To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Regulator napiecia

Lewan69 - 2016-07-28, 18:19

No i niestety nie ma napięcia na jednej z faz. Na dwóch jest po 60V przy 4tys obrotów a na jednej nie ma nic. Panowie macie namiary na kogoś kto solidnie przewija stojany ?

[ Dodano: 2016-07-28, 19:44 ]
Już raz przewijałem stojan , jakieś 1,5 roku temu , bo też nie było jednej fazy , czy może być jakaś przyczyna padania stojana np. niesprawny regulator ?

milośnik cap699 - 2016-07-28, 20:33

Ja zrobiłem to tu http://reg_mot.republika.pl/
robert1973 - 2016-07-29, 00:17

czy to "TEN" Dudek z FM???
Lewan69 - 2016-08-10, 23:44

Ogarnąłem temat ładowania tzn. wymieniłem stator , zainstalowałem nowy regulator od Hondy CBF1000 i ładowanie wróciło. Regulator teraz się nie grzeje. Przewijanie załatwiłem w Czeladzi i tu małe sprostowanie : cena usługi 250zł + VAT :-) . Wstępnie ustaliłem że przypuszczalnie niesprawny regulator spowodował awarię statora ale pewności nie mam . I tutaj mam do kolegów pytanie : czy można w jakiś sposób ochronić stator przed powtórką z rozrywki? Gdzieś na forum chyba przeczytałem że można by zastosować między statorem a reglem bezpieczniki ? Czy może ktoś zastosował takie rozwiązanie ? I czy ma to jakiś sens?

[ Dodano: 2016-08-10, 23:48 ]
PS A tak w ogóle to dzięki koledzy za podpowiedzi i dziękuję ogólnie forum za to że mogłem sam w garażu uporać się z tym tematem. Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-08-10, 23:50 ]
PS Wróciłem do jeżdżących :-)

gigas - 2016-08-11, 07:07

Lewan z tego co pamiętam chyba to raczej w żaden sposób sie przed tym nie uchronisz i zastosowanie bezpieczników też nic nie da. Więc pozostaje mieć tylko nadzieję żę się to więcej nie powtórzy i tyle - miałem dokładnie to samo co ty. A po przewinięciu w Czeladzi dalej dają 2 miechy gwarancji -??? czy wydłużyli już coś niecoś?.

[ Dodano: 2016-08-11, 07:10 ]
Lewan69 napisał/a:

[ Dodano: 2016-08-10, 23:50 ]
PS Wróciłem do jeżdżących :-)


NIC TYLKO SIĘ CIESZYĆ :))))) i kręcić Włoszkę :P

Wojtaq - 2016-08-11, 07:52

Lewan69 napisał/a:
(...)I tutaj mam do kolegów pytanie : czy można w jakiś sposób ochronić stator przed powtórką z rozrywki?(...)

Mam własną teorie popartą doświadczeniem i wiedzą, że istotnym elementem zagrażającym głównym podzespołom instalacji elektrycznej jest... akumulator! Oczywiście, nie wykluczam innych przyczyn, które są powodem technicznej śmierci regulatorów i alternatorów. Jednak najmniejsza niesprawność akumulatora, która wymusza zmianę warunków napięciowo-prądowych regulatora musi doprowadzić do jego uszkodzenia, a dalej w łańcuszku przyczynowo-skutkowym kolejnych elementów, w tym uzwojeń alternatora i być może nawet pożaru wywołanego nadmiernym nagrzaniem instalacji.

Dlatego tak ważne jest kontrolowanie stanu instalacji przez pomiary napięcia w różnych punktach motocykla, żeby wykryć jego spadki będące najczęściej efektem utlenionych lub niesprawnych złączek. Podobnie ważnym objawem zwiastującym problem może być nadmierne przygasanie świateł podczas pracy rozrusznika lub - jak to zostało niejednokrotnie opisane - samowolne kręcenie bez możliwości jego zatrzymania. Tak samo jeśli po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu, ponowny rozruch jest niemożliwy, gdyż motocykl zachowuje się, jak martwy.

To wszystko może pochodzić od niesprawnego akumulatora, który jest bodajże najważniejszym elementem w zbilansowanym obwodzie elektrycznym. Naruszenie stabilności obwodu wiąże się z nadmiernym przepływem prądu przez pozostałe elementy, co jak wszyscy chyba wiedzą, jest główną przyczyną awarii wszelkich urządzeń elektrycznych. W konkluzji powtórzę raz jeszcze to, co piszą w książkach, żeby szczególnie dbać o akumulator i starannie go uformować przed założeniem w pojeździe. A kiedy już go założymy, to zatroszczmy się o jego stan! Nie muszę dodawać, że warto jest wydać kilkadziesiąt PLN więcej na dobry podzespół, a nie chińską kaszanę z kilkoma gramami ołowiu :-)

janciovodnik - 2016-08-11, 11:16

gigas napisał/a:
NIC TYLKO SIĘ CIESZYĆ :))))) i kręcić Włoszkę :P

No właśnie. Bo niektórzy się w ogóle nie chwalą co, jak i czy tak !!! :P

Lewan69 - 2016-08-11, 17:46

do Gigas
Gwarancję dają niestety na trzy miesiące. Ale tak się zastanawiam jak to jest z tymi reklamacjami przy takim montowaniu w garażu. Podejrzewam że jak przyjdzie do reklamowania i do wyegzekwowania roszczenia to może być trudno. Jak szukałem regulatora to w niektórych ogłoszeniach jest nawet klauzula że warunkiem gwarancji jest montaż w wyspecjalizowanym warsztacie (wpięcie dwóch wtyczek :-) ?) . Przy montowaniu statora to już w ogóle inna bajka. Na szczęście właścicielem SIMAR-u jest również motocyklista i powiedział że jak coś się stanie później to i tak można się z nim skontaktować i dogadać.

do Wojtaq
I tutaj cię kolego zaskoczę : w tamtym roku kupiłem nowy akumulator (średnia półka) ale wcześniej czytałem twój post dotyczący formowania akumulatora i wyobraź sobie że przeprowadziłem taką operację zgodnie z Twoimi wskazówkami :-) Więc przyczynę akumulatora wykluczam. W moim przekonaniu cała ta instalacja elektryczna w capo jest do bani i dlatego tak się dzieje. Ale to pewnie żadne odkrycie z mojej strony ;-)

robert1973 - 2016-08-11, 23:39

Lewan69, gdzie to w Czeladzi przewinąłeś??? forum jest od tego żeby pomagać, Pozdro
janciovodnik - 2016-08-12, 10:05

Lewan69 napisał/a:
W moim przekonaniu cała ta instalacja elektryczna w capo jest do bani

Nic prostszego jak powymieniać na porządne kable :P

Martinezz - 2016-08-12, 10:29

janciovodnik napisał/a:
Nic prostszego jak powymieniać na porządne kable :P


Hehehehe - dokładnie ;)
Robiąc cewki zmienię te od alternatora, a potem... pomyślimy :)

Lewan69 - 2016-08-14, 14:12

do robert1973
SIMAR Szyb Jana 1 Czeladź

Panowie mam jeszcze jedno pytanie odnośnie ładowania bo pomimo nowego przezwojenia i nowego regulatora ładowanie wygląda tak : na wolnych obrotach nawet 14,4V ale na światłach już tylko 13,7 a po dłuższej jeździe tylko 13,4 i regulator jednak się dość mocno grzeje. Dodam że ma wywaloną brązową kostkę i instalacja przy regulatorze jest polutowana i nas porządnych konektorach. Natomiast zaraz za regulatorem ładowanie jest ok czyli na światłach od 14,2 do 14,5V. Czy jak zrobię bypass to ładowanie pewnie poprawię ale czy zmniejszę temperaturę regulatora ?

GrzeTom - 2016-08-14, 15:04

Lewan69 napisał/a:
do robert1973
Natomiast zaraz za regulatorem ładowanie jest ok czyli na światłach od 14,2 do 14,5V. Czy jak zrobię bypass to ładowanie pewnie poprawię ale czy zmniejszę temperaturę regulatora ?

No jeśli na wtyczce z tyłu za reglem masz ca 14..a na aku wraca 13,5, to właśnie bypass całei instalacji ładowania jest potrzebny..:) Temu ma właśnie służyć :)

Lewan69 - 2016-08-22, 21:21

Zrobiłem bypass i nareszcie ładowanie mam ok, czyli 14,1V na światłach przy 4 tys obrotów. Jednak regulator wydaje mi się że jest zbyt gorący. I tu mam pytanie : regulator który założyłem to ten od hondy CBF 1000 oryginał, w hondzie jest zamontowany na metalowej listwie która na końcu ma mocowania odizolowane gumą ( takie tulejki) czyli wg mojego rozumowania regulator nie ma połączenia z ramą motocykla. Ja go również odizolowałem . Jak go prawidłowo zamontować w naszym moto?, też go odizolować od ramy czy nie ? Proszę o jakąś poradę.
elefant - 2016-08-22, 22:07

Rozwiń temat "oryginał CBF 1000". Jeśli na regulatorze nie ma sygnatury FA,FH to jest to "oryginał chiński" np taki http://allegro.pl/regulat...5859559071.html
Nie popracuje zbyt długo. Regulator nie wymaga połączenia bezpośrednio z ramą motocykla (masa nie występuje na obudowie regulatora) możesz go nawet zamontować na tylnym błotniku :) Są wyjątki ale to ie w naszym przypadku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group