To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Napiecie ladowania

Anonymous - 2012-01-26, 22:28

Temat mojego regulatora nie dawał mi spokoju, a zwłaszcza wyniki pomiarów na poziomie 13.6-13.8V. Po założeniu nowego akumulatora wyniki nie zmieniły się.
To, że regulator może się grzać, to wiem. Moim niefachowym zdaniem grzał się za mocno. Wskazania miernika po dłuższej pracy silnika nie były zbyt stabilne.
Na tym też się nie znam, więc wmówiłem sobie, że tak nie może być :mrgreen:
3/4 oryginalnej wiązki w Capo idzie od regulatora przewodami 2,5mm2, a ostatni kawałek od kostki pomiędzy cylindrami, a uzwojeniem to już 1,5mm2.
Wypatroszyłem znowu wiązkę, która poprowadziłem(1.5mm2). Zastosowałem 2,5mm2 z nadzieją, że coś się poprawi i z obawą, że może być znaczny spadek napięcia ładowania :mrgreen:
Sprawdziła się ta gorsza wersja. Wynik pomiaru na biegu jałowym 13.4, natomiast na 4tys.obrotów 12.8V.
Pomiarem organoleptycznym stwierdziłem, że regulator praktycznie się nie grzeje. Cóż zawsze to jakieś pocieszenie :mrgreen:
Żeby nie poddać się za wcześnie, tak jak poprzednicy puściłem od zacisków akumulatora do kostki prądowej(?)regulatora po dwa przewody 1,5mm2.

Odpalam piec i czekam aż się zagrzeje.
Bieg jałowy bez świateł 15V
Bieg jałowy ze światłami 14.7V
4tys.obr na światłach mijania 14.4V
4tys.obr światła drogowe, grzanie manetek, światło stop 14.1-14.2V

Pomiary powtarzałem kilkakrotnie i nie ulegały zmianie.
Cóż, zajarałem fajana, wyszedłem przed melinę i odlałem się na biały śnieg zostawiając na nim napis Caponord, jednocześnie zadając sobie pytanie: Ciekawe jak długo będzie tak dobrze to działać? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Capo - 2012-01-26, 22:42

Wicher napisał/a:

Cóż, zajarałem fajana, wyszedłem przed melinę i odlałem się na biały śnieg zostawiając na nim napis Caponord, jednocześnie zadając sobie pytanie: Ciekawe jak długo będzie tak dobrze to działać? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Hahahaha to nie będzie na temat :-) Wicher chyba właśnie takiego poczucia humoru mi dzisiaj było trzeba :-) dzięki

Anonymous - 2012-01-26, 23:00

Czyżby ciężki dzień? ;-)
aprilia - 2012-01-27, 19:15

Na przewodach nawet bardzo cienkich może być napięcie ładowania dobre,a grube przewody odpowiadają za obciążenie czyli za to ile watów może przepłynąć przez niego i tyle,także czy masz kable cienkie czy grube napięcie powinno być takie same,chyba że na kostkach ucieka.
eterum - 2012-01-27, 19:45

aprilia napisał/a:
,także czy masz kable cienkie czy grube napięcie powinno być takie same


Kiedyś właśnie dopytywałem o tą kwestię i wreszcie mam odpowiedź.

Ale zadam jeszcze jedno. Czy długość kabla (li) ma wpływ na napięcie?

aprilia - 2012-01-27, 19:56

Długość też nie ma znaczenia jak masz np. 20 metrów kabla i podasz napięcie to na drugim końcu będzie takie samo,jak masz kabel 2cm to tak samo.A jak masz przewód o przekroju 5mm i zechcesz odpalić kablami takimi samochód to nie pójdzie bo ma za małą średnicę przewodu nie zmieszczą się ampery i nie przejdą na drugi akumulator :lol:

[ Dodano: |27 Sty 2012|, o 20:09 ]
A jednak myliłem się chyba:

Anonymous - 2012-01-27, 21:49

aprilia napisał/a:
A jednak myliłem się chyba:

No teraz ci tego nie wybaczymy ;-)

eterum - 2012-01-27, 23:10

Czyli jak rozumiem im grubszy kabel tym mniejszy spadek napięcia. Hmm.. to przeczy mojej domorosłej teorii. Ale niech tam będzie.
aprilia - 2012-01-28, 08:07

:oops: :-(

[ Dodano: |27 Lut 2012|, o 16:17 ]
Zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz z ładowaniem,im więcej odbiorników prądu włączam tym więcej ładuje normalnie ładuje na wolnych 14,1V jak połączam grzane manetki,światła wszystkie i stop to ładuje 14,4 :shock: co nigdy w motorze mi się nie zdarzyło,a przy 4 tyś. obr. 14,5 V wogóle mi nie spada ładowanie tak jak innym :lol:
A zrobiłem tylko jedną rzecz wyczyściłem i dogiąłem styki w tej kostce koło regulatora,a przed tym miałem 14,1 cały czas.

dabal - 2012-03-14, 21:11

aprilia napisał/a:
:oops: :-(

[ Dodano: |27 Lut 2012|, o 16:17 ]
Zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz z ładowaniem,im więcej odbiorników prądu włączam tym więcej ładuje normalnie ładuje na wolnych 14,1V jak połączam grzane manetki,światła wszystkie i stop to ładuje 14,4 :shock: co nigdy w motorze mi się nie zdarzyło,a przy 4 tyś. obr. 14,5 V wogóle mi nie spada ładowanie tak jak innym :lol:
A zrobiłem tylko jedną rzecz wyczyściłem i dogiąłem styki w tej kostce koło regulatora,a przed tym miałem 14,1 cały czas.

Tak ma byc, większe obciążenie = większy prąd ładowania , do tego służy regulator. Słabe i zaśniedziale styki powodują mniejszy przepływ prądu i tym samym większy spadek napiecia oraz ciepło- wynik większego oporu

Wilk stepowy - 2012-03-15, 18:32

U mnie jest tak samo. Też się zdziwiłem, ale to w sumie dobry objaw.
Anonymous - 2012-03-15, 18:36

U mnie jest identycznie.
dabal - 2012-03-16, 13:52
Temat postu: Voltomierz
Skoro mowa o napięciu pozwolę sobie wkleic link
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=8954
może komuś się nada.???

jaras - 2012-03-16, 14:53

Dabalu...już podawałem dane do RafWro...gdzieś tu są:)
Maciek - 2013-05-06, 20:45

Koledzy proszę o podpowiedź w takim razie czy u mnie regulator napięcia nadaje sie na szrott??? Mam roczne aku, a wskazania kurna takie sobie.

Kostki jak nowe, wszystko popsikane na wszelki speckjalnym sprayem kontakt electric:-).

Wskazania przy włączonych światłach (automat) mam takie wartości napięcia ładowania mierzone na aku:

- na wolnych obrotach - 13,9 V
2000 obr/min - 13,2 V
3000 obr/min - 12,9 V
4000 obr/min - 12,6V
5000 obr/min - 12,2V

...no to z tego co czytam w temacie to dupa blada? Podpowiedzcie Panowie co i jak sprawdzać dalej?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group