To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Pękające szybkozłaczki.

Many - 2010-05-06, 20:27
Temat postu: Capo i złączki.
Chciałbym dodać i napisać ku przestrodze, że właśnie na świeżo doświadczyłem na własnej skórze co oznacza w trasie poza granicą naszego kraju awaria przewodu ze wspomnianymi szybkozłączkami. Będąc na Ukrainie dojechałem do Lwowa i utknąłem w tym kraju na dobre, naturalnie lało się paliwo wiadomo a próby naprawienia "własnymi sposobami" motocykla dały taki efekt, że stanąłem w szczerym polu 15-20 km od Lwowa i znikąd pomocy. Na szczęście pod wieczór już całkiem udało mi się zatrzymać busa, który zgodził dowieźć mnie ze sprzętem do granicy. W trakcie jazdy dogadałem się z facetem na trasę do Rzeszowa i tam też po nocy spędzonej w hotelu zacząłem szukać serwisu, który może mi pomóc. Okazało się, że w firmie będącej na stronie forum "niby" autoryzującej Aprilię pomóc mi nie mogą. Natomiast po przedłożeniu sprawy w firmie BANZAI-MOTORBIKE (radzę zapisać tą nazwę wybierając się na przykład w Bieszczady)udzielono mi tam profesjonalnej pomocy od ręki. Przy okazji polecam firmę i mechanika Piotrka, który załatwił temat. Zrobiłem więc jakby z musu modyfikację bez wymieniania złączek, wystaczyło wyrzucić te które są, założyć bardzo dobrej jakości przewód wysokociśnieniowy i dobre opaski z dwóch stron. Dorobiony został element u góry, który wkręcono bezpośrednio do zbiornika. W razie potrzeby zdjęcia całkowitego zbiornika zdejmujemy opaskę i musimy zatkać czymś wąż tak by nie wylało nam się paliwo. Tyle i aż tyle. W każdym razie wiem, że w każdym Capo kiedyś ten pierd...wężyk lub złączka padnie. Radzę więc przynajmniej tym, którzy jeszcze nie mieli tego problemu nabyć i wozić ze sobą wąż i kilka różnych opasek.
Kosztowało mnie to wiele zdrowia i pieniędzy ale na szczęście mam to już za sobą.

Pozdrawiam
Many

Wilk stepowy - 2010-05-06, 20:45

No przygoda niezła. Dobrze, że nie stanął w płomieniach.
Many - 2010-05-06, 21:10
Temat postu: Capo na Ukrainie.
Cieszę się, że się nie spalił. Zapamiętałem tylko z forum, że komuś pierwszy się spalił i jak kupił drugi od razu zrobił modyfikację.
Radzę zrobić to każdemu dla bezpieczeństwa, wygody i oszczędności...
Dziurawe drogi na Ukrainie dopięły swego. W innej sytuacji może jeździłby dłużej.Gość z serwisu powiedział, że w starych sprzętach na przykład GS nie było szybkozłączek a w kolejnych R 1150 też padały i ludzie mieli zabawę.
Ale jak paliwo się leje na rozgrzany silnik wszystko jest możliwe, akurat tam jak się po kostce w korku jedzie na jedynce w środku miasta i jest skwar tak jak było w niedzielę..
Podobno w Bieszczadach też jakiś Capo się rozkaraczył...bo pytali mnie czy to nie mój przypadkiem heheh. Mam nadzieję, że więcej poważnych kłopotów mieć już nie będę...nadzieja wiem wiem..:)

Many

Wilk stepowy - 2010-08-20, 09:47

Będę chyba zamawiał te złączki Rectusa (wrzesień). Czy są jacyś chętni do wspólnego zakupu?
maciejwu71 - 2010-08-20, 18:17

Ja z checia wymienie na metalowe. 3/4 juz mam zmienione poniewaz zlaczka przy zbiorniku paliwa jest metalowa a reszta plastik.Czy znasz koszt tych zlaczek i czy bedziesz w stanie wyslac mi je do niemcowni?
Capo - 2010-08-21, 06:27

maciejwu71 zwróc uwagę jakiej firmy masz zamontowane złączki metalowe ponieważ te firmy Rectus nie pasują do CPC. Jeśli posiadasz złaczki Rectusa to nie ma sensu zamawiać ich w Polsce ponieważ w Niemczech Rectus ma swoje przedstawicielstwo tu masz namiary http://www.rectus.de/contact/
Wilk stepowy - 2010-08-21, 08:21

Będę się z nimi kontaktował w nadchodzącym tygodniu. Nie widzę problemu żeby złączki później wysłać do Niemiec, czy gdzieś indziej. Kwestia dogrania tylko elementów. Poinformuję na bieżąco.
Anonymous - 2010-08-21, 09:04

maciejwu71 napisał/a:
Ja z checia wymienie na metalowe. 3/4 juz mam zmienione poniewaz zlaczka przy zbiorniku paliwa jest metalowa a reszta plastik.Czy znasz koszt tych zlaczek i czy bedziesz w stanie wyslac mi je do niemcowni?

Wydaje mi się, że będzie i taniej i szybciej, jak zamówisz sobie w niemcowni.
Mam fakturę z Rectus Polska z marca 2010.
Za komplet złączek zapłaciłem 239.41 zł.
Cena raczej ruchoma i wynika z kursu euro w dniu wystawienia faktury.
Dowiedz się ile będą kosztować złączki w niemczech i w polsce, a my wtedy dowiemy się na ile kroi nas Rectus Polska :mrgreen:

maciejwu71 - 2010-08-21, 15:47

Dzieki za info. Ja poprostu nie jestem tak oblatany jak Wy w tych tematach. Postaram sie zadzwonic we wtorek do Rectusa i bedziemy wiedziec jak to wyglada.Moze to jednak ja Wam podesle te slaczki ;-) Dzieki i pozdrawiam
maciejwu71 - 2010-08-23, 12:24

Czy moze ktos podac linka z konkretnymi zlaczkami lub napisac symbole tych zlaczek?
Capo - 2010-08-23, 12:52

tu masz wszystkie informacje http://caponord.cba.pl/?page_id=69
maciejwu71 - 2010-08-23, 18:37

Dzieki Capo. Wiem ze nie zablysnalem bystroscia ale wystarczylo raz jeden napisac :mrgreen: Jutro dzwonie do Rectusa i zobaczymy co nam powiedza.
Capo - 2010-08-23, 19:31

Sorki maciejwu71 ale pisałem z użyciem telefonu i się posty zdublowały. Już jeden usunąłem. :-)
maciejwu71 - 2010-08-24, 14:03

Z Rectusem sprawa nie wypalila. To znaczy nie calkiem wypalila.Kiedy powiedzialem ze jestem prywatnym odbiorca a musialem to powiedziec bo zapytali o numer klienta grzecznie powiedzieli ze mi nie sprzedaza potrzebnych elementow.Ale zachowali sie bardzo git bo zaraz po zapytaniu o kod pocztowy podali mi najblizszy punkt gdze moge zakupic te zlaczki. Jest to 53km od miejsca gdzie mieszkam wiec podjade tam i zapytam. To jest adres tej firmy jesli kogos to interesuje i nr.tel. 06251 707425 RSI Blitzschutzsysteme 64625 Bensheim Lilienthalstr.39 Wiec jak podjade dam znac co i jak.
Wilk stepowy - 2010-08-25, 07:43

Kontaktowałem się z Rectusem:

Oferta od nich jest poniżej, czas oczekiwania 2 tygodnie, płatność gotówką lub za pobraniem.



Typ 21 szybkozłącze dwustronnie odcinające 6mm NBR ; nr kat 21KBTF06MPN ; cena 11,22 EUR (wymagane 2 szt)

Typ 21 wtyczka dwustronnie odcinająca gw.zew. 1/4"NPT NBR ; nr kat 21SBAN13MPN ; cena 8,40 EUR (wymagane szt 1)

Typ 21 wtyczka dwustronnie odcinająca 10mm NBR ; nr kat 21SBTF10MPN ; cena 9,85 EUR (wymagane 1 szt)



Sprawa druga: zapytałem czy dobrane elementy są do cieczy agresywnych, czy nadają się do paliw. Doradca po konsultacji u siebie w firmie, zdecydował że elementy powinny mieć uszczelnienie NBR - wszystkie. Poprzednio było napisane, że dwa elementy miały FKM, a trzeci NBR. Także pojawiła się niespójność informacji. Dodatkowo elementy z uszczelnieniem NBR są coś tam tańsze ok 1 Euro.
MaciejW71, jak będziesz rozmawiał z nimi o tym to zapytaj też o to uszczelnienie, żebyśmy byli pewni.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group