To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - wymiana oleju

Karpik - 2013-06-30, 22:06

o ile dobrze pamiętam to serwisówka zaleca wymianę co 7500km
Anonymous - 2013-06-30, 22:34

I tego się trzymaj, ale jak przekroczysz o 500-1000km,to nic złego się nie stanie ;)
aprilia - 2013-07-14, 17:42

Ale jednak ta wymiana oleju co 7500km jest za szybko za chwilkę muszę zmienić już olej 4 raz w sezonie i znudziła mi się ta wymiana co chwilkę :lol:
Anonymous - 2013-07-14, 19:46

To musisz kupic Chądę :mrgreen: Tam wymieniasz co 12tys.km, a że lubisz przeciągać wymiany, to wymieniać możesz co 24tys.km. Zbiegnie ci się akurat z regulacją zaworów ;-)
aprilia - 2013-07-14, 20:02

Albo Trututumpa tam co 16 tyś., jednak nie skorzystam jakoś przeżyję te wymiany .

Najgorzej to wymienić nie chodzi koszty oleju tylko ten czas , tyle czasu zajmuje ta zmiana (30 minut) że nigdy nie mam czasu tego zrobić :lol:

Wilk stepowy - 2013-07-14, 20:47

W nowych Ducati jest chyba co 24tys.. Zdeklasowali japończyków heheh
aprilia - 2013-07-14, 21:07

W którym modelu w multistradzie ?
No 24 tyś dobre :shock:

[ Dodano: 2013-07-14, 21:07 ]
3 razy zmieniasz olej i silnik na szmelc :mrgreen:

jagiel - 2013-07-14, 21:24

a po co zmieniać olej w dukacie? to i tak nic nie da, silnik i tak będzie chodził jak by za moment miał się rozlecieć :-)

w każdym razie jak bym był w stanie podołać finansowo to multistrada znalazła by się w moim garażu, miałem okazję tym polatać i na prawdę dostarcza wielu wrażeń ;-)

Anonymous - 2013-07-14, 22:46

jagiel napisał/a:
a po co zmieniać olej w dukacie?

Mam taki samochód...hmmmm Mutsubuci Kolt, czy jakoś tak :)
Żre olej namiętnie. Leję mu jakiś minerał do ciężarówek, nie wymieniam w ogóle, tylko dolewam :mrgreen:
Zastanawiam się nad bardzo poważną inwestycją w ten samochód........

Chciałbym wymienić filtr oleju, ale nie wiem czy jest godzien tych 12 złotych :mrgreen:

Co mam robić? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sadov - 2013-07-30, 19:46

Po przestudiowaniu całego wątku myślałem, ze juz wiem wszystko o poziomie oleju, więc zabraliśmy się do sprawdzania i tu zaskoczenie. Po przejechaniu 30 km motorem ustawilem w pionie i sprawdzam: duży, dużo za dużo. Wyciagnalem 0,5 l oleju i na wskaźniki pojawił się max. Ponownie uruchomilem moto, rozgrzalem go do 90 stopni odczekałem 5 min. I tu zaskoczenie poziom oleju ponownie jak wcześniej przed odlaniem dużo dużo za dużo (prawie pod korek). Teraz juz nie wiem co jest grane. Może ktoś może mi to wyjaśnić. Gdzie popełnilem błąd. Dodam wcześniej, ze nie pamietam ile wcześniej wlewalem po wymianie filtry i oleju. Czekam na jakieś info. :-(
Wilk stepowy - 2013-07-30, 21:12

5 min to za mało. A może Ci się filtr w zbiorniku oleju przytkał?
Sadov - 2013-07-30, 21:17

Jak to sprawdzić?
vtec - 2013-07-30, 21:33

też tak mam , i to chyba norma - olej sprawdzamy jak motor odstoi swoje. Ja mam zwykle w środku miarki , po jeździe mam prawie max miarki ( lub max). A jak postoi kilka dni to spada trochę. Jak stał całą zimę to olej z miarki zszedł tak że nie było go widać.


Spradwzę przy okazji , ale pod korek to rzeczywiście dużo - tyle to chyba jednak nie mam :)

Wilk stepowy - 2013-07-31, 08:10

Aby poprawnie sprawdzić poziom oleju silnik musi być odpowiednio zagrzany, czyli jak podaje instrukcja minimalnie 15 km jazdy (nie na postoju).
aprilia - 2013-07-31, 08:24

Po dłuższej jeździe gasisz na 5 minut odpalasz na 30 sekund gasisz i masz poziom jaki masz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group