To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Napiecie ladowania

Marcin - 2009-06-02, 17:49

:mrgreen:
Dziubek - 2009-06-11, 05:58

szymonetr napisał/a:
U mnie problem z niedoładowywaniem był identyczny, zmierzyłem prąd bezpośrednio na wyjściu z regulatora i okazało się że wartości są prawidłowe, natomiast przy aku nie. Wynikałoby z tego że coś się dzieje z prądem po drodze, pozwoliłem sobie puścić bezpośrednio z regulatora do akumulatora gruby, zapezpieczony bezpiecznikiem przewód i do dzisiaj (tj. 6 miesięcy) wskazania ładowania na aku są prawidłowe.

Pzdr.


A mozesz zrobic jakiegos manuala, fotki pogladowe. bo ja to noga jestem z elektyki.
Nawet nie wiem gdzie w capo jest regulator :mrgreen:
Jak gruby dales kabel i jaki bezpiecznik ?
Pozdrawiam

TENrobak - 2009-06-18, 02:54

Zachęcony tym tematem ruszyłem wczoraj, przy okazji wymiany czujnika poziomu paliwa, sprawdzić moje napięcie ładowania. Jakoś nie miałem jeszcze problemu z aku więc byłem ciekaw jakie jest umnie. I... troche jestem :shock: zaskoczony. Na wolnych obrotach multimetr pokazał 17 V!!! Przy wkręceniu na obroty spadł do 16. Zaniepokoiło mnie to "troche". Jedyne co mnie jeszcze pociesza to fakt, że mienik sygnalizuje słabą bateryjkę, więc wymienię ją i sprawdzę jeszcze raz- może podaje błędne wskazania. Trzymajcie kciuki...
Dziubek - 2009-06-18, 16:50

Podziel sie Voltami ze mna to bedziemy mieli porowno :mrgreen:
Anonymous - 2009-06-18, 17:28

No tak.
Wszyscy zmartwieni niedostatecznym ładowaniem a Robak jeszcze nas tutaj dobija nadmiarem napięć :mrgreen:

Capo - 2009-06-18, 23:00

A może by tak sobie zamontować woltomierz?
http://www.themeterstore....onitor-44-c.asp

TENrobak - 2009-06-19, 04:09

Dziubek napisał/a:
Podziel sie Voltami ze mna to bedziemy mieli porowno :mrgreen:


Wicher napisał/a:
No tak.
Wszyscy zmartwieni niedostatecznym ładowaniem a Robak jeszcze nas tutaj dobija nadmiarem napięć


Chętnie oddam kilka V. Może powinienem przez allegro? 8-)

TENrobak - 2009-06-19, 04:16

Capo napisał/a:
A może by tak sobie zamontować woltomierz?
http://www.themeterstore....onitor-44-c.asp


Pomysł fajny, ale czy nie uważacie, że trochę dużo pe$$o chcą jak za woltomierz?

Capo - 2009-06-19, 07:51

Niestety zabawka dość droga. Ja jak na razie szukam odpowiednika naszej rodzimej produkcji ale jakoś ciężko coś znaleźć :-(
A może jest na forum jakiś elektronik przyznać się :-)

Dziubek - 2009-06-20, 15:45

a moze taki

http://www.autosound.pl/d...led-p-1766.html

tylko jak go uszczelnic :?:

B3stia - 2009-07-15, 15:57

TENRobak zmierz to poprawnym miernikiem bo na słabej bateryjce też miałem takie przekłamania. Również mam napięcie 13,5V na jałowym opadające do 13,0V po wkreceniu na obroty (chyba 4000obr/min).
Dziubek - 2009-07-16, 08:03

szymonetr napisał/a:
U mnie problem z niedoładowywaniem był identyczny, zmierzyłem prąd bezpośrednio na wyjściu z regulatora i okazało się że wartości są prawidłowe, natomiast przy aku nie. Wynikałoby z tego że coś się dzieje z prądem po drodze, pozwoliłem sobie puścić bezpośrednio z regulatora do akumulatora gruby, zapezpieczony bezpiecznikiem przewód i do dzisiaj (tj. 6 miesięcy) wskazania ładowania na aku są prawidłowe.

Pzdr.


zastosowalem sie do Twojej rady i teraz jest wszystko ok :mrgreen:

Capo - 2009-07-16, 09:02

Dziubek a możesz podesłać mi na maila fotkę z krótkim opisem to umieszczę na stronie dla potomnych :-)
Dziubek - 2009-07-17, 01:31

Capo napisał/a:
Dziubek a możesz podesłać mi na maila fotkę z krótkim opisem to umieszczę na stronie dla potomnych :-)



ok, ale za 2 tyg bo dzis wieczorem jade do Polski na ferie.

matjas - 2010-03-28, 20:36

cholernie długie ferie.

dzisiaj leczyłem swoje kapo z choroby pt. 12,5V ładowania przy 3 tys obr.
na początek zakupiłem trzy odcinki po ok 1,5m przewodu w miękkiej izolacji - linka 1,5mm kwadratowego przekroju.
WARTO wyjąć bezpieczniki te które są w schowku. istnieje spore ryzyko doprowadzenia do zwarcia przy zabawie z tymi przewodami obok reglera - nie pytajcie skąd wiem ;)
następnie otworzyłem piwo i ze spokojem chwyciłem za kleszcze do cięcie.
ciach - złączka brązowa trójfazowa /3 żółte kable/ przy regulatorze, ciach - złaczka brązowa trójfazowa /3 żółte kable/ pomiędzy cylindrami - ciach złączka napięcia wyprostowanego przy reglerze /dwie pary kabli - 2x plus oraz 2x minus/.
wyciąłem to wszystko w p..du.
nie próbujcie lutować do oryginalnych przewodów trójfazowych. są zrobione z szajsmetalu i nie ima sie ich ani cyna ani topnik. poza tym są już w moim 2001 utlenione.
obciąłem to wszystko na krótko i puściłem po wiązce nową wiązkę 3x1,5mm kw. lutowaną do kabli ok 10cm od alternatora i zlutowaną z przewodami 3 fazowymi przy reglerze. można przy okazji wymyśleć jakieś mądrzejsze poprowadzenie tych przewodów niż pomiędzy cylindrami.
tak samo jak poprzednio zlutowałem przewody 12V z reglera z tym, że pary plusowe skręciłem ze sobą podobnie jak pary minusowe - w ten sposób macie tak naprawdę niby jeden przewód plus i jeden minus wychodzące z reglera.
dodatkowo jak już ktoś wcześniej pisał - dodałem przewód + od plusa aku bezpośrednio do tego łączenia obok reglera.
podobnie postąpiłem z przewodem '-' tak na wszelki wypadek.
uruchomiłem moto i zmierzyłem napięcie na aku - na wolnych bez obciążenia 14,7V.
na 3000obr z włączonym wszystkim co tylko mam /długie, stop, migacze, manety na max/ mam dalej super 14,5V.

wyrzuciłem puszkę po piwie do przeznaczonego na ten cel kontenera i pełen dumy udałem się marynarskim krokiem do domu.

matjas



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group