To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Regulator napiecia

Lewan69 - 2016-08-22, 22:45

Regulator to FH008ED. Czyli jesli przykrecony bedzie bezposrednio do ramy to nawet lepiej bo czesc ciepla sie rozejdzie. W sumie Jagiel napisal tam kiedys ze regulator zawsze bedzie sie grzal wiec chyba ma tak byc :-)
tosiek - 2016-08-23, 06:57

Regulator się grzeje i tak ma być, jego zadanie to z 60V prądu zmiennego (tyle albo i więcej wychodzi z alternatora) zrobić prąd stały o stałym napięciu 14V - i nie ma innej możliwości jak nadwyżkę zamienić w ciepło. Dlatego też dobre regulatory padają po 10 latach a tanie chińskie po 6 mc ;-)
Bartłomiej88 - 2018-03-16, 14:04

Cześć mam pytanie, czy macie dojście do regulatora Tourmax 1290246 ponieważ już nikt nie posiada ich w sprzedaży. :-( sklepy jednynie handlują DZE lub ELECTROSPORT co do tych firm nie mam wiedzy. Ewentualnie co możecie polecić... oczywiście tylko sprawdzone na własnym moto :!: , aktualnie mam założony stary używany od GL 1100 :-P i działa zaj... wcześniejszy który padł mi na powrocie z większej trasy to był od BMW GS 650, Potrzebuję coś aby mieć spokojną głowę, a starą używkę od GL trzymać w kufrze.
Pozdrawiam.

jagiel - 2018-03-16, 14:37

W Larssonie masz dedykowany zamiennik do Caponorda. Montowałem go klientowi i działa.
Bartłomiej88 - 2018-03-16, 19:46

A czy możesz podać link bo szukam przez Mike i do Capo ETV 1000 nie znalazłem.
jagiel - 2018-03-16, 20:18

to ja mam jakieś zdolności nadprzyrodzone chyba ;)

https://mike.larsson.pl/pl/category/10300000000/vehicle/aprilia-etv-1000:51375/article/477562/

kmicicjg - 2018-05-31, 19:00

Hej,
Wydaje mi się, że podepnę się tutaj z moim problemem, mam nadzieje, że pomożecie mi rozwiać moje wątpliwości. Mianowicie, od niedawna jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem ETV 1000 z 2001 48tys km, która bardzo nie ładnie mnie zaskoczyła podczas pierwszych przejażdżek.

Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam :-D

Nowy akumulator zupełnie wyładowany, wiec do ładowanie i nazajutrz testy:
- akumulator pokazywał 12,7V
- po odpaleniu cos koło 14,2V
- przy 4tys trzymał 14,5V

test przewodów od alternatora, 3 zółte przy brązowej kostce zaraz obok regulatora (prad zmienny)
- na jałowych wszystkie pary okolice 20V,
- okolice 4 tys obrotów 60V

Co ciekawe po rozgrzaniu trochę maszyny zacząłem znowu mierzyć i okazało się, że już nie jest tak kolorowo:
- Uruchomiony silnik na jałowych 13V
- Uruchomiony silnik ze światłami na jałowych 12,5V
- Przy 4 tysiącach obrotów delikatnie spada :-|

Wszystkie pomiary robiłem na samym akumulatorze jak i zaraz przy wyjściu z regulatora. Można powiedzieć ze różnice były na poziomie 0,1V. Przejrzałem wszystkie połączenia, kable, kostki itp. I nic nie wskazuje na to by przyczyna była wiązka.

Poczytałem trochę na forum i chyba wychodzi na to ze regulator jest do wymiany… , ale im dłużej czytam tym bardziej nie wiem co kupić bo watek się już ciągnie od paru lat, tak wiec to co udało mi się dowiedzieć :-)

- regulator do Hondy GL1200 firmy Larsson (przeróbka okablowania)
- regulator do capo firmy Larsson (chyba nie trzeba nic przerabiać)
http://maxmoto.pl/regulat...4r,id85867.html
- oryginalny regulator do Capo (podobno sa wadliwe i drogie)
- Tourmax
- ELECTROSPORT
- DZE
- chińskie,…

Tyle tego jest, że aż zwariowałem. Proszę powiedzcie, który będzie dobry i sprawdzi się przez wiele lat, najlepiej z jakimiś linkami do sklepów :mrgreen: ?

Ps. Jeżeli, źle zweryfikowałem stan mojej maszyny to z góry przepraszam i proszę o wyjaśnienie

Wojtaq - 2018-05-31, 20:31

kmicicjg napisał/a:
(...) Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam(...)

Jeśli masz możliwoś instalacji innego, pełnosprawnego akumulatora o podobnych parametrach, to zamień je w swojej maszynie i pojeździj trochę... Możesz być świadkiem ciekawej sytuacji 😊

kmicicjg - 2018-06-02, 11:25

Dzisiaj postaram sie to sprawdzic, musze tylko dorwac jakis akumulator :). Co jezeli dalej pomiary będą takie same?
KKK - 2018-06-03, 19:42

Czytać forum wałkowane wiele razy!!!
Mondi - 2018-06-03, 23:19

KKK, coś Ty taki porywczy dziś? ;p Miłośnik w trasie Cię wkurza? :)))
janciovodnik - 2018-06-04, 12:41

Mondi napisał/a:
KKK, coś Ty taki porywczy dziś? ;p Miłośnik w trasie Cię wkurza? :)))

Siedzi w Rumunii to psioczy, że trzeba będzie do PL wrócić :P

KKK - 2018-06-04, 21:34

[quote="janciovodnik"]
Mondi napisał/a:
KKK, coś Ty taki porywczy dziś? ;p Miłośnik w trasie Cię wkurza? :)))

Siedzi w Rumunii to psioczy, że trzeba będzie do PL wrócić

:mrgreen:
Jancio limit zakrętów miałbyś tu wyczerpany na rok!

kmicicjg - 2018-06-16, 12:41

Wojtaq napisał/a:
kmicicjg napisał/a:
(...) Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam(...)

Jeśli masz możliwoś instalacji innego, pełnosprawnego akumulatora o podobnych parametrach, to zamień je w swojej maszynie i pojeździj trochę... Możesz być świadkiem ciekawej sytuacji 😊

Sorry za tak dluga zwloke ale nie bylo mozliwosci wczesniej. Wiec po wymianie aku na nowe sytuacja sie nie zmienila. Jest normalnie jak jest zimny. Jak sie rozgrzeje to mi spada do 12v. Wiec panowie dla pewnosci czy to na pewno rygiel? Oraz jaki polecacie? Ten z mojego linka sie nada?

GrzeTom - 2018-06-16, 19:27

kmicicjg napisał/a:

Sorry za tak dluga zwloke ale nie bylo mozliwosci wczesniej. Wiec po wymianie aku na nowe sytuacja sie nie zmienila. Jest normalnie jak jest zimny. Jak sie rozgrzeje to mi spada do 12v. Wiec panowie dla pewnosci czy to na pewno rygiel? Oraz jaki polecacie? Ten z mojego linka sie nada?


Moim zdaniem nie obędzie sie bez wymiany regla..
Kup se FH008 lub FH012 .. i będziesz zadowolony..
CO do tego z linka.. bym odpuścił, bo brak danych a cena kosmos.
I koniecznie nie kupuj tanich chińczyków , bo są w zasadzie jednorazowe... ;-(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group