To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Napiecie ladowania

robert1973 - 2015-03-15, 19:09

Panowie co myślicie o zastosowaniu przy reglerze takich tulejek + koszulki termokurczliwe zamiast lutowania??
jagiel - 2015-03-15, 19:43

nie ma znaczenia, byle miły szeroką średnic styku
robert1973 - 2015-03-15, 19:47

jagiel napisał/a:
byle miły szeroką średnic styku
chyba Twój tablet wie lepiej co chcesz napisać :P... oczywiście tulejki dopasowane i zagniatane kleszczami(odpowiednimi) to chyba najlepsza alternatywa lutowania u mnie w pracy "podobne" tulejki stosuje się na mufy 6 kV i jakoś to działa

[ Dodano: 2015-03-20, 15:17 ]
Krótki film o ładowaniu w moim Kapciu, ładowanie off/on bypass, pod obciążeniem, przy obrotach 5k.... no różne wariacje :)... jeden kabelek a jakie cuuuuda :D

Wilk stepowy - 2015-05-23, 14:22

Klęknął mi regulator.
Wymieniłem przewody, dla świętego spokoju, choć wtyczki brązowe były daleko od zaśniedziałych, nawet by pass nie pomaga. ledwo 12.5V.

Podoba mi się ten regulator SHINDENGEN MOSFET FH020AA



Czy ktoś go zakładał w miejsce oryginalnego, chodzi mi o to czy zmieści w miejsce montażu oryginalnego regulatora, ewentualnie co będzie trzeba przerobić?

milośnik cap699 - 2015-05-23, 18:29

Miałem ten problem w tamtym sezonie skorzystałem z polskiego producenta i nie żałuje jedyne co to jest zadurzy i nie wchodzi w stare miejsce ale i z tym poradziłem polecam to http://www.reg_mot.republika.pl/regulatory.htm
KKK - 2015-05-23, 19:13

Ten pan był u mnie przed wyjazdem do Firleja,z tego co wiem to będzie miał albo już ma gotowy nowy regler który spełnia swoją rolę także u nas w Capo.
Jeśli chodzi o kontakt z gościem to polecam.

robert1973 - 2015-05-23, 23:24

Wilk stepowy, najważniejsze to rozstaw śrub...reszta to pikuś :) i damy radę :) przewody można puścić dołem lub górą zależnie od inwersji twórczej, sprawa do ułożenia. co do reglerów mam zdanie takie.... ma być na ok 500W i tyle (czyli ma wytrzymać ok 40A)
Wilk stepowy - 2015-05-23, 23:54

Oki, dzięki za wpisy, ten polski mnie jeszcze zastanawia bo jest krajowy, ale wcześniej ktoś z kolei pisał, że miał z nim problemy, więc nie wiem.

Przewertowałem kilkadziesiąt stron forum AF1. Wnioski są nastujące:
- najwięcej osób montuje regulator FH008 Shindegen, głównie używki, czyli od Hondy min CBF1000. Regulator ten ma te same wymiary i ten sam rozstaw śrub, występuje w kilku wersjach różniących się wtyczkami i jest też wersja z wtyczkami identycznymi jak do naszych Caponord. Ceny od 140zł na allegro do 370zł na nówki. Są to 35Amperowe regulatory, ale jak widać spokojnie dają radę. Rozwinięcie modelu FH008 to model FH016 oraz FH014: te dwa modele różnią delikatnie rozstawem śrub, ale również da się je zamontować bez większych przeróbek.

- natomiast ten co powyżej FH020 to rozwinięcie modelu FH012 i FH001, są to 50Amperowe regulatory i mają większe gabaryty, co mocno utrudnia montaż ich w oryginalnym miejscu. Jest to obecnie bardzo popularny regulator, na allegro jest ich masa, niestety w większości bez wtyczek. Ale wtyczki występują niezależnie trzeba ich szukać pod hasłem Furukawa QLW, lub posiłkować się samemu.
Najprawdopodobniej można ten regulator wsadzić w oryginalne miejsce o czym zamierzam się przekonać wkrótce:


tutaj model FH001:






Gdyby ktoś szukał więcej informacji, to polecam:
http://www.apriliaforum.c...ighlight=mosfet
http://www.corsa-technic....category_id=101

KKK - 2015-05-24, 00:30

Do swojego Kapcia kupiłem używkę z CBR RR z 2006 roku.Jak na razie działa.
Jak orientowałem się to lepsze są reglery 65A już pod wersje z zasilaniem wtryskowym.

Wilk stepowy - 2015-06-09, 12:07

Założyłem używany regulator FH012 - jak się okazuje bardzo popularny regulator motocyklowy. Jest problem z jego gabarytem, bo się nie mieści w oryginalnym gniazdku. Ja zastosowałem blachę alu 3mm i przesunąłem regulator kilka cm poniżej i do środka, dzięki czemu nie musiałem kombinować za dużo z długościami przewodów. Niestety jest tam zdecydowanie cieplej od kolektora wydechowego tylnego cylindra. Wypadałoby się zastanowić może nad lepszym miejscem, czas pokaże, regulator sam od siebie raczej się nie rozgrzewa, bynajmniej nie czuć pod ręką.

Ale najważniejszy jest efekt.
W zależności od obciążenia i obrotów napięcie waha się od 14,0 do 14,6V, osiągając przy 4 tys i i włączonych wszystkich odbiornikach 14.4V. Po odłączeniu by-pass spada o ok. 0,2V.

Także jak ktoś ma problem z ładowaniem to polecam.

Yukon - 2016-04-12, 22:44

Problem z brakiem ładowania dopadł i mnie , co prawda miałem już 3 motocykle i w każdym było to samo ;-(
Mam pytanko , zanim kupie nowy regler(regulator napięcia ) to chciałem zastosować ten słynny "bypass". Problem w tym ,że szukałem i czytałem ale nie do końca rozumiem jak to ma wyglądać i być zrobione .

Z góry dziękuje za podpowiedzi

KKK - 2016-04-13, 03:59

Z reglera wychodzą np.dwa czerwone to będą plusy i dwa zielone to minusy.Są odpowiednio połączone z instalacją elektryczną z Capo.Dolutowujesz do nich po jednym kablu i podłączysz odpowiednio do klem plusowej i minusowej na akku.
Yukon - 2016-04-13, 21:39

Dzięki KKK[/quote]
Wilk stepowy - 2016-04-13, 23:02

Hej Yukon,
Jest tak jak kolega opisał, chodzi tylko o to, aby pominąć kostkę czy nawet dwie kostki elektryczne i wpiąć się bezpośrednio do akumulatora z regulatora.
Jakbyś się przymierzał do wymiany na regulator serii FH020AA jak opisałem powyżej (czyli ten większy), to mam wykonany uchwyt pod niego który mi zalega - chętnie oddam, jeśli tylko może się przydać.

Odpowiedź czy jest sens robić by-pass, da Ci pomiar napięcia na pierwszej kostce za regulatorem.

KKK - 2016-04-14, 00:05

Wilku nie napisałem jednego ,że podczas montażu nowego reglera wyrzuciłem złączki i wszystko zalutowałem a by-pass no cóż lepiej mieć niż nie mieć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group