To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Regulator napiecia

zibi - 2013-11-27, 15:45
Temat postu: Regulator napiecia
Witam, Panowie i Panie. Jestem tu nowy wiec trochę sie gubię w forum.
Chciałbym uzyskać informacje na temat regulatora napięcia. Wiem ze mój oryginalny z 2002 roku wyzionął ducha. Poczytałem trochę na ten temat i są różne opinie.

Zamontować regulator od cbr 600 nie podoba mi się to rozwiązanie ponieważ alternator cbr daje 340 W a capo 430 myślę że to odpada.

Następne rozwiązanie regulator od hondy goldwing, jestem za podobne alternatory. Tylko jak to ustrojstwo podłączyć. ??? za dużo kabelków i nie wiem który z którym sie łączy a jeszcze w hondzie jest jeden czarny kabel z którym to już nie mam pojęcia co zrobić :idea:

A może macie lepsze rozwiązanie???

góry będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

vtec - 2013-11-27, 16:09

a jakie są obajwy padniętego regla? Słabe ładowanie czy coś jeszcze? Może wystarczy zrobić bypass?
zibi - 2013-11-27, 18:42

po pierwsze regulator sie grzeje że po kilku minutach nie można sie do niego dotknać
po drugie łądowanie orzy dodawaniu gazu spadało do 12 volt nawet nizej
juz nie mówie jak na swiatłach jeszcze niżej.

według mnie to regulator :-(

Karpik - 2013-11-27, 19:16

zibi napisał/a:
po pierwsze regulator sie grzeje że po kilku minutach nie można sie do niego dotknać

to akurat normalne
Ja nie byłbym taki przekonany, że regler padł zupełnie i zacząłbym od zrobienia baypassu bo może okaże się że zaoszczędzisz kilka stówek, ale wybór należy do Ciebie ;-)

jagiel - 2013-11-27, 19:24

1. regulator napięcia zawsze jest gorący, będzie gorący i ma być gorący, elektronika zawsze się grzeje
2. prąd ładowania przy włączonych długich i obrotach silnika 4tys/min ma wynosić ok 13.2-14.8 jeśli jest mniejsze lub większe, regulator do śmietnika
3. pomiar ładowania robi się zawsze na sprawnych w pełni naładowanym akumulatorze.

i tyle mądrości z krypty ;-)

zibi - 2013-11-27, 20:24

Panowie, ładowanie jest mniejsze - na na bank regulator. Alternator jest ok wszystko ok. Teraz tylko co za regulator kupić i jak to przerobić??
Bo już nie mam pojęcia.

Nie będę zaczynał drugiego tematu bo to błahostka.
Zauważyłem jeszcze jedno: jaki luz powinien być na rolce łańcucha tej która jest przykręcona do ramy od spodu. U mnie był zarąbisty wiec dorobiłem tulejkę z delikatnym luzem. Czy to jest poprawne, może ktoś sprawdzić jak jest u niego?

vtec - 2013-11-27, 20:32

zainteresuj się tematem zrobienia bypassa na reglu - powinno pomóc!
zibi - 2013-11-27, 20:37

kurcze a jesli ten regulator jest rzeczywiście sfajczony? :-|
milośnik cap699 - 2013-11-27, 20:48

Latem miałem identyczny problem wylutowałem złączki zrobiłem bajpas i jest ponad 14vol
vtec - 2013-11-27, 21:06

zibi, chyba nie masz nic do stracenia , nie? :lol:
robert1973 - 2013-11-27, 21:07

Witam. najprostsze metody są najlepsze :) zmierz napięcie ładowania na samych stykach reglera.... to określi czy regler padł czy do poprawy kabelki. Analizując schemat ( bo sam jeszcze nie posiadam Kapcia ) domyślam się że wystarczy zwykły regler 5-cio przewodowy (3 fazy i + ,-), na szybko znalazłem Coś powinno cię zadowolić.... w sensie wydajności mocy :) a i cena uczciwa+2 lata gwarancji. można tez przeanalizować ten
wątek
Pozdrawiam

jagiel - 2013-11-27, 21:13

regulator np. od GL1200 podłączasz w bardzo prosty sposób, żółte do żółtych, nie ma znaczenia który żółty jest który, zielone do zielonych lub niebieskich ( masa ) nie pamiętam koloru w kapo, czerwone do czerwonych i magiczny czarny kabel od regulatora najlepiej NA STAŁE podpiąć do czerwono, brązowego w kostce od przekaźnika pompy paliwa. Ważne aby ten kabelek nigdy się nie odłączył.. i to tyle, bez daypasów osiągasz ładowanie rzędu 14,60V ;-)
zibi - 2013-11-27, 21:25

Dzięki Jagiel, no i o to mi chodziło. Teraz tylko zastanawiam sie nad używanym. Co myslicie, moze lepiej kupić nowy.?

No to już wiem jak te kabelki połączyć, tylko ten czarny na pewno ma być tam?

[ Dodano: 2013-11-27, 21:45 ]
Kolego Jagiel nie do końca rozumiem czarny przewód do przekaźnika pompy paliwa. A po co tam?

[ Dodano: 2013-11-28, 19:38 ]
I co tu zrobić bo mysle ciagle jakie rozwiazanie bedzie najlepsze dla tej maszynki. Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-11-30, 09:05 ]
Widze że nikt nie chce mi pomóc z watkiem regulatora. Ja odpuszczam bajpasy ponieważ to sa przeróbki których nie uważam za słuszne. Nie można ingerować w elektronike w ten sposób bo można coś sfajczyć. Nie lepiej kupić regulator i go wymienić.
Moja prośba była taka. Jaki regultor najlepiej i jak go przerobić i nic pozatym, a niektórzy upieraja sie za bajpasem. :-(

jagiel - 2013-11-30, 11:41

Nie rób bajpasa bo nie jest on konieczny, wymień regulator na taki jaki ci podałem , oraz podłącz kable tak jak podałem. Zajmuje się zawodowo naprawą motocykli od wielu lat, jak chcesz to możesz nie ufać w słuszność moich sugestii , twój problem , nie wnikam ;-)

Dodam tylko tyle ,że regulator najlepiej kupić nowy, w sieci sklepów Larsson od modelu GL1200 , akumulator też musi być sprawny, tzn. mieć prawidłowy prąd rozruchu. Sprawdź przy okazji w jakim stanie masz przewody od alternatora do regulatora te żółte, czy nie są nadpalone, sprawdź masy przy silniku czy nie są zgniłe. Nasze forum jest bardzo bogate w wiele przydatnych informacji jak dokładnie i co dokładnie zrobić , żeby twoja Włoszka śmigała. Kwestia poszukania, więc skończ z zamartwianiem się i szukaj informacji, a motocykl będzie ci służył.

zibi - 2013-11-30, 11:48

Ok chce tak zrobic, ale w dalszym ciagu nie wiem gdzie ten czarny kabel ma iść. Jak byś dał mi namiary, telefon to bym sie zapytał bardziej szczegółowo, jeżeli masz czas oczywiście.

[ Dodano: 2013-11-30, 11:50 ]
sorry nie doczytałem do końca jest podany twój numer. pozdrawiam

[ Dodano: 2013-11-30, 19:20 ]
Jagiel pytanko, do hondy goldwing 1200 to obojetnie który rocznik. Na stronie larssona sa trzy roczniki.
A możesz mi powiedzieć może tego brać 100 zeta taniej wyjdzie . Gosć pisze ze też z firmy tourmax, moze sciemnia???

http://allegro.pl/regulat...3744793080.html

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group