sosnos - 2015-11-18, 11:42 hej, podaj mail to wyslę ci co i jak. Instrukcja jest niestety po niemiecku, ale są obrazki.Yukon - 2015-11-18, 12:05
sosnos napisał/a:
hej, podaj mail to wyslę ci co i jak. Instrukcja jest niestety po niemiecku, ale są obrazki.
Hej , mam tą po niemiecku ... ale po przetłumaczeniu i tak nie widzę jasnych odpowiedzi na moje wątpliwości .Tam na przykład podają luz zaworowy 0,15-0,20 i 0,25 do 0,30 a tu na forum podaje sie w innym zakresie itd.sosnos - 2015-11-18, 12:54 Hej, w tej instrukcji podają idealnie wypośrodkowane luzy, a tu masz tolerancje: od minimum i maksiumum, przy których moto powinno chodzić normalnie.
zawory ssące 0.12 - 0.17 mm
zawory wydechowe 0.23 - 0.28 mmYukon - 2015-11-18, 13:27 w tym niemieckim poradniku jest tak podane :
Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!!
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!!
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötigsosnos - 2015-11-18, 15:54
Yukon napisał/a:
w tym niemieckim poradniku jest tak podane :
Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!! - zawory ssace
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!! - zawory wydechowe
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötig
tu masz idealnie wypośrodkowane luzy.
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?janciovodnik - 2015-11-18, 16:34
sosnos napisał/a:
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?
Sie nauczy najwyżej na swoim Kpaciu :)Sailor - 2015-11-18, 17:42 Temat postu: Re: Regulacja luzów zaworowych
Yukon napisał/a:
Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone
Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.
Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)Yukon - 2015-11-18, 18:35 A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?[/quote]
Regulowałem np w Varadero XL 1000
[ Dodano: 2015-11-18, 18:40 ]
Sailor napisał/a:
Yukon napisał/a:
Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone
Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.
Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)
Przewrotna odpowiedź Co do drugiej części to taki sposób określenia płytek jest mi znany Sailor - 2015-11-18, 18:55 Skoro robiłeś to w wiadrze , to nie rozumiem pytań o regulację w kapciu. Zasada ta sama i Ameryki odkryć się tu nie da.Yukon - 2015-11-18, 19:10
Sailor napisał/a:
Skoro robiłeś to w wiadrze , to nie rozumiem pytań o regulację w kapciu. Zasada ta sama i Ameryki odkryć się tu nie da.
Jestem zawiedziony ,że nie rozumiesz ...ale cóż muszę z tym żyć
[ Dodano: 2015-11-18, 19:14 ]
z kolei jak byś Ty robił w Wiadrze to moje pytania były by dla Ciebie oczywiste ;- )robert1973 - 2015-11-18, 21:17 We wiaderku chyba hodowskim zwyczajem reguluje się śrubeczką :) więc caaałkiem inaczej :)Yukon - 2015-11-18, 21:20 nie , nie też są płytki .Sailor - 2015-11-18, 23:02 Naturalnie, że są płytki... Jakieś 2 czy 3 tyg temu robiłem duży przegląd SD02 i nie znalazłem śrubek regulacyjnych :)Yukon - 2015-11-19, 00:07 znalazłem w manualu potwierdzenie tego co podajecie , zawory ssące 0,12-0,17mm, zawory wydechowe 0,23-0,28mm .tomekz - 2016-01-28, 16:00 Sprawdziłem zawory i ssące maja 0.12 wydech 0.26.
Krzywki wyglądają ładnie. Zaniepokoiła mnie pokrywa zaworów bo troszkę jakaś taka poobijana..
Co może być przyczyną ?
Zdjęcia jak to wygląda poniżej:
https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2X3NaMmxmdU40QlU/view?pref=2&pli=1 https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2bmY4OWRSLW9JLVU/view?pref=2&pli=1
I jeszcze jedna dla mnie dziwna rzecz. Np na tylnym cylindrze jak krzywka wydechowa zbliża się do góry to łańcuch rozrządu robi się luźny w miejscu górnego ślizgu !! Coś jest nie tak ?