To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - oponki

Krzysiek - 2010-01-10, 18:10

ale już je zmieniłeś, czy jeszcze na nich latasz? ile na nich zrobiłeś?
Ja będę leciał w dwie osoby i z pełnym obciążeniem, więc liczę że dam radę cyknąć na nich 10tyś.

B3stia - 2010-01-11, 07:55

eterum napisał/a:
Kupiłem te oponki przed wyjazdem do Chorwacji. Niestety zwykłych Tourance nigdzie nie było więc wziąłem te EXP.
Opona sprawowała się wyśmienicie. Świetne trzymanie na mokrym i suchym. To typowo szosowa opona ale przejazd przez błoto po kostki się na niej udał. Podobnie jak wycieczki chorwackimi szutrami.

Ponoć jej jedyną wadą jest szybkie zużycie.


Potwierdzam w 100%

krzysiek napisał/a:
ale już je zmieniłeś, czy jeszcze na nich latasz? ile na nich zrobiłeś?
Ja będę leciał w dwie osoby i z pełnym obciążeniem, więc liczę że dam radę cyknąć na nich 10tyś.


10 tys zrobisz bez problemu chyba, że wybierasz się do Norwegii lub w Alpy.

Krzysiek - 2010-01-11, 11:41

Właśnie do Norway... mam do zrobienia 8,5 tys
B3stia - 2010-01-11, 20:50

Jeśli wystartujesz na świeżej dasz radę ... chyba ;)
LoganOx - 2010-04-25, 22:11

Ostatnio bardzo uważnie przyjrzałem się oponom w moim capciu. Tylna (Metzler tourance) trzyma się całkiem dobrze i ze dwa lata jeszcze polata, choć rok produkcji 48/2005 nie nastraja optymistycznie co do niezawodności.
Przednia (Metzler tourance) jest już w fatalnym stanie - bieżnik mocno stary. Rocznik 44/2004 sugeruje koniec jej ważności i do tego mam dwa pęknięcia po lewej i jedno po prawej. Te pęknięcia są ważnym ostrzeżeniem by wreszcie ją wymienić - sądzę, że jest to efekt jazdy na zbyt niskim ciśnieniu (uciekało mi powolutku wentylem do czasu wymiany wentyla). Co ciekawe - pęknięcia widać gołym okiem, ale powietrze nie ucieka!
Mam pytanie - czy wskazane jest jeżdżenie na różnych oponach z tyłu i z przodu?
Tyłu na razie bym nie zmieniał (bo po co?) i zostałby tam Metzler a na przód założyłbym Continental Trial Attack, ewentualnie Michelin Pilot Road.
Zaryzykowalibyście jazdę na dwóch różnych oponach na przodzie i tyle?

Wilk stepowy - 2010-04-26, 07:48

Powinieneś zmienić obie opony z kilku powodów.


Dwie różne opony spotkałem tylko w motocyklach obutych w kostki..

B3stia - 2010-04-26, 13:16

Uważam, że nie ma to większego znaczenia, co ważniejsze jest to znikome znaczenie w porównaniu do stanu opon z twojego opisu =]
Ja po upływie 3 lat opony wyrzucam chociaż rzadko mi się zdarza aby przetrwała dłużej niż sezon

Anonymous - 2010-04-26, 13:44

Skoro już tak kombinujesz, to może na przód załóż Tourance EXP. Jak dojdzie do wymiany tyłu, to zarzucisz to samo.
Chyba że nie chcesz już Metzelera.

LoganOx - 2010-04-26, 20:07

Wicher napisał/a:
Skoro już tak kombinujesz, to może na przód załóż Tourance EXP. Jak dojdzie do wymiany tyłu, to zarzucisz to samo.
Chyba że nie chcesz już Metzelera.


Chciałbym tego Metzlera, ale Tourance EXP bardzo szybko się ścierają i cena jest sporo wyższa (+20% w stosunku do zwtkłego Tourance).
Te Continentale mają dobre oceny zarówno na suchej nawierzchni jak i na mokrej i ponoć wytrzymują dwa razy większy przebieg.

Anonymous - 2010-04-27, 14:33

Ja mam te Continentale i jestem z nich bardzo zadowolony ;)
Wcześniej miałem Tourance, ale nie mogę nic o nich w sumie powiedzieć, bo nie były w najlepszym stanie ;-)

B3stia - 2010-04-29, 11:11

anakee mają zbliżony przebieg do continentala
LoganOx - 2010-05-16, 23:19
Temat postu: Metzeler Tourance EXP
Byłem dziś na targach BMF i udało mi się kupić oponki trochę taniej niż na necie i w dodatku niedawno wyprodukowane. Długo się zastanawiałem, analizowałem, wybrzydzałem by wreszcie zdecydować się - kupiłem Metzelery Tourance EXP w cenie prawie 20% taniej niż na necie. Continentali nie było, więc wybór miałem ułatwiony. Już nie mogę się doczekać wymiany :-P Wiem, że pierwsze 500 km po wymianie będzie trzeba uważać, ale co zrobić - muszą się dotrzeć....
Wilk stepowy - 2010-07-26, 20:20

Karaluch napisał/a:
J I dlatego chcę teraz nie zważając na opinie innych wyprubować K76.


Moje Karoo po 4tysiącach już nie wyglądają najlepiej, przód się ząbkuje i kierownica drga przy mniejszej prędkościach, a tył zniknął już w ~ 50%.
Lubię eksperymentować, Karaluch jeździłeś na Heidi K76, lub ktoś inny? Pytam z ciekawości bo to wydaje się być ciekawą propozycją na kolejny komplet.

maciejwu71 - 2010-07-27, 06:23

Mialem ten model w Pegaso.Moje Karoo tez juz nie nadaja sie do niczego i chyba bede zmianial na Heidenau.W Pegazie te opony sluza juz 4 sezon a ja osobiscie mialem je 2 sezony i stwierdzam ze sa git.
Wilk stepowy - 2010-08-03, 20:32

Pojawiła się już w sprzedaży nowa opona kostka : Mitas E10. Ceny są zachęcające.



http://www.holan.pl/pl/pr.../2175/Mitas_E10





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group