpowiednim traktowaniu powinien spokojnie dociągnąć do 5 laty każdy akumulator.
Ja na zimę przenoszę go w ciepłe miejsce i ładuję średnio co 2 miesiące normalnym prostownikiem przez okres 4-6 godzin. Jeszcze mi nigdy nie brakło prądu.

Dziubek - 2010-10-29, 11:51

Wilk stepowy napisał/a:
... i ładuję średnio co 2 miesiące normalnym prostownikiem przez okres 4-6 godzin.



Prostownikiem automatycznym ?
A jakim pradem go ladujesz?

Wilk stepowy - 2010-10-29, 13:57

Jutro będę ładował to sprawdzę bo nie pamiętam teraz. Prostownik mam automatyczny, sam sobie zmienia prąd. Ja mam tylko pstryczek 6 lub 12V.


edit:
Przy podlaczeniu pobor pradu jest 2A, po dluzszej chwili prad wynosil 1A.


Na akumulatorze jest napisane zalecenie aby ladowac 1.4A przez 5-10godz.

larry - 2011-08-22, 11:27
Temat postu: ....
Kupiłem unibat-a, niby ma też 200A, tańszy o 60 zł od YUASY.
Dane techniczne na stronie producenta potwierdzają 200A.

http://www.unibatitalia.c...e/172/cbtx14-bs

Dziubek - 2011-08-22, 14:40

Wilk stepowy napisał/a:
Na akumulatorze jest napisane zalecenie aby ladowac 1.4A przez 5-10godz.


Ja zawsze laduje pradem 0,8 do 0,9 A

i podobno nie powinno sie przekraczac 1.0 A

Wojtaq - 2011-08-22, 14:52

Zasady postępowania z akumulatorami kwasowo-ołowianymi narzucają prąd ładowania nie większy, jak 1/10 pojemności znamionowej akumulatora, a ładowanie podtrzymujące prądem o wartości 5/100 pojemności znamionowej. W sytuacjach ekstremalnych, kiedy zależy na szybkim uzupełnieniu energii dopuszcza się większe wartości opisane indywidualnie w instrukcji obsługi, lecz na ogół nie przekraczające 5/10 pojemności. Podczas ładowania należy kontrolować temperaturę elektrolitu, która nie może przekroczyć 60 stopni Celsjusza.
Ładowanie uznaje się za zakończone w momencie wystąpienia intensywnego gazowania elektrolitu lub jeśli napięcie na klemach osiągnie wartość 13,9 - 14,5V (dla akumulatora 12V) i nie zmienia się w ciągu następnych 60 minut.
Albo jakoś tak :mrgreen:

larry - 2011-08-25, 09:41
Temat postu: ...
Wsio to prawda, jednak po co komu to, jeżeli dzisiaj nie ma ładowarek manualnych. Do motocykla kupuje się automat i sprawę ma się z głowy.
Wojtaq - 2011-08-25, 10:47

Nieprawda larry!
Na rynku są obecne różne typy ładowarek i automatyczne wcale nie dominują choć ich zastosowanie jest dość wygodne. Dla wielu użytkowników ważne jest dotrzymanie warunków ładowania, które nieskomplikowane jednak wpływają na sprawność akumulatorów. Ja osobiście do formowania nowych akumulatorów używam ładowarki analogowej z pełnym zakresem regulacji, natomiast w bieżącej eksploatacji kumpluję się z impulsowym automatem.

Dziubek - 2011-08-25, 13:52
Temat postu: Re: ...
larry napisał/a:
Wsio to prawda, jednak po co komu to, jeżeli dzisiaj nie ma ładowarek manualnych. Do motocykla kupuje się automat i sprawę ma się z głowy.



Ale sa rozne automaty, z roznym max. pradem ladowania.

jagiel - 2011-11-04, 20:10

Wtrące kilka słów od siebie

Dobry akumulator do Caponorda to np. Yuasa YTX14-HBS Jest to bardzo mocny akumulator, prąd rozruchu to 260A Capo zapala na nim bez problemu.

http://www.larsson.pl/ind...MA==&bid=100366

Cena jest wysoka ale Larsson często wyprzedaje te modele.


Z ciekawszych i istotniejszych spraw to fakt że jest to model w dlaszym ciagu klepany w USA a nie jak większośc w PRC czy jak kto woli w Chinach. Do pakietu należy dołączyć regulator napięcia od GL1200 lub CBR'ki i śmiało latać ;-)

Dziubek - 2011-11-27, 00:31

ja mam taka Yuase u siebie, potwierdzam bdb aku
aprilia - 2012-01-27, 19:30

Czyżby padał akumulator :-/
Wystawiłem swoje capo na sprawdzian,do szopki z boku temperatura -10stopni tak przez 10 godzin przychodzę a tu ziu ziu ziu i koniec :evil: .
W normalnej temperaturze odpalał bez problemu,teraz pytanie akumulator jest z 2008r. yuasa tylko nie wiem o jakim prądzie rozruchowym?Jaki najmniejszy prąd rozruchowy był w yuasie ytx14-bs?
Chyba że alarm mi rozładowuje to aku?

jagiel - 2012-01-27, 19:43

Yuasa YTX14-BS ma zawsze prąd rozruchu 200A , jesli nie to mozna ją zutylizować ;-)

Jak twoja bakteria ma tyle lat to szacun dla niej! Ale prawdopodobnie musisz zaopatrzyć się w nową.
Pamiętaj żeby nie męczyć włoszki na niedoładowanym, słabym akumulkatorze bo ci przekaźnik rozrusznika odpłynie...

aprilia - 2012-01-27, 19:48

O tym to wiem podłączyłem go podładował się i zapalił,ale zegary mi podskakiwały do 30-40 km/h u was też tak jest czy nawet nie dygną jak jest porządny aku?
jagiel - 2012-01-27, 19:54

Dygający zegar to objaw np. zbyt dużego pradu ladowania , sprawdź miernikiem jakie napiecie podaje regulator


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group