To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - wymiana oleju

Anonymous - 2012-05-09, 22:59

Karty techniczne z charakterystyką parametrów są ogólnodostępne. Wystarczy wygooglować i znajdziesz to, co cię interesuje.

Jak zaczniesz buszować po sieci to z pewnością odnajdziesz też zestawienia z innymi olejami.

Wilk stepowy - 2012-09-24, 08:55

A jak tam zużycie oleju:
Ja zauważyłem że bierze mi ok 0,5 litra pomiędzy wymianami, jeszcze mi się nie zdarzyło że musiałem dolewać, ale w sumie mógłbym bo poziom się obniża..

aprilia - 2012-09-24, 09:51

Mi zużył 0,5l. na 10500km.
Maciek - 2012-09-24, 21:43

U mnie na 5000 przebiegu nic nie wziął.
Anonymous - 2012-09-24, 21:49

Mój też nie żre, ale przy ostatniej wymianie , jak spuszczałem stary olej, to tak gibałem motocyklem, że prawie do góry kołami go odwróciłem :mrgreen:
W sumie po tym intensywnym opróżnianiu układu, wlazło 5,3 litra oliwy :mrgreen:

Karpik - 2012-09-24, 22:20

hmmm,
Mnie Capo nawet troche martwi bo nie bierze ani grama oliwy, a co gorsza po tym co Wicher, napisał
Wicher napisał/a:
W sumie po tym intensywnym opróżnianiu układu, wlazło 5,3 litra oliwy
to juz w ogóle mam dylemat bo u mnie przy zmianie nie wchodzi cała bańka 4l motulu...
Z wymianą filtra wlewam jakies 3,5-3,75l...

jagiel - 2012-09-24, 23:30

Ciszcie się ,że nie macie KTM'a LC8 950 Adventure, ten to dopiero jest odkurzacz, w przypadku tego motocykla powinni podawać zużycie oleju na 100km zamiast zużycia paliwa :-)

Notabene silnik KTM;a to także dzieło inżynierów firmy Rotax z tym ,że zmodyfikowany przez speców z Ktm.

Co do kapcia to ja pod koniec sezonu uzupełniam ok 300ml po przejechaniu ok 7000km. Niestety więcej z reguły nie ma czasu wyjeździć :-/

aprilia - 2012-09-25, 08:48

Mi weszło 4,4l.
Wilk stepowy - 2012-09-25, 10:52

3,5 l to jakoś dziwnie mało.. odkręcasz obie śruby spustowe? Mi zawsze wchodzi książkowa, podobnie jak Kamilowi. 5,3l :shock: kurcze, może masz dziurawy zbiornik :mrgreen: .. też go wywróce do góry kołami, ciekawy jestem co z niego jeszcze wypłynie.

Jagiel, silnik LC8 jest chyba bardzo podobny konstrukcyjnie do naszego, pomijając kąt rozwarcia oczywiście...?? mam na myśli przeniesienie napędu rozrządu i ten podobny odgłos pracy sieczkarni.. Można by rzec że to taki protoplasta LC8, czyż nie?

jagiel - 2012-09-25, 11:39

tak Wilku nasz silnik jest bardzo zbliżony do tego z LC8 ale jest jedno ale... Aprilia kupiła jego protoplastę i chwała im za to :!:

Na szczęście Rotax V990 to bardzo żywotna jednostka napędowa i dlatego też używana obecnie w pojazdach Bombardiera. Kiedyś pewien mądry człowiek przekazał mi dosyć ciekawą informację ( nie wiem ile w tym prawdy ) ale podobno Aprilia dostała gwarancję od firmy Rotax na 100000km bezawaryjnej pracy silnika oraz 100000km gwarancji na napinacze i łańcuszki rozrządu.
Podejrzewam ,że jest w tym trochę prawdy ponieważ pod koniec lat produkcji Caponord był oferowany min. w Niemczech z 3 letnią gwarancją bez limitu km.

aprilia - 2012-09-25, 12:19

Może wejść więcej oleju jak spuścisz normalnie olej i jeszcze odpalisz go bez oleju na chwilkę to wtedy zejdzie z pomp oleju i z reszty kanałów.
tempest - 2012-09-25, 13:41

U mnie wlazło 5,1 l.
Bujałem na boki i ściskałem zawias z przodu żeby wszystko wyciekło.

Pozdrawiam
Tempest

Anonymous - 2012-09-25, 22:02

Jagiel w Aprilii rzekli mi że łańcuchy nierządu 120tys.km bez pierdnięcia :mrgreen:

tempest napisał/a:
U mnie wlazło 5,1 l.

Czyli zdrowo wygibałem szkapę i nie miałem halucynacji :mrgreen:

radekch - 2013-06-29, 20:01

co ile km powinno wymieniać sie olej? ja wymieniam co 6,7 tys. nie za czesto???
aprilia - 2013-06-29, 20:18

Co 8-9 tyś ja tak zmieniam ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group