To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Olej w lagach

Wilk stepowy - 2010-11-16, 11:49




Żeby uszczelnić wyciek z lagi to trzeba wymienić elementy oznaczone nr 8 i 10 ?

Ma to jakieś oznaczenia czy jak to można kupić?

Anonymous - 2010-11-18, 16:00

Wygląda na zwykły o-ring lub jakiś zgarniacz.
Przypuszczam, że kupisz bez problemu.

Jerzyk - 2011-03-13, 10:53

Odświeżę ten temat trochę nie będę tworzył nowego. Po zimie, gdzie motocykl trochę postał w garażu wczoraj wyjechałem na pierwszą dłuższą przejażdżkę. W trakcie zorientowałem się, że mam spory wyciek z lewej lagi. No cóż zdarza się po zimie. Już znalazłem i zakupiłem uszczelniacze, ale moje pytanie ogólne jest takie: Czy ktoś z Was miał problem z takim wyciekiem i sam go usuwał? Rozumiem, że w takim przypadku niezbędna będzie wymiana uszczelnienia nr "9", ale czy potrzebna będzie wymiana górnych uszczelniaczy przeciwpyłkowych nr "11"? Widzę, że będę potrzebował klucza nr 36, od spodu klucza imbusowego, ale jak zablokować tłoczysko?
Wilk stepowy - 2011-03-13, 22:01

Mam ten sam problem z lewą lagą...... Mam zamiar to zrobić przed wiosną.
Gdzie kupiłeś uszczelniacze nr 11, mają one jakiś symbol, co to jest- simmering jakiś? Jak się uporasz to daj znać, chyba że ja będę pierwszy :mrgreen:

Jerzyk - 2011-03-13, 22:54

11 nie kupiłem, to są te zewnętrzne uszczelnienia przeciwpyłkowe które zdejmujesz małym wkrętakiem. Kupiłem na allegro nr "9" - Atheny ROZMIAR: 50X63X11 nr P40FORK455078, z tego co się rozpatruję to może być różnica pomiędzy 2001-2005 a wyżej, choć sam nie wiem jaka bo rozmiar niby ten sam. Te o numerze 11 to chyba tylko serwis, a tam 25,80euro za sztukę stąd też pytam o konieczność wymiany. Chyba 11-stki zostawię stare, są w dobrym stanie. Zamierzam się za to wziąć jak tylko uszczelniacze przyjdą, tj. w tym, lub najdalej w następnym tygodniu. Ja sobie do pracy jak cieplej to Capo jeżdżę i szkoda mi go męczyć takiego rannego na lewą nogę. Postaram się pofotografić jak będę robił. Mam nadzieję, że nie spie... bo jeszcze tego nie robiłem. W razie czego mam kumpla który w Triuphie i GSX-sie wymieniał to coś razem uradzimy.
Odsyłam do katalogu Atheny w tym temacie http://www.athena-ad.com/...y_id]=&x=53&y=9 są też dostępne w Intercars http://www.auto-crew.pl/s...=&rootkod=WWWWW

B3stia - 2011-03-14, 15:24

W trampku zmieniałem uszczelniacze ale problemem był zakup właśnie pyłowego.
Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń tego uszczelniacza użyłbym tego samego.
Spróbujcie jeszcze w larssonie popytać.

Jerzyk - 2011-03-16, 19:23

Jestem w trakcie wymiany wspomnianych uszczelniaczy, tzn zdemontowałem już wszystko, wyjąłem stare, teraz części czeka gruntowne mycie i składanie. Wszystko dokumentuję więc później zrobię jakąś instrukcję żeby Capo wrzucił do plików do pobrania.
Jerzyk - 2011-03-19, 12:58

Zakończyłem już jakiś czas temu wymianę uszczelniaczy. Stworzyłem już także szczegółową instrukcję którą w pliku pdf wysłałem do Capo, żeby umieścił w dziale plików do pobrania. Niecierpliwym oczywiście mogę podrzucić na maila.
Pozdrawiam.

Capo - 2011-03-19, 20:07

Jerzyk wielkie dzięki za instrukcję na pewno się przyda. Została właśnie zamieszczona na stronie "wymiana uszczelniaczy"
Wszystkich serdecznie zapraszam do zapoznania się z instrukcją.

Anonymous - 2011-04-02, 22:46

Wymieniłem, jak co roku olej w przednich lagach. Z racji tego, że 10W w Capo to pomyłka więc tym razem zalałem 15W. Nie miałem czasu na dłuższe testy, tylko krótka runda. Zawieszenie pracuje o wiele lepiej. Jutro przedmucham rurę, to wyciągnę jakieś wnioski.
Z pewnością olej 5W i 10W, to tylko niepotrzebna robota przy standardowych sprężynach.
Warto od razu wejść w 15W lub tak jak zrobił Krzysiek 20W.

Dziubek - 2011-04-02, 23:01

a przy tak gęstym oleju jak jest z wybieraniem ?
Anonymous - 2011-04-03, 00:33

Jutro się okaże. Krzysiek pisał w tym wątku, że na 20W jest dobrze.On zastosował jeszcze dodatkowe podkładki pod sprężyny, więc wydaje mi się że na 15W będzie już przyzwoicie.
Maciek - 2011-04-03, 09:42

Wicher - troszkę zaintrygowała mnie coroczna wymiana oleju w lagach? Jakie przebiegi robisz? Wiem,, że olej się starzeje ale, ja np wymieniałem w poprzednich motocykalch raz na 2 lata (przebieg mniej więcej 16 tys.)
Dziubek - 2011-04-03, 11:21

A co ile powinno sie wymieniać, bo ja już zrobiłem 26tys i mam ten sam olej ;-)
Wilk stepowy - 2011-04-03, 12:19

Dziubek napisał/a:
A co ile powinno sie wymieniać, bo ja już zrobiłem 26tys i mam ten sam olej ;-)


Co 14 tys mil czyli 22500km.

Bardzo podobnie wygląda sprawa z uszczelkami w lagach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group