To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Kapryśna Włoszka

vtec - 2013-07-10, 17:52

Caponord with oxygen sensor and charcoal canister (with canister purge-control valve wired to ECU) - co to oznacza? Pierwsze to wiem że lambda , ale drugie?
aprilia - 2013-07-10, 20:01

To mapa do caponorda z katalizatorami i sondą lambda, druga to do caponorda z tylko katalizatorami a trzecia to bez tego i tego.
vtec - 2013-07-10, 20:35

a jak rozpoznać czy mam kata?


Mapa co wgrał kolega radekch ładnie śmiga , ale spalanie ok 6L nawe przy BARDZO spokojnej jeździe na trasie bez przekraczania 100km/h i szarpie na dolnych zakresach.

Teraz testuję tą 050429_catfish2011.hex , zastanawiam się jeszcze do czego jest parametr adjust IACV (pomiędzy IFT a LTFT) :roll:


Na tej 050429_catfish2011.hex póki co mi ładnie chodzi na LTFT 4,2 oraz IFT ok 12
Chyba jutro podjadę na stację kontroli poj na analizator - jaki dokładnie parametr powinni mi sprawdzić? i rozumiem że na wolnych obrotach? (CO czy CO2? - wiem że ma być 3% :))

radekch - 2013-07-10, 21:26

Własnie wrociłem z nad morza 360km w jedna strone załadowany na maxa 3 kufry tankbag dwie cieżkie osoby ja sam 115kg :) w tamta strone predkosc do 140km.h spalanie 6.1l/100km z powrotem predkosci do 110km/h spalanie 5,7l mapy 050115, praca silnika rewelacyjna wolne obroty idealne!!! Moto jest jednak troszke slabsze niz na mapach catfisha. Nie mam pojęcia dlaczego na catfishu zaczeły mi obroty falować byłem wczesniej na analizatorze spalin jak miałem wgraną mapę 050429 i IFT miałem ustawione na 12,4 teraz na tych parametrach na tych samych mapach wolne obroty faluja bardzo i jak podnosze ift to nic nie zmienia tylko zaczyna strzelać w tlumiki przy chamowaniu silnikiem, a na mapie 050115 której poprzednio nigdy nie małem wgranej silnik pracuje idealnie.
aprilia - 2013-07-10, 21:34

vtec napisał/a:
a jak rozpoznać czy mam kata?


Mapa co wgrał kolega radekch ładnie śmiga , ale spalanie ok 6L nawe przy BARDZO spokojnej jeździe na trasie bez przekraczania 100km/h i szarpie na dolnych zakresach.

Teraz testuję tą 050429_catfish2011.hex , zastanawiam się jeszcze do czego jest parametr adjust IACV (pomiędzy IFT a LTFT) :roll:


Na tej 050429_catfish2011.hex póki co mi ładnie chodzi na LTFT 4,2 oraz IFT ok 12
Chyba jutro podjadę na stację kontroli poj na analizator - jaki dokładnie parametr powinni mi sprawdzić? i rozumiem że na wolnych obrotach? (CO czy CO2? - wiem że ma być 3% :))



IACV to płożenie silniczka krokowego lepiej nie ruszaj tego parametru.
Masz ustawić CO na nie mniej niż 2,5 ale najlepiej chodzi na 3,5 do 4%.

vtec - 2013-07-10, 21:54

a strzelanie w tłumiki to zły objaw? Mi się wydaje że każde moto trochę strzela... :roll:
Wilk stepowy - 2013-07-10, 22:59

Mój strzela równo w wydech i za to bardzo go lubię.

Radek a o ile podnosisz IFT? Catfish opisywał to zjawisko i jak regulować IFT żeby pomogło, bez analizatora. Wiadomo że z analizatorem łatwiej ale nie każdy ma dostęp.

aprilia - 2013-07-11, 08:15

Ma nic nie strzelać, tylko nie pamiętam czy jak strzela to trzeba zmniejszyć ift czy zwiększyć, ale chyba zmniejszyć.
vtec - 2013-07-11, 09:14

na tej mapie co miał radekch miałem IFT ustawione na prawie 30 , i nie strzelał. Teraz na mapie catfisha mam 12 i strzela :) Także to chyba nie ma nic wspólnego.
aprilia - 2013-07-11, 10:58

A zwiększ mu ift lub zmniejsz to zobaczysz czy przestanie strzelać bo nie pamiętam w którą stronę, ale na pewno regulacją ift przestanie strzelać w wydech.
radekch - 2013-07-11, 16:19

ja gdy zwiększałem ift to strzelał, nawet podczas postoju gdy schodził z obrotów wtedy strzelał w tłumiki
vtec - 2013-07-11, 19:53

ja uważam że przy tłumikach leo może strzelać...nie sądze aby było w tym coś niezdrowego.
aprilia - 2013-07-11, 20:23

Leo czy przelotówki z oryginałów t prawie to sam tylko dźwięk inny, ja teraz założyłem przeloty po wyprawie ustawiłem ift i nic nie strzela.
Wilk stepowy - 2013-07-11, 21:59

vtec napisał/a:
nie sądze aby było w tym coś niezdrowego

Teoretycznie zawory wydechowe są bardziej nagrzewane i mogą ulec uszkodzeniu..nadpaleniu. Ale to raczej nie może mieć miejsca gdy strzał jest raz na czas..... Jakby zionął ogniem cały czas to mogło by to być może szkodliwe.

Mi na oryginalnych tłumikach i mapie też czasem strzelał, tylko jest to bardzo stłumione, ale da się zauważyć.

A jak przerabiałem wydechy to pozwoliłem go sobie odpalić z samymi kolankami, bez tłumików..... i po odpuszczeniu gazu raz na czas normalnie wyrzucał czerwony strumień...

radekch - 2013-07-17, 12:07

jak sprawdzic czy mam katalizatory,Rozumiem ze jezeli pojade na analizator to spaliny nie sprawdzam sondą w tłumikach tylko trzeba sie podłączyć w kolanka prze tłumikami ????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group