Basin raider - 2016-04-04, 22:03 w instrukcji do sprężyn masz podane jaki olej zaleca producent. Często przy zmianie sprężyn zmienia się poziom oleju. Wszytko pisze w manualu załączonym do spręzyn. W Hyperpro olej jest w zestawie.lukaszT - 2016-04-05, 05:01 Myślałem, że ktoś robił zmianę z sprężynami YSS i ma to pod ręką, to bym zamówił olej wcześniej. No nic zamówię sprężyny i ogarnę olej potem.robert1973 - 2016-04-05, 06:40 lukaszT, Ja to robiłem rękami Basin raider, w zestawie nie było oleju a w katalogu chyba podają jaki olej ma być. Zmiana na lepsze +50 :DlukaszT - 2016-04-05, 06:50 Hej Robert,
Tak po cichu liczyłem, że Basin R pamięta jak ci robił, no ale chiba nie. Sprężyny zamówiłem, jak dojdą i będę w domu to wkleję dla potomnych.
Mam nadzieję, że bedzie poprawia, bo w tej sztuce co mam to przód bardzo mięciutki, no i ja sam lekki nie jestem (tak ze 110 po świętach ).Wilk stepowy - 2016-04-06, 20:49 Fabryka zaleca 5W.
Ja na akcesoryjnych sprężynach wlałem 15W, i było bardzo twardo, dopiero pod pełnym obciążeniem jechało się fajnie, stabilnie w zakrętach.
Ale później zmieszałem do 7,5W i do jazdy samemu jest dużo lepiej. Więc jeśli stawiasz na komfort to na pewno nic gęstszego niż 10W nie polecam z własnego doświadczenia.lukaszT - 2016-06-03, 14:13 Ciekawa sprawa, otrzymałem odpowiedź od YSS Netherlands i oni do Capo 2003 zalecają olej SAE 20 , wysokość oleju w ladze 245mm .
Sam już niewiem, mając na uwadze ze piszcie wyżej, że na akcesoryjnych i 15W jest twardo.
Skłaniam się powoli do 10W.
Może trochę marudzę, ale nie chce mi się przelewać oleju po parę razy, wolę pokulać gdzieś po okolicyLewan69 - 2016-06-03, 14:39 Ja zalałem w tym roku 10W , sprężyny progresy i jest trochę za twardo (chyba że ktoś jeździ dużo po wertepach). Dla kogoś kto chce mieć komfort to tylko 5W . Następnym razem tak zrobię.Anonymous - 2016-06-05, 13:46 Nie wiem, jaki olej jest u mnie, ale ze sprężynami Hyperpro przód jest zdecydowanie zbyt twardy. Zamiast wybierać nierówności, podskakuje mi na każdej fałdzie. Bardzo nerwowo się prowadzi po dziurach. Będę musiał pochylić się nad tematem i zalać coś innego.
A przy okazji, czy to normalne, że lagi tłuką się na dziurach?RESPIRATOR - 2016-06-05, 17:22 Jesteś pewny że to lagi się tłuką ?
Zazwyczaj tłuką się tarcze hamulcowe.Anonymous - 2016-06-05, 17:27 Zaciski mam pływające, tarcze na sztywno. I to nie jest dzwonienie, jak przy tarczach tylko głuche stuknięcie. Tłucze się tylko na dziurach, więc albo łożysko główki albo zawieszenie. Może tylko dociągnąć łożysko główki?
Ale z drugiej strony łożysko główki stukałoby również przy hamowaniu, a u mnie stuka tylko na dziurach.robert1973 - 2016-06-05, 19:22 ja też miałem "grzechotki" na lagach na OEM springach i progresach YSS.... ale nie szukałem dziury w d... dobrze wybierało i trzymało moto na pustym i pod obciążeniem na prostym i winklach, więc po co sobie utrudniać życiemilośnik cap699 - 2016-06-05, 19:42 Ja jak zakupiłem swoje moto było strasznie twarde a że lubię miękko to zalałem go w15 i jest super teraz muszę wymienić olej bo trochę za długo też wleje 15Czarny84 - 2016-06-05, 19:48 U siebie zmieniłem w zeszłym sezonie na 10w i jest w sam raz na nierówności i asfalt.Anonymous - 2016-06-05, 20:11 A jaki olej jest w komplecie ze sprężynami Hyperpro, bo jednak chciałbym nieco zmiękczyć przód. Za niedługo i tak będę wymieniał tarcze i klocki, więc nadarza się idealna okazja.Tomek91 - 2016-06-05, 20:28 oleje w lagach mozna mieszac np 5w z 20w oczywiście tego samego producenta jak masz instrukcje obłusgi tam jest to napisane co i jak