To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - wymiana oleju

pumex - 2014-01-11, 18:31

W linku jest prezentacja i tam są podane normy .
Wilk stepowy - 2014-01-12, 00:39

aprilia napisał/a:
Bartek nic nie zmieniaj, kasa w błoto, jeszcze jeden sezon może jeździć ;-)

jagiel napisał/a:

Osobiście będąc na twoim miejscu po tak niskim przebiegu bym sobie darował wymianę, albo pokręcić się do np. września i wówczas zalać na przyszłą zimę nowy.


Dzięki też tak myślę, ale lubię jak ktoś ma podobne zdanie :mrgreen:


A wracając do K2:
Sprawdzając z instrukcją to spełnia on minimalne wymogi API (SG) i troszkę przewyższa normę europejską, ale jest poniżej AGIP/ENI.

jagiel - 2014-01-12, 12:11

nie spełnia wymogów MA2 więc w obecnych czasach ten olej wypada bardzo słabo... stąd ta cena..
jest to olej nadający się do motocykli z lat 80-90 , nie współczesnych

Wilk stepowy - 2014-01-14, 11:54

Używał ktoś Repsol`a ?
http://repsoloil.com.pl/f...ER-4T-15W50.pdf

Cenę ma dobra bo 95zł za 4litry, takie widnieją na allegro.

milośnik cap699 - 2014-01-14, 18:46
Temat postu: olej
Mój znajomy używa tego oleju w Tras alpie i nie słyszałem od niego złych opinii
Fryzjer - 2014-01-14, 23:15

Repsol jeśli dobrze pamiętam to olej na bazie mineralnej. Nie wiem czy spełnia MA2 czy jak to się tam zwie. Trampek kręci się do 7krpm...

Z innej beczki ;-)
Ten olej eni i-Ride scooter 15W-50 jest właściwy do Kapcia? Doradca olejowy na stronie Eni wskazuje na eni i-Ride PG 15W-50. Czy to te same oleje??
A może by tak 10W60 i będzie mniej sieczkarni? ;-)
Mam Motula estra ale chcę coś innego. Nie podoba mi się jak biegi pracują i sprzęgło. Kolega zalał Motula do SV i stwierdził, że mu źle poleciłem bo biegi i sprzęgło po przejściu z srastrola gorzej hałasuje jak cholera... :shock:

jagiel - 2014-01-18, 23:15

15W50 Eni Iride Scooter to odpowiednik starego Agipa Tec4 15W50, inna butelka, naklejka i tyle zmian :-)

10W60 bym nie stosował , całkowicie inna lepkość przy wysokich temperaturach, sprzęgło może zastrajkować...

w temacie Motula to pytanie skąd twój kolega miał olej , jak w "dobrej i okazyjnej" cenie z allegro to jest duże prawdopodobieństwo ,że kupił podróbę i stąd jego problemy.

Karpik - 2014-01-19, 21:33

Ja jeżdżę na motulu 15w50 ester i skrzynia chodzi jak w masełku.
Fryzjer - 2014-03-18, 00:58

Agipa-Eni można zanabyć tu w dobrej chyba cenie Eni I-Ride 15W50
janciovodnik - 2014-03-30, 00:28

Czytam i czytam... i powiem jedno. Na oleju nie ma co oszczędzać.
Do Marudera zalałem Castrola i cyka jak w zegareczku. A w Capo Motul... ale to juz Vitek pisał :)

sosnos - 2014-03-30, 20:28

Hejka, chłopaki, czytam i nie wiem o co chodzi, skoro Jagiel poleca 15w50 półstyntetyk 5100 - wierze ze gosc sie zna, to po co wybrzydzać i szukać coś taniego. za oszczędność kilku złotych można przypłacić większą kasa.

jeździmy motocyklami za parenaście tysi to zadbajmy o nie. Posłuchałem kolegi Jagiela kupiłem motula 5100, 15w50, wlałem 4500ml i jest ok. nic sie nie ślizga moto jeździ, silnik nie wypadł z ramy chyba jest dobrze.

Anonymous - 2014-03-31, 22:25

A jakbyś zalał tańszego np. Ipon'a lub BelRay'a, czy cokolwiek innego w wymaganej specyfikacji, które mogą być w/g bełkotu marketingowego lepsze niż wychwalany Motul, to byś płakał?:)
jagiel - 2014-04-01, 00:55

no z Iponem to bym uważał :-) ktoś z was kiedyś czytał jakie normy i klasyfikacje spełniają ich oleje? ;-) Dwóch bogatych Panów założyło sobie firmę z nudów i stwierdzili ,że będą produkować , tzn. pakować w kolorowe opakowania oleje, baza olejowa jest ... nie wiadomo skąd.

oczywiście Motul to jedno z rozwiązań, w PL bardzo silna marka ale i dobra, natomiast tańszy może być Eni lub coś innego w tej lepkości ale z parametrami MA2.

Szeryf - 2014-04-01, 13:32

Mam pytanie a propos oleju. Znalazłem info, że oleju w Kapciu nie trzeba dolewać, jednak mi tego oleju jakoś ubyło, a zrobiłem z 700km. Jest poniżej poziomu, muszę dolać. Podczas wycieczki moto upadł na bok ze stopki. Co może być nie tak? Co sprawdzić?

Z góry dzięki za pomoc.

Karpik - 2014-04-01, 13:34

Z tym uzupełnianiem to sie wstzrymaj. W Capo poziom oleju mocno skacze i czasami w ogóle go nie ma w rurce. Olej sprawdzaj tak:
Jedź się przejechać, rozgrzej dobrze silnik. Wróć do garażu. Postaw maszyne równo, poczekaj 10 min i wtedy sprawdź poziom oleju. Jeśli bedzie właściwy to znaczy że jest ok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group