To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Olej w lagach

Jerzyk - 2011-04-19, 23:54

Mnie to nie wpadło do głowy, sądzę że Wilkowi też nie. Poza tym jaki skok, skok jest zawsze taki sam, siła powodująca maksymalny będzie tylko większa.
Dziubek - 2011-04-19, 23:56

No to za zobaczę u siebie, a Wy u siebie i będzie wiadomo :lol:
Jerzyk - 2011-04-19, 23:59

Dziubek, jeszcze raz napiszę, skok się nie zmieni, zmieni się siła dająca maksymalny. A ciekawe jak to chcesz zmierzyć :mrgreen: ?
Wilk stepowy - 2011-04-20, 13:22

Wg mnie wygląda to tak: że skoro mam teraz 16.5 cm od góry, to więcej się laga nie wciśnie :mrgreen: :).. ciecze są nieściśliwe 8-) a skok wg producenta to 175mm. Sam już nie wiem. Najwyżej odkręce korki i trochę odciągnę strzykawką tego oleju. W tym manualu (s.7.83) podają, że wlewać należy 750ml przy wymianie, a w innym miejscu że 553ml (s.1.22)... Jest trochę pomyłek... np też to że niby mamy zawieszenie upside-down(s.1.23) :mrgreen:
Jerzyk - 2011-04-20, 16:41

No Panowie... działanie amortyzatorów nie polega na ściskaniu oleju (bo tego zrobić się nie da), ale na jego przetłaczaniu, ściskane to są sprężyny. Jeszcze raz powtarzam, że skok amortyzatora nie zmieni się ze zmianą ilości oleju, skok amortyzatora wynika z jego konstrukcji, po zmianie ilości oleju wzrośnie lub spadnie jego ciśnienie przy przetłaczaniu i stąd jedynie może być zmiana twardości oraz stopnia tłumienia. Oczywiście na twardość ma też wpływ rodzaj oleju (5, 10, 20W), im gęstszy tym trudniej go przetłoczyć, a więc amortyzator się usztywnia. Tłumienie amortyzatora można zmierzyć, amortyzator ze zbyt małą ilością oleju przestaje prawidłowo tłumić drgania powodując wpadanie w drgania synchroniczne i odrywanie koła od nawierzchni.
Mam nadzieję, że ten krótki wykład rozwiał wszelkie wątpliwości.

Dziubek - 2011-04-20, 16:45

Ok, dzięki. Już jestem mądrzejszy :mrgreen:
danio - 2011-04-26, 20:26

a ja nie rozumiem........., hihihihi


hej no i stało , z lewej lagi poszedł olej po wczorajszych szutrach ,

Proszę Was o listę części jakie muszę kupić , aby po rozebraniu wymienić

koledzy przy rozbieraniu sa tam jakies naciągi mocne , tzn , czy nie wystrzeli mi coś nagle w twarz ;-) , sprezyny itp ???

Wilk stepowy - 2011-05-21, 11:46

danio napisał/a:
hej no i stało , z lewej lagi poszedł olej po wczorajszych szutrach ,

Proszę Was o listę części jakie muszę kupić , aby po rozebraniu wymienić


Nic ci nie wystrzeli w twarz.
Musisz kupić uszczelniacze i olej.

danio - 2011-05-21, 12:05

okej , ale jakie uszczelniacze , macie jakies nr , wymiary ???
Wilk stepowy - 2011-05-21, 12:09

Np te.:
http://moto-akces.pl/prod...oducts_id=15061



Je akurat kupiłem w Olek motocykle.

danio - 2011-05-21, 12:14

ale co tylko 2 uszczelniacze tzn po jednym na lagę i wszystko????? plus olej :mrgreen:
Wilk stepowy - 2011-05-21, 12:24

Wszystko jest opisane stronę wcześniej. Kupić trzeba uszczelniacze olejowe+olej w ilości 2l + opcjonalnie jeśli są zniszczone uszczelniacze przeciwpyłowe. A jak uszkodzisz coś przy składaniu to dopiero będą koszta :mrgreen:
danio - 2011-05-21, 13:12

dzieki Wilku , sie zobaczy , posatram sie nie pić pzry robocie to moze sie uda :mrgreen:
Capo - 2011-05-21, 13:21

Zapraszam do zapoznania się z tematem wymiany uszczelniaczy
TU

danio - 2011-05-26, 21:43

wilku dałes mi namiar na uszczelniacze z 05-08 rocznik i rozmawałem w róznych sklepach , moja jest 01 ale w katalogach nigdzie nie maja 01-04 , wiec mysle ze nie było zmian tych uszczelniaczy w okresie produkcji , jutro chce kupic i gość mi powiedział że to rozmiar 50x60x11 a wy cos wyzej pisaliście o 50x63x11


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group