To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - wymiana oleju

Anonymous - 2014-04-01, 23:54

jagiel napisał/a:
no z Iponem to bym uważał :-) ktoś z was kiedyś czytał jakie normy i klasyfikacje spełniają ich oleje? ;-) Dwóch bogatych Panów założyło sobie firmę z nudów i stwierdzili ,że będą produkować , tzn. pakować w kolorowe opakowania oleje, baza olejowa jest ... nie wiadomo skąd.

oczywiście Motul to jedno z rozwiązań, w PL bardzo silna marka ale i dobra, natomiast tańszy może być Eni lub coś innego w tej lepkości ale z parametrami MA2.

[quote="jagiel"]
Ipone, to był przykład, ale wyjeżdża on z tej samej fabryki co Motul(nieźle co?), który nie zawsze trzyma właściwe parametry.
Żeby wypuścić na rynek nowy produkt, a zwłaszcza środek smarny, to musi on przejść szereg badań, które kosztują producenta tego smarowidła grube miliony dolców.
Konkurencja jest zbyt silna, żeby coś tam sobie wlewać do kolorowych opakowań ;)
Z racji tego, że Motul to już produkt wysoko komercyjny, trzeba było coś zmienić;)
Akurat, to kto zakłada sobie firmę nie ma dla mnie znaczenia, pod warunkiem, że jest sztab ludzi, którzy wiedzą z czym co się je.
Mam w firmie duże trzy sprężarki śrubowe. Założycielami jednej firmy są jacyś pokręceni handlowcy, a drugiej informatycy. Sprężarki są bardzo cenione na całym świecie, więc sorry, ale Twój argument do mnie nie trafia.
Nie wiem dlaczego tak się upierasz przy normie MA2. Jak wlejesz MA do Caponorda, to uważasz, że sprzęgło będzie się ślizgać?
Te normy (MA, MA1, MA2) powstały jeszcze przed 1999 rokiem. Każda kolejna, jest po prostu rozwinięciem poprzedniej, ale każda z nich ma zapewnić bezpoślizgową pracę sprzęgła, a także zapobiegać przyspieszonemu zużyciu kół zębatych przeniesienia napędu w Twoim silniku.
Radziłbym nie ulegać marketingowemu bełkotowi, bo te wszystkie normy, cyferki i specyfikacje działają bardzo pobudzająco na zwykłego śmiertelnika nie obeznanego w temacie.

Bazy olejowej tez nie można brać niewiadomo skąd, ale w zasadzie ropa naftowa nadająca się do produkcji olejów smarowych(silnikowych), nie występuje wszędzie. My możemy nie wiedzieć skąd ona pochodzi, ale to nie jest dla mechanika, czy użytkownika informacja decydująca o tym jakiej jakości jest dany olej.
Z pewnością bazy olejowe produktów, które wlewamy do naszych silników pochodzą ze złóż z Bliskiego Wschodu(ropy parafinowo-siarkowe), oraz z Morza Północnego.

Tyle w temacie :mrgreen:

tosiek - 2014-04-22, 08:16

Karpik napisał/a:
Z tym uzupełnianiem to sie wstzrymaj. W Capo poziom oleju mocno skacze i czasami w ogóle go nie ma w rurce. Olej sprawdzaj tak:
Jedź się przejechać, rozgrzej dobrze silnik. Wróć do garażu. Postaw maszyne równo, poczekaj 10 min i wtedy sprawdź poziom oleju. Jeśli bedzie właściwy to znaczy że jest ok.


No u mnie sprzęt postał tydzień i poziom oleju poniżej minimum, a jeszcze tydzień temu w niedzielę było w okolicach 1/3 rurki :D

Dzięki za hinta, sprawdzę dziś jutro jak to wygląda, bo już się bałem że Kapeć pali tyle samo benzyny co i olej ;-)

Karpik - 2014-04-23, 10:36

tosiek napisał/a:
Dzięki za hinta, sprawdzę dziś jutro jak to wygląda, bo już się bałem że Kapeć pali tyle samo benzyny co i olej

bez obaw :)
Capo raczej nie bierze oleju.
Do swojego jeszcze nigdy nie dolałem miedzy wymianami ani kropelki!

Krzycho43 - 2015-09-28, 19:47

Koledzy mam pytanko.
Czy na korku spustowym oleju, tym obok filtra macie miedzianą uszczelkę/podkładkę ?
Miałem coś takiego w DL-u na korku spustowym.
W sobotę wymieniłem olej i sączy mi się spod tego korka olej a wcześniej nie było wycieku silnik był suchy.
I tak się zastanawiam czy nie zgubiłem tej podkładki przy wymianie ?
Dokręciłem korek mocniej i zobaczę jutro jaki będzie efekt.

Wilk stepowy - 2015-09-28, 20:09

Uszczelka miedziana powinna być. Do kupienia w sklepie motoryzacyjnym :)
Krzycho43 - 2015-09-28, 20:35

Ok , dzięki :)
tosiek - 2015-09-28, 20:51

Jeśli jej nawet nie było to zawsze lepiej założyć nową. Miedź jest miękka i się wygniata, od biedy można obrócić na drugą stronę.
jagiel - 2015-09-28, 22:31

na tym korku nie musi być podkładki, fabrycznie ich nie stosowali ale np w RSV i Tuono były .... dlaczego tak , nie wiem
sosnos - 2015-09-29, 09:36

pewnie chwilowo zabrakło miedzi lub amelinium i nie dali, machneli ręką i posłali moto w śwat.
Krzycho43 - 2015-09-29, 18:31

Michał nie dramatyzuj :)))))
Jak napisał Jagiel w tym modelu nie było ........ale dlaczego ? przecież to proste i skuteczne rozwiązanie problemu
Kiedyś w jakimś moto też widziałem korek bez podkładki ale myślałem ze zgubiona.
Od wczoraj moto stoi z dokręconym korkiem, później zerknę czy dalej cieknie i dam znać.

[ Dodano: 2015-09-29, 19:58 ]
Korek dokrecony wczoraj trzyma ( jak gestapo żyda) i wycieków nie ma :))))
Ale chyba poszukam podkładki miedzianej , bedę spokojniejszy.

KKK - 2015-09-29, 20:38

Skontrolować by się przydało jeszcze przewód olejowy pod silnikiem tj jego opaskę zaciskową nie zaszkodzi wymienić na skręcaną bo ori jest dobra do pewnego momentu.
Robert69 - 2015-09-29, 22:01

Fajnie że pokazał się temat oleju. W tym sezonie pękło 7 tyś. Niedługo muszę wymienić olej.
Jaka moda na ten sezon. W poprzednich postach sprzed 1,5 roku królował motul 5100, 15w50 . Może podpowiecie jaki olej powinienem zastosować.

robert1973 - 2015-09-29, 22:04

Ciągnąc OT... :) na ten rok również modny jest Motul ale model 7100 :D i przynajmniej u mnie ta moda szybko "nie wyjdzie"
Robert69 - 2015-09-29, 22:06

Rozumiem Robert że przetestowałeś i polecasz. :)
Krzycho43 - 2015-09-30, 09:13

No ja zalałem Motula 5100 i moto bardzo się wyciszyło.
Nie wiem jaki był zalany bo poprzedni właściciel oddawał gdzieś do wymiany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group