To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Regulator napiecia

jagiel - 2015-06-20, 22:52

ja zakładam tylko to
sosnos - 2015-07-03, 09:03

hej, dołączę się do tematu. Wracając we wtorek wieczorkiem z przejażdżki zaczeły mi mrygać wszystkie kierunki a jednocześnie przygasały światła- wymieniłem w tyg akumulator, myślałem że prądu nie trzyma, ładowanie ok.13,4 V. Ha i dzisiaj odpalam moto sprawdzę jak ładowanie, na początku 14,4 V :-)przy włączonych swiatłach - po ok. 5 min, po przygazowaniu do 7 tysi nagle 12,2 i pozostało :-( , jedyne co mi przychodzi do głowy to regulator, bo bypass jest, kable od alternatora do regulatora wymienione, masy poprowadzone. hmmm... mam nadzieje że te szalejące kierunki to kwestia spadku napięcia. Zastanawiam się pomiędzy Tourmax-em a tym polskiej produkcj RN-07 http://www.reg_mot.republika.pl/regulatory.htm
alfamat - 2015-07-11, 09:51

Panowie czy ktoś przerabiał temat regulatora YHC-043,

Mozna go kupić na allegro za 245 zł
http://allegro.pl/nowy-ap...5531493589.html

lub na AliExpress za $22
http://www.aliexpress.com...2055145870.html

Z historii zakupów na AliExpress widać, że 5 szt trafiło do Polski.

Robert69 - 2015-07-12, 21:06

Ja niedawno założyłem regulator od Hondy NTV. Jak na razie ok. Ładowanie 13,5 - 13,7.
Zmieniłem kabel od alternatora. Zastanawiam się jeszcze nad kablami regulator - aku.
Dość mocno grzeje się regulator . Nie jestem pewien tylko czy tak powinno być. Może koledzy podpowiecie .

robert1973 - 2015-07-12, 22:19

Robert69, kable to dobry pomysł a napięcie masz nikczemne :D.... poczytaj trochę forum a odpowiedz na pewno uzyskasz... bo już wszystko zostało powiedziane/napisane w tym temacie
elefant - 2015-09-13, 21:15

Czy uwalony regulator napięcia może robić tak duże zawarcie że wywala bezpiecznik pod siedzeniem?
Po odłączeniu regulatora kostka wyjście +,- bezpiecznik cały

RESPIRATOR - 2015-09-13, 21:22

ooooo nie nie nie, już się chcesz wymigać :))
elefant - 2015-09-13, 21:34

Nie ma mowy o wymiganiu się.Siedzę i wertuję neta w poszukiwaniu regulatora.Zastanawia mnie moja awaria ,w większości przypadków ładowanie jest za duże lub za małe ,a u mnie wywala bezpiecznik.
RESPIRATOR - 2015-09-13, 21:41

kolega właśnie wczoraj zwalczył problem ładowaniem w swoim kapciu ale u niego kucnął alternator. Bezpiecznik owszem paliło ale taki dodatkowy do bajpasa łączącego regulator z akumulatorem
elefant - 2015-09-13, 21:47

kupię fh008 i musi latać :)
KKK - 2015-09-13, 22:06

Pisałem już o tym ale napiszę jeszcze raz ,jaki kolwiek regler ze ścigacza co jest na "wytrysku"będzie banglał.Chopy mnie wykolegowała wysraność a raczej jej druga strona czyli chwilowy brak kasy i kupiłem noname i pochodził miesiąc niby był dedykowany do goldwinga .Kupiłem drugi raz z CBR 600 RR 2006 rok używkę i bangla ale:
Wypierdzieliłem ori kable z pomiędzy garków i poprowadziłem inną ściezką.Brązowe złączki nie były nadtopione ale wyrzuciłem i mam spokój.Ponadto zrobiłem bypasy na + i -.Niedawno padł mi akku ale nie strzymał dwóch zrabanych regulatorów i nie dziwię się .Po załozeniu nowego akku mam 14.4 na swiatłach na biegu jałowym.
To że wywala bezpiecznik to też może być zwarcie.

RESPIRATOR - 2015-09-13, 23:13

elefant sprawdź czy nie masz zwarcia na masę na żółtych kablach dochodzących do regulatora. Sprawa jest bardzo prosta bo rozpinasz kostkę z żółtym kablami, nastawiasz miernik na tzw przejście i jednym końcem miernika dotykasz do masy a drugim do któregoś z żółtych. Jak jest przejście to alternator do przewinięcia :(( ale nie ma co płakać bo to i tak tańszy temat niż dobry regulator. Oczywiście wszystko robisz na zgaszonym moto, może być nawet bez akumulatora.
elefant - 2015-09-14, 07:40

Alternator nie ma przebicia.Myślę że nowy regulator załatwi sprawę.Wszystko wyjaśni się we wtorek.

[ Dodano: 2015-09-14, 20:23 ]
Regulator zrobiony :))) Moto śmiga.

Lewan69 - 2016-07-27, 15:49

Dopadło i mnie a właściwie moją włoszkę, chyba padł regulator napięcia. Na zimnym silniku ładowanie 13,5V na rozgrzanym praktycznie nie ma. Regulator gorący jak diabli. Przestudiowałem temat ładowania i regulatorów i tu moje pytanie : regulator od hondy CBF1000 ma po jednym kablu wychodzącym a w naszej instalacji jest po dwa. Czy można te kable połączyć w jeden? I drugie pytanie: Czy w regulatorze GL1200 musowo instalować ten piąty czarny czy można go zostawić zaślepionego? Z góry dzięki za podpowiedzi .
arkglo - 2016-07-27, 16:11

Ktoś już chyba pisał, że problemem może być też zwarcie w alternatorze pracującym w gorącym oleju a nie sam regulator.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group