To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Napiecie ladowania

jagiel - 2013-05-06, 22:19

ja bym wymienił , poniżej 13V to nie ładowanie więc ... :-) ahh te Włoszki kapryśne :mrgreen:
Karpik - 2013-05-06, 23:30

Niezależnie od stanu kostek zamiast wymieniać regulator zrób baypass i powinno być dobrze :)
Tak jak pisze jagiel, ładowanie poniżej 13V to nie ładowanie...

Maciek - 2013-05-07, 00:42

zawziąłem się, polazłem do garage i rozebrałem motonga:-)

Jeszcze raz rozebrałem w cholerę wszystkie złączki - i o dziwo te kable wychodzące z reglera kolorowe (nie żółte z kostką brązową) - na stykach/wsuwkach - były przyśniedziałe- wyczyściłem papierem ściernym elegansio wszystko przepsikałem specyfikiem (te w kostce brązowej na wszelki też) , dorwałem sie też do złaczki brązowej między cylindrami ( tam było ok ale też poczyściłem i popsikałem) . Wszyskie kostki, które były w zasięgu moich łap zostały przebadane więc jeden temat sprawdzony.

Jako, że przy okazji zdjąłem zbiornik, to sprawdziłem stan oringów na złaczkach paliwowych - jest ok , ale wymieniam. Do czyszczenia filtr K&N (dostał w dupę po Mołdawii a zrobione ma od ostatniego czyszczenia tylko ze 7 tys.) . Jutro mycie filtra , do wyschnięcia , składam wszystko do kupy , odpalam i mierzę napięcia. Ja będzie dalej lipa , to kolejny temat rzeźba baypasa:-)

Jak złożę i po czyszczeniu styków się poprawi oczywiście dam znać:-)

vtec - 2013-05-07, 07:52

Daj znać jaki te oringi do złączek paliwowych trzeba kupić....ja jednego na pewno muszę wymienić. A nie wiem jak to z rozmiarami wygląda, gdzie takie rzeczy się kupuje? skep z uszczelkami?
aprilia - 2013-05-07, 07:57

Maciek ładowania praktyczni nie masz ;-)
Coś jest nie tak, jak nie kostki to regler pada, ile ty masz przebiegu?

Oringi na złączkach zmieniam bo zawsze je ścina, kupuję w sklepie rolniczym.

Maciek - 2013-05-07, 08:15

Przebieg mam 29 tys. i raczej prawdziwy. Moto rok 2006. Na szczęście mam Bravo Jasiu pod bokiem a i kolega Łukasz z Kamiennej Góry się pojawił wiec można zrobić też podmianę reglera na chwilkę i będzie wszystko ;-)
Wilk stepowy - 2013-05-07, 09:49

No ciekawy jestem efektu. Pamiętam, że na objazdówce KODY bardzo chwalił regler z Goldasa, po wymianie trzymał mu równo 14.2V.
Maciek - 2013-05-07, 10:34

A i jeszcze ważne - wszystkie przewody w super stanie. Nic nie utlenione . Izolacja świeża i nie sztywna.

[ Dodano: 2013-05-09, 23:09 ]
No i Panowie wszystko jasne. Czyszczenie złączek g.....dało. Ładowanie na wolnych obrotach było w okolicy 13.8V a powyżej 2000 obr. spadało do 12.6V czyli kupa. No to wziąłem się. Dalej za robotę. Dzieki Jankowi (dankie Janek) , który przysłał mi foty swojego bypassa i powiedział co gdzie ma podłączone wziąłem się za rzeźbę :-o . Sprawdziłem najpierw napięcie na reglerze i miód, bo 14,5V. No to wziąłem linkę 3mm2 i zrobiłem Kapiszonowi nowe zasilanko aku😉. No i moja morda strasznie się cieszy bo na wolnych obr mam14,3V a od 2000 obr. I powyżej jest 13,7V także książka 😁. Ps. Był stresik jak plus mi przypadkiem dotknął masy a minus plusa na aku. Oj zesrałem się lekko bo przypomniało mi się jak radziliście wyciągnąć aku. Po tych cyrkach mi wszystko zgasło w pizdu i echo prądu bylo.......już szedłem do kościoła żeby przeprosić do kościoła za grzechy ale okazało się że poluzował się plus i wszystko wróciło do normy, moto zagadało i mój banan na ryju pojawił się ponownie. Tak czy inaczej na msze trza isc i podziękować stworcy😊.mam nadzieję że przez te chwilowe zwarcia nic poważnego się nie stało. Dzięki wszystkim za podpowiedzi i sugestie a szczególnie Jankowi. Mam nadzieję, że będzie wszystko żyło 😉

tomila xx - 2013-11-26, 11:13

Sprawdzałem u siebie, po tym jak zaczął trochę słabo kręcić, łądowanie 13,5V, na większych obrotach o dziwo nie spada znacznie. Plus taki, że "nasi tu byli'' i wyrzucili już brązową kostkę i podpięli bypass. Pozostaje mi tylko podładować aku i poczekać na jazdę żeby sprawdzić jak będzie się to wszystko zachowywało w trakcie normalnej eksploatacji, sprzęt przytargany więc nie wiadomo jak długo stał.
vtec - 2013-11-26, 18:10

jeśli problem mimo dobrego aku będzie się powtarzał to przekaźnik wymień - u mnie słabo kręcił , wymieniłem i po problemie.
robert1973 - 2013-11-27, 09:22

Witam Tomila xx sprawdź najpierw jak spada Ci napięcie przy rozruchu... może po prostu aku w stanie agonalnym, ładowanie też z tego co piszesz nie jest wzorcowe.Pozdrawiam
fakir - 2014-04-13, 14:02

pytanko , mam problem z zbyt niskim prądem ładowania (poprzedni właściciel zamontował nowy regulator od hondy VT600 ), po przeczytaniu wszystkich postów dotyczących regulatorów napięcia i ładowania chciałem zrobić opisywany bypass ale zastanawia mnie jeszcze drugi schemat z tego forum
http://www.apriliaforum.c...t-Rectifier-Mod

czy ktoś w ten sposób modyfikował instalacje czy w zupełności wystarczy bypass ??

milośnik cap699 - 2014-04-13, 19:54
Temat postu: Regulator
Panowie trałem na coś takiego czy korzystał ktoś z tych produktów ciekawa stronka http://www.reg_mot.republika.pl/index.html
Karpik - 2014-04-14, 10:46
Temat postu: Re: Regulator
milośnik cap699 napisał/a:
Panowie trałem na coś takiego czy korzystał ktoś z tych produktów ciekawa stronka http://www.reg_mot.republika.pl/index.html

Z tego co pamietam to ktoś z forum założył, ale szybko padł, więc szkoda kasy...

tosiek - 2014-04-15, 10:15

Ja przerabiałem w sensie męczyłem się z ładowaniem w Dragu, te dwie stronki mi pomogły ustalić, że alternator jest dobry i padła jedna dioda w regulatorze napięcia:

http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?t=5922
http://forum.motocyklisto...-krok-po-kroku/

Ogólnie regler to takie g... że wcześniej czy później padnie każdemu :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group