Lewan69 - 2016-07-28, 18:19 No i niestety nie ma napięcia na jednej z faz. Na dwóch jest po 60V przy 4tys obrotów a na jednej nie ma nic. Panowie macie namiary na kogoś kto solidnie przewija stojany ?
[ Dodano: 2016-07-28, 19:44 ]
Już raz przewijałem stojan , jakieś 1,5 roku temu , bo też nie było jednej fazy , czy może być jakaś przyczyna padania stojana np. niesprawny regulator ?milośnik cap699 - 2016-07-28, 20:33 Ja zrobiłem to tu http://reg_mot.republika.pl/robert1973 - 2016-07-29, 00:17 czy to "TEN" Dudek z FM???Lewan69 - 2016-08-10, 23:44 Ogarnąłem temat ładowania tzn. wymieniłem stator , zainstalowałem nowy regulator od Hondy CBF1000 i ładowanie wróciło. Regulator teraz się nie grzeje. Przewijanie załatwiłem w Czeladzi i tu małe sprostowanie : cena usługi 250zł + VAT . Wstępnie ustaliłem że przypuszczalnie niesprawny regulator spowodował awarię statora ale pewności nie mam . I tutaj mam do kolegów pytanie : czy można w jakiś sposób ochronić stator przed powtórką z rozrywki? Gdzieś na forum chyba przeczytałem że można by zastosować między statorem a reglem bezpieczniki ? Czy może ktoś zastosował takie rozwiązanie ? I czy ma to jakiś sens?
[ Dodano: 2016-08-10, 23:48 ]
PS A tak w ogóle to dzięki koledzy za podpowiedzi i dziękuję ogólnie forum za to że mogłem sam w garażu uporać się z tym tematem. Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-08-10, 23:50 ]
PS Wróciłem do jeżdżących gigas - 2016-08-11, 07:07 Lewan z tego co pamiętam chyba to raczej w żaden sposób sie przed tym nie uchronisz i zastosowanie bezpieczników też nic nie da. Więc pozostaje mieć tylko nadzieję żę się to więcej nie powtórzy i tyle - miałem dokładnie to samo co ty. A po przewinięciu w Czeladzi dalej dają 2 miechy gwarancji -??? czy wydłużyli już coś niecoś?.
[ Dodano: 2016-08-11, 07:10 ]
Lewan69 napisał/a:
[ Dodano: 2016-08-10, 23:50 ]
PS Wróciłem do jeżdżących
NIC TYLKO SIĘ CIESZYĆ :))))) i kręcić Włoszkę :PWojtaq - 2016-08-11, 07:52
Lewan69 napisał/a:
(...)I tutaj mam do kolegów pytanie : czy można w jakiś sposób ochronić stator przed powtórką z rozrywki?(...)
Mam własną teorie popartą doświadczeniem i wiedzą, że istotnym elementem zagrażającym głównym podzespołom instalacji elektrycznej jest... akumulator! Oczywiście, nie wykluczam innych przyczyn, które są powodem technicznej śmierci regulatorów i alternatorów. Jednak najmniejsza niesprawność akumulatora, która wymusza zmianę warunków napięciowo-prądowych regulatora musi doprowadzić do jego uszkodzenia, a dalej w łańcuszku przyczynowo-skutkowym kolejnych elementów, w tym uzwojeń alternatora i być może nawet pożaru wywołanego nadmiernym nagrzaniem instalacji.
Dlatego tak ważne jest kontrolowanie stanu instalacji przez pomiary napięcia w różnych punktach motocykla, żeby wykryć jego spadki będące najczęściej efektem utlenionych lub niesprawnych złączek. Podobnie ważnym objawem zwiastującym problem może być nadmierne przygasanie świateł podczas pracy rozrusznika lub - jak to zostało niejednokrotnie opisane - samowolne kręcenie bez możliwości jego zatrzymania. Tak samo jeśli po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu, ponowny rozruch jest niemożliwy, gdyż motocykl zachowuje się, jak martwy.
To wszystko może pochodzić od niesprawnego akumulatora, który jest bodajże najważniejszym elementem w zbilansowanym obwodzie elektrycznym. Naruszenie stabilności obwodu wiąże się z nadmiernym przepływem prądu przez pozostałe elementy, co jak wszyscy chyba wiedzą, jest główną przyczyną awarii wszelkich urządzeń elektrycznych. W konkluzji powtórzę raz jeszcze to, co piszą w książkach, żeby szczególnie dbać o akumulator i starannie go uformować przed założeniem w pojeździe. A kiedy już go założymy, to zatroszczmy się o jego stan! Nie muszę dodawać, że warto jest wydać kilkadziesiąt PLN więcej na dobry podzespół, a nie chińską kaszanę z kilkoma gramami ołowiu janciovodnik - 2016-08-11, 11:16
gigas napisał/a:
NIC TYLKO SIĘ CIESZYĆ :))))) i kręcić Włoszkę :P
No właśnie. Bo niektórzy się w ogóle nie chwalą co, jak i czy tak !!! :PLewan69 - 2016-08-11, 17:46 do Gigas
Gwarancję dają niestety na trzy miesiące. Ale tak się zastanawiam jak to jest z tymi reklamacjami przy takim montowaniu w garażu. Podejrzewam że jak przyjdzie do reklamowania i do wyegzekwowania roszczenia to może być trudno. Jak szukałem regulatora to w niektórych ogłoszeniach jest nawet klauzula że warunkiem gwarancji jest montaż w wyspecjalizowanym warsztacie (wpięcie dwóch wtyczek ?) . Przy montowaniu statora to już w ogóle inna bajka. Na szczęście właścicielem SIMAR-u jest również motocyklista i powiedział że jak coś się stanie później to i tak można się z nim skontaktować i dogadać.
do Wojtaq
I tutaj cię kolego zaskoczę : w tamtym roku kupiłem nowy akumulator (średnia półka) ale wcześniej czytałem twój post dotyczący formowania akumulatora i wyobraź sobie że przeprowadziłem taką operację zgodnie z Twoimi wskazówkami Więc przyczynę akumulatora wykluczam. W moim przekonaniu cała ta instalacja elektryczna w capo jest do bani i dlatego tak się dzieje. Ale to pewnie żadne odkrycie z mojej strony robert1973 - 2016-08-11, 23:39 Lewan69, gdzie to w Czeladzi przewinąłeś??? forum jest od tego żeby pomagać, Pozdrojanciovodnik - 2016-08-12, 10:05
Lewan69 napisał/a:
W moim przekonaniu cała ta instalacja elektryczna w capo jest do bani
Nic prostszego jak powymieniać na porządne kable :PMartinezz - 2016-08-12, 10:29
janciovodnik napisał/a:
Nic prostszego jak powymieniać na porządne kable :P
Hehehehe - dokładnie ;)
Robiąc cewki zmienię te od alternatora, a potem... pomyślimy :)Lewan69 - 2016-08-14, 14:12 do robert1973
SIMAR Szyb Jana 1 Czeladź
Panowie mam jeszcze jedno pytanie odnośnie ładowania bo pomimo nowego przezwojenia i nowego regulatora ładowanie wygląda tak : na wolnych obrotach nawet 14,4V ale na światłach już tylko 13,7 a po dłuższej jeździe tylko 13,4 i regulator jednak się dość mocno grzeje. Dodam że ma wywaloną brązową kostkę i instalacja przy regulatorze jest polutowana i nas porządnych konektorach. Natomiast zaraz za regulatorem ładowanie jest ok czyli na światłach od 14,2 do 14,5V. Czy jak zrobię bypass to ładowanie pewnie poprawię ale czy zmniejszę temperaturę regulatora ?GrzeTom - 2016-08-14, 15:04
Lewan69 napisał/a:
do robert1973
Natomiast zaraz za regulatorem ładowanie jest ok czyli na światłach od 14,2 do 14,5V. Czy jak zrobię bypass to ładowanie pewnie poprawię ale czy zmniejszę temperaturę regulatora ?
No jeśli na wtyczce z tyłu za reglem masz ca 14..a na aku wraca 13,5, to właśnie bypass całei instalacji ładowania jest potrzebny..:) Temu ma właśnie służyć :)Lewan69 - 2016-08-22, 21:21 Zrobiłem bypass i nareszcie ładowanie mam ok, czyli 14,1V na światłach przy 4 tys obrotów. Jednak regulator wydaje mi się że jest zbyt gorący. I tu mam pytanie : regulator który założyłem to ten od hondy CBF 1000 oryginał, w hondzie jest zamontowany na metalowej listwie która na końcu ma mocowania odizolowane gumą ( takie tulejki) czyli wg mojego rozumowania regulator nie ma połączenia z ramą motocykla. Ja go również odizolowałem . Jak go prawidłowo zamontować w naszym moto?, też go odizolować od ramy czy nie ? Proszę o jakąś poradę.elefant - 2016-08-22, 22:07 Rozwiń temat "oryginał CBF 1000". Jeśli na regulatorze nie ma sygnatury FA,FH to jest to "oryginał chiński" np taki http://allegro.pl/regulat...5859559071.html
Nie popracuje zbyt długo. Regulator nie wymaga połączenia bezpośrednio z ramą motocykla (masa nie występuje na obudowie regulatora) możesz go nawet zamontować na tylnym błotniku :) Są wyjątki ale to ie w naszym przypadku.