To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Olej w lagach

Jerzyk - 2011-05-26, 21:54

Tu masz dokładnie takie jak być powinny i są wkładane fabrycznie http://moto.allegro.pl/us...1610066583.html
danio - 2011-05-26, 21:57

hmm, a wilku mi podał inne , i one maja 50x60x11, w sumie to sprawdzę w sklepie , ale oki dzieki Jerzyk, w sobote korzystam z twojej DTRki jak spieprze to wjade do Radomia , :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jerzyk - 2011-05-26, 23:18

Ciekawe czym?
Nieuważnie czytasz forum. Wejdź na stronę http://www.athena-ad.com/catalogs/search_for_brand znajdź rozmiar i numer części. Jest tak jak napisałem. 63 nie 60. To jest część O.E.M. czyli na pierwszy montaż.

Wilk stepowy - 2011-05-26, 23:40

Oni chyba te wymiary podają dla zmyłki :roll:

Ja założyłem właśnie te ARI, a model mam starszy i spasowały. Było to to samo(wymiarowo) co wyjąłem.

Jerzyk - 2011-05-26, 23:44

Wydaje mi się, że to wymiar wewnętrzny/zewnętrzny/wysokość więc chyba 3mm ma znaczenie.
danio - 2011-05-27, 10:10

okazało sie ze niby mają 50x62x11

ale jak wilku założył i kula to chyba będzie good ,

Jerzyk nie na czym tylko z kim ????

Wojtaq - 2011-05-27, 10:38

Na Allegro jest aktualnie oferta uszczelniaczy do Capo i mają rozmiar 50x63x11. Pierwsza liczba to średnica wewnętrzna, druga to średnica zewnętrzna i kolejna to wysokość uszczelniacza. Każdy rozmiar ma swoje znaczenie dla poprawnego działania i nie może być tak, że wsadzimy pierścień fi 60 zamiennie z fi 63, bo albo nie wlezie, albo będzie luźny w osadzeniu.
danio - 2011-05-27, 16:54

namieszali w tym sklepie ale jest okej , okazały sie ze 50x63x11 firma ariette , podobno super , mieli tez tajwańskie po 28 zł ale wziąłem te , czyli generalnie te co wilku ma ,

ale pytanie o olej , jaka twardość zalecana jest przez aprilie , bo chciałem 15W ale mieli tylko litr więc drugi wziąłem 10W bo niby można mieszać , wiec jak dorobie te połtora literka to wyjdzie mi twardość okolo 13, 8 , styknie tyle ???

no ale z tą ilością oleju to nie wiem , w sumie robiliście na zasadzie prób , myslę że ile mi wyleci to tyle wleję??? czy mam lać 750 ml per laga ????¼

Wilk stepowy - 2011-05-27, 19:56

Fabryka zaleca 5W. Aczkolwiek jak wszyscy piszą, testujemy 10W i gęściejsze. Z ilością też testujemy :mrgreen:
danio - 2011-05-28, 10:56

no tak , wasnie odpalam instrukcje jerzyka , moto wisi lagi wyjete :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , ciekawe czy dalej bedzie tak łatwo
eterum - 2011-05-29, 09:42

Ja wczoraj bawiłem się wymianą oleju. Wziąłem 20W.
Oleju, do poziomu 16,5 cm od krawędzi lagi, weszło 900ml!

Zgłupiałem w pewnym momencie bo nie wiedziałem czym się kierować, wskazówką że wejść powinno ok 750ml czy tą odległością od krawędzi. Zdecydowałem, że posłucham Jerzyka który tą drugą wskazówkę określił jako ważniejszą.

Efekt jest taki że mam prawie sztywne zawieszenie. Kiepsko jest przy hamowaniu bo nie wyczuwam kompletnie kiedy koło pójdzie w poślizg. Ale pojeżdżę jeszcze i zobaczę jak to jest.

danio - 2011-05-30, 10:42

ja skończyłem również , oleju z dobrej lagi wyleciało 730 ml, po zalaniu na 16,5 cm wlałem podobnie . Wyjecię starego uszczelniacza - dramat , wybijałem pretem miedzianym od dugiej strony . zalecam sciągacz, którego ja miałem tylko pół bo reszta gdzieś zginęła , więc w ramię od sciągacza waliłem pretem z drugiej strony , jeszcze musze lagi podokrecac bo albo klucz albo sruby sie wycierały , te sruby w capo to lipa , myśle o ich wymianie na nowe
danio - 2011-05-30, 14:42

koledzy jeszcze pytanie , ukręciłem śrubę na dole w ladze przy osi przedniego koła , tą która sciska oś po stronie nakrętki od strony koła , muszę to rozwiercać , bo wygląda że ta śruba nie jest bardzo istotna ?????

I jeszcze pytanie może macie gdzieś momenty z jakimi dokręcać lagi w półkach bo ąż sie boję ich ukręcić ???,
dokręcam małym kluchem na krótkiej rączce a na dole się ukręciła

Wilk stepowy - 2011-05-30, 15:53

Cytat:
I jeszcze pytanie może macie gdzieś momenty z jakimi dokręcać lagi w półkach bo ąż sie boję ich ukręcić ???

25Nm, wszystko masz w manualu - rozdział 7.7.1 .

Anonymous - 2011-05-30, 19:38

Co do oleju, to nie ma sensu wlewać 10W. Polecam przynajmniej 15W.
Nie stosuje praktyk związanych z pomiarem ilości oleju w ladze. Leję tyle ile podaje manual i jak narazie na 3 czy tam 4 wymiany oleju nie było problemów z betonowym zawieszeniem ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group